Niet-leden op het forum

Lees meer
01-09-2006 15:34 #82270 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Niet-leden op het forum
<p>Ook ik ben van mening dat niet-leden op het forum een plaats moeten krijgen. Het is mede door het forum dat ik lid ben geworden van de v44-vereniging. Ik denk dat er meer mensen zijn die dankzij de toegankelijkheid van het oude forum lid zijn geworden. Dat de groep forumbezoekers kleiner lijkt geworden kan ook liggen aan het feit dat het vakantietijd is (geweeest).</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2006 19:31 #82269 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Niet-leden op het forum
<p>Ik voel het meeste voor de optie 3, wel reageren maar geen nieuw item kunnen starten.</p><p>Registratie vind ik wel een voorwaarde.</p><p>Op deze wijze blijft de input van kennis en kunde van niet leden mogelijk, weren we spam en blijft er toch een prikkel om t.z.t lid te worden.</p><p> </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2006 15:26 #82268 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Niet-leden op het forum
<p>Je kunt het probleem m.i. makkelijk oplossen:</p><p> Verplicht niet-leden zich te registreren met een e-mail adres. Als ze zich misdragen, kun je ze op hun login blokkeren, en het bericht weer verwijderen. Misschien moet je in ieder geval de gratis email adressen blokkeren, bijv. hotmail.</p><p>Wij doen dat zo op ons forum van de kartclub en het werkt prima.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2006 15:26 #82267 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Niet-leden op het forum
<p>Je kunt het probleem m.i. makkelijk oplossen:</p><p> Verplicht niet-leden zich te registreren met een e-mail adres. Als ze zich misdragen, kun je ze op hun login blokkeren, en het bericht weer verwijderen. Misschien moet je in ieder geval de gratis email adressen blokkeren, bijv. hotmail.</p><p>Wij doen dat zo op ons forum van de kartclub en het werkt prima.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2006 16:46 #82266 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Niet-leden op het forum
@Tom: Het probleem is niet zozeer het probleem op zich, maar vooral dat iedereen zijn eigen visie heeft op het al dan niet gebruiken van het forum door niet-leden.

Spam en misbruik is inderdaad mogelijk opgelost door de door jou genoemde methode, maar op die manier geef je niet-leden dus wel volledige toegang (inclusief het aanmaken van nieuwe topics), wat de meerwaarde van het lid-zijn dus weer minder maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2006 17:01 #82265 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Niet-leden op het forum
@vincent: ook door aanmaken van problemen door niet-leden worden soms door
en voor leden interessante oplossingen gebracht. Als vb. zie mijn zojuist geposte
reactie op "Achteruitrij lamp op de PV 544" van "Ron van Schuppen": "Davy"
(wiens naam ik nog niet op nieuw forum tegenkwam wegens misschien
geen-lid?) maakte een overdrive probleem aan, waarop Paul Franse (blijkbaar
wel lid) een heel bruikbare oplossing aanbracht, die ook voor Ron nuttig
kan zijn. En zo kan er bij elk tegenargument wel een pro-argument bedacht
worden. Voor mij maakt het eigenlijk niet uit van wie de bruikbare
oplossing komt, ik, en anderen, betalen daar wel graag voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2006 17:51 #82264 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Niet-leden op het forum
@Willy: Don't shoot the messenger ;)

Zelf zie ik zeker ook de meerwaarde van nieuwe onderwerpen van niet-leden. Dilemma blijft natuurlijk hetzelfde, de afweging wat van de eerder genoemde voor- en nadelen van een open/gesloten forum het zwaarste weegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2006 17:59 #82263 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Niet-leden op het forum
@Vincent: sorry, ik bedoelde het allemaal positief, en ben het uiteraard eens met je analyse (zie 2de reactie, <em>30-08-2006 11:50</em> , op "<strong>Niet-leden op het forum"</strong>).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2006 21:08 #82262 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Niet-leden op het forum
<p>ik had het nog niet gezien, maar dit staat vandaag (of reeds lang?) bij "Nieuws"</p><p>[correctie: vanaf "07-09-2006 16:12"]:</p><p> </p><div class="titel">"Niet leden op het Forum </div><p>Het bestuur heeft mede naar aanleiding van reacties van leden op het forum het volgende besloten:
Begin oktober 2006 is het forum weer toegankelijk voor Volvo liefhebbers welke geen lid zijn van de V44 vereniging. "</p><p> </p><p>Mijn verwachting is dat alles meteen zal toenemen: forum activiteit, plaatsing onderwerpen en reacties daarop, vermeerdering van beschikbaarstelling van technische kennis, belangstelling van buiten V44-club voor vernieuwd forum zal groeien, ledenaantal verhoogt (hopelijk) = ook goed voor VOD, enz...</p><p> </p><p>Ik feliciteer hierbij van harte het V44 bestuur!!</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Keukens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2006 23:05 #82261 door J. Keukens (GAST)
Beantwoord door J. Keukens (GAST) in topic Niet-leden op het forum
<p>Doordat ik vragen kon stellen over het aanschaffen van een amazon, onderhoud en techniek op dit forum; heb ik een amazon gekocht. En ben daarna lid gworden. </p><p>Ook mij is opgevallen dat er minder post zijn.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.