Help stuurhuis malheur
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-07-2014 00:50 #142031
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Help stuurhuis malheur
Wat ik weet van de 'gereviseerde' stuurhuizen, dat ze verschillende worm en rol combineren....
Dan zit dus de slijtage er nog in alleen passen ze beter.
Op zich gaan die stuurhuizen lang mee, probleem is dat ze gaan lekken en dan extra hard slijten.
Ergo als je ze goed onderhoudt, regelmatig het olienivo van de Hypoid controleert, gaan ze lang mee.
Die bekrachtigde stuurhuizen zijn helemaal 'rock solid' heb er nog nooit een versleten gezien.
Heb aardig wat verzameld en wil dus in de Amazon en 1800ES dit gaan inbouwen, niet morgen maar hopelijk wel in 'my lifetime'
Dan zit dus de slijtage er nog in alleen passen ze beter.
Op zich gaan die stuurhuizen lang mee, probleem is dat ze gaan lekken en dan extra hard slijten.
Ergo als je ze goed onderhoudt, regelmatig het olienivo van de Hypoid controleert, gaan ze lang mee.
Die bekrachtigde stuurhuizen zijn helemaal 'rock solid' heb er nog nooit een versleten gezien.
Heb aardig wat verzameld en wil dus in de Amazon en 1800ES dit gaan inbouwen, niet morgen maar hopelijk wel in 'my lifetime'
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2014 15:51 #142092
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Help stuurhuis malheur
Hi Ed,
Ik neem aan dat de bekrachtigde huizen een kogelomloop hebben?
Teun
Ik neem aan dat de bekrachtigde huizen een kogelomloop hebben?
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
25-07-2014 10:36 #142239
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Help stuurhuis malheur
Hoi Teun, sorry wat late reactie ...niet overal in Italië is internet.
Ja, die stuurhuizen hebben allemaal kogelomloop.
Zoals,ik al schreef zijn er op de 144 twee verschillende types gebruikt, beide met de hydraulische pomp bovenop het blok.
Dan heb je veel meer ruimte voor je stuurhuis en ingekorte stuuras.
Het stuurhuis is anders dan de 164, verder zijn alle slangen, reservoir, poelies etc. uitwisselbaar.
Ik heb de steun laten maken, om de pomp boven op de kunnen zetten, met digitale techniek en altijd twee op voorraad.
Voor de Amazon heb ik het nog niet geprobeerd, wel zijn er op de 1800 een aantal gezet waarbij er wel wat moet worden aangepast/verstevigd/gelast
Ja, die stuurhuizen hebben allemaal kogelomloop.
Zoals,ik al schreef zijn er op de 144 twee verschillende types gebruikt, beide met de hydraulische pomp bovenop het blok.
Dan heb je veel meer ruimte voor je stuurhuis en ingekorte stuuras.
Het stuurhuis is anders dan de 164, verder zijn alle slangen, reservoir, poelies etc. uitwisselbaar.
Ik heb de steun laten maken, om de pomp boven op de kunnen zetten, met digitale techniek en altijd twee op voorraad.
Voor de Amazon heb ik het nog niet geprobeerd, wel zijn er op de 1800 een aantal gezet waarbij er wel wat moet worden aangepast/verstevigd/gelast
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express