Stuur Amazon
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-02-2014 18:51 #137464
door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Stuur Amazon
Volgens mij een slag in mijn stuurstang... vraag me niet hoe.. ik zie onder aan de pedalen dat hij als een rondje draait en niet netjes in zijn as draait.. Hans heb jij een foto van jou stang, zoals ik op mijn foto heb?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-02-2014 19:25 #137467
door Sweedest Volvo
Hij stuurt nu alleen niet terug als ik draai aan het stuur.... kan dit komen door een niet zo rechte stuurstang?
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-02-2014 21:03 #137478
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Stuur Amazon
Dat heeft niet zoveel nut Paul, ik heb momenteel alleen een 145 en die zit echt anders in elkaar"Paul Cober" schreef:
Hans heb jij een foto van jou stang, zoals ik op mijn foto heb?

Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-02-2014 21:15 #137480
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Stuur Amazon
Toch lijkt t me vreemd dat je opeens een kromme stuurstang zou hebben; of je moet echt rare dingen gedaan hebben, maar ik begreep dat je eigenlijk alleen je stuur gedemonteerd had en teruggeplaatst?!?
:idea: Kan het zijn dat je je stuur dusdanig hard hebt teruggeduwd dat je de koppeling uit elkaar hebt geduwd? Mogelijk dat je stuurhuis daarbij ook wat verdraaid is (zou kunnen als de bevestigingsbouten niet 100% vastzitten) waardoor nu de verschillende stuurstangdelen niet meer goed in 1 lijn staan
:
:idea: Kan het zijn dat je je stuur dusdanig hard hebt teruggeduwd dat je de koppeling uit elkaar hebt geduwd? Mogelijk dat je stuurhuis daarbij ook wat verdraaid is (zou kunnen als de bevestigingsbouten niet 100% vastzitten) waardoor nu de verschillende stuurstangdelen niet meer goed in 1 lijn staan

Groet, Hans
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 00:22 #137492
door Sweedest Volvo
Ja lijkt me ook vreemd. De stuurstang is vanaf mn pedalen tot in het stuurhuis niet recht meer. Maar dit moet toch kaarsrecht zijn? Het maakt nu een ovale ronding als je het draait.... kan ik je pben?
Iemand anders.ideen? Ik wil de weg weer op!
Iemand anders.ideen? Ik wil de weg weer op!
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 09:25 #137495
door Sweedest Volvo
Hans, ik heb met een bandijzer en een houtje de pinnen (met de rubbers) weer in het verbindstuk gezet, en toen het stuur gemonteerd. Maar hierdoor kan de stuurstang toch niet zo snel scheef gaan? Dus het zou kunnen dat er in het stuurhuis iets fout zit of??
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 10:21 #137496
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Stuur Amazon
Paul,
Ik reageer hier en niet via een jouw PB, dan kunnen anderen mee denken.
Jouw eerste bericht was dat de stuurstang naar binnen schoot, dit kan in principe niet tenzij de borging van het lagertje onderin de stuursbuis verdwenen is.
Het is namelijk zo dat er onderin de stuurbuis een lagertje zit waar de stuurstang in gelagerd is, deze zit geborgt met een clip.Wanneer deze clip weg is kan de stuurstang naar onderen schuiven, als het stuur er af is. De stuurstang is nu niet meer gelagerd, bij het rondraaien van het stuur kan de stuurstang een slingerende beweging maken.
Wat te doen, duik in het vooronder en controleer of de stuurstang los in de stuurbuis zit, is dit het geval dan zal het hele zaakje er uit moeten om de borging weer terug te plaatsen, in de auto lijkt mij dat een lastig karwei, maar ik ben 70 dus niet meer zo lenig.
Misschien hebben anderen een ander idee, maar ik kan niets anders bedenken.
succes Kees Vos
Ik reageer hier en niet via een jouw PB, dan kunnen anderen mee denken.
Jouw eerste bericht was dat de stuurstang naar binnen schoot, dit kan in principe niet tenzij de borging van het lagertje onderin de stuursbuis verdwenen is.
Het is namelijk zo dat er onderin de stuurbuis een lagertje zit waar de stuurstang in gelagerd is, deze zit geborgt met een clip.Wanneer deze clip weg is kan de stuurstang naar onderen schuiven, als het stuur er af is. De stuurstang is nu niet meer gelagerd, bij het rondraaien van het stuur kan de stuurstang een slingerende beweging maken.
Wat te doen, duik in het vooronder en controleer of de stuurstang los in de stuurbuis zit, is dit het geval dan zal het hele zaakje er uit moeten om de borging weer terug te plaatsen, in de auto lijkt mij dat een lastig karwei, maar ik ben 70 dus niet meer zo lenig.
Misschien hebben anderen een ander idee, maar ik kan niets anders bedenken.
succes Kees Vos
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 10:52 #137497
door Sweedest Volvo
Hoi Kees,
Dankjewel voor je berichtje,
Ik heb geen borgring gezien eigenlijk, zit deze als het ware onderin de stang dus, bij de pedalen?
Ik heb geen idee hoe hij er uit ziet,
Ik weet wel dat er onderin een veertje zit..
Dankjewel voor je berichtje,
Ik heb geen borgring gezien eigenlijk, zit deze als het ware onderin de stang dus, bij de pedalen?
Ik heb geen idee hoe hij er uit ziet,
Ik weet wel dat er onderin een veertje zit..
14-02-2014 11:02 #137498
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Stuur Amazon
Hij bedoelt het stuurhuis denk ik?, helemaal aan de voorkant van de auto, waar de stuurstang naartoe gaat...en de arm aan vast zit die naar de wielen gaat.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 11:11 #137499
door Sweedest Volvo
Ja dat klinkt me logischer nu... Het is nog vroeg...
Zou het dit zijn ja? Dus opendraaien en kijken of er iets kapot is....?
Zou het dit zijn ja? Dus opendraaien en kijken of er iets kapot is....?