Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2013 11:45 #134966
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
Nog even ter aanvulling: het Ravus-systeem is in NL verkrijgbaar bij Scandcar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2013 21:55 #135117
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
Ik heb in een grijs verleden eens velgen op de sloop gehaald 15inch en een breedte van 6J hiervan heb ik de velgrand gebruikt om om het hard van een orginele Amazon velg te lassen.
Op de sloop kwam ik er achter dat niet alle 15inch velgen dezelfde binnen diameter hebben en dat er een verschil inzit van ongeveer 6mm.
Ik heb een houtje gepakt met op de juiste hartafstand 2 spijkers erin zodat ik op de sloop snel kon meten of het de juiste diameter was.
Het blijkt dat op amerikanen de juiste maat ligt.
Uploaded with ImageShack.us
Ik heb bij de amazon velg de buitenkant eraf gelepen en bij de "sloop" velgen heb ik het hart eruit gehaald zodat de buitenkant te gebruiken was.
De velg en het hart in elkaar geperst wat nog best wel zwaar gaat, ik heb de velg omgedraaid en het gat van het ventiel dicht gelast en aan de voorkant een nieuw gat geboord.
Het geheel op maat afgesteld en op 1 punt gehecht daarna op een naaf gemonteerd en gericht zodat de velg niet slingert
ffen aflassen
ffen afkitten,
en na het stralen even in de grondverf
en nog een likje ver erop
Op de sloop kwam ik er achter dat niet alle 15inch velgen dezelfde binnen diameter hebben en dat er een verschil inzit van ongeveer 6mm.
Ik heb een houtje gepakt met op de juiste hartafstand 2 spijkers erin zodat ik op de sloop snel kon meten of het de juiste diameter was.
Het blijkt dat op amerikanen de juiste maat ligt.

Ik heb bij de amazon velg de buitenkant eraf gelepen en bij de "sloop" velgen heb ik het hart eruit gehaald zodat de buitenkant te gebruiken was.

De velg en het hart in elkaar geperst wat nog best wel zwaar gaat, ik heb de velg omgedraaid en het gat van het ventiel dicht gelast en aan de voorkant een nieuw gat geboord.

Het geheel op maat afgesteld en op 1 punt gehecht daarna op een naaf gemonteerd en gericht zodat de velg niet slingert

ffen aflassen

ffen afkitten,

en na het stralen even in de grondverf

en nog een likje ver erop

- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
16-12-2013 22:05 #135118
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
Dat is een prachtige uiteenzetting, inspirerende foto's ook.
Ik speel al een tijdje met dezelfde gedachten, nadat ik eerst een tijd heb ge-googled op de verkrijgbaarheid van losse velgringen heb ik "de moed opgegeven" en ben van plan op dezelfde manier brede velgbedden te scoren.
Goed om te horen dat amerikanen de juiste maat (kunnen) hebben
Bedankt voor deze waardevolle bijdrage!
Ik speel al een tijdje met dezelfde gedachten, nadat ik eerst een tijd heb ge-googled op de verkrijgbaarheid van losse velgringen heb ik "de moed opgegeven" en ben van plan op dezelfde manier brede velgbedden te scoren.
Goed om te horen dat amerikanen de juiste maat (kunnen) hebben

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage!
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

16-12-2013 22:27 #135120
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
Zelf ben ik met een vergelijkbaar project bezie geweest (maar uiteindelijk verkocht).
In mijn zoektocht naar een geschikt velgbed kwam ik heel dicht bij huis uit, de 684001 velg van de Volvo 164 en 1800E/ES.
Daar kun je het hart zelfs uitboren door de puntlassen door te boren met ik meen een 16mm boor en dan afgedraaide Amazon harten erin.
In mijn zoektocht naar een geschikt velgbed kwam ik heel dicht bij huis uit, de 684001 velg van de Volvo 164 en 1800E/ES.
Daar kun je het hart zelfs uitboren door de puntlassen door te boren met ik meen een 16mm boor en dan afgedraaide Amazon harten erin.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 12:29 #135171
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Volvo Amazon/Combi/p1800 velgen!
Een 6" velgbed van een Mercedes schijnt ook de juiste maat te hebben