Revisie Voortrein amazon

Lees meer
05-11-2016 15:20 #164742 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Revisie Voortrein amazon
Ja, rustig blijven en proberen, probeer kruipolie in de holle buis te krijgen waar de lange bout op vastzit.
Aangezien de bussen er toch uit gaan heb ik het rubber zo veel mogelijk weggehaald om met een spuitbus wat vloeistof erachter te krijgen, vaal zit er een kleine ruimte tussen de bus en het subframe.
Geduld en als hij eenmaal gaat draaien, dan is de redding nabij... nooit de kop eraf slijpen dan heb je geen grip meer.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 10:59 #164749 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Revisie Voortrein amazon
Als die bout vast zit zit er maar een ding op... ik heb de bout in de kruipolie laten zwemmen, heetgestookt... en wat al niet meer maar hij kwam niet los... tot er een goede vriend langs kwam met een lang stuk ijzer... sleutel aan het ijzer vastgemaakt en met die lange hefboom sprong de bout binnen 5 minuten zo los...

Succes...
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-11-2016 13:26 #164755 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Revisie Voortrein amazon
Ja, dat ken ik :unsure: heet stoken,kruipolie, weken lang laten intrekken dikke 1" luchtsleutel er op waar je normaal moeiteloos truckwielen mee losdraaid, kan 800-1000Nm opwekken, helaas zonder resultaat. Werkplaatspers 50 Ton, no go............

Er is nog een laatste redmiddel dat je kunt toepassen; hele bus met bout-en-al verwijderen en nieuwe bus inlassen.
Lijkt enorm karwij maar valt reuze mee hoor als je je voortrein toch los hebt.
Ik heb dat ook gedaan en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt de hele zaak te stralen en verstevigen.

Als je je bus met boutrest er uit hebt is het zaak de nieuwe bus/pijp er evenwijdig aan de andere bus in te lassen. Dat komt "vanzelf" wel goed als je de oude er redelijk strak uit hebt kunnen slijpen/branden. Mocht je de bus wat ruimer verwijderd hebben dan is dat opmeten natuurlijk wel aan te raden.....
De geringe afwijking die er dan nog is stel je er eenvoudig uit bij uitlijning wat toch al moet gebeuren bij zo'n revisie.


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Helaas heb ik geen foto's meer van de eigenlijke bus-vervanging.
Rest van de foto's tonen verstevigingen die ik hier en daar als inspiratie opgedaan had op het WWW

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 23:54 #164778 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Revisie Voortrein amazon
Ik heb het ook een keer gehad bij een sloop Amazone sindsdien draai ik elk half jaar de bouten even lost en draai ze.
Ik heb een heel lang verlengstuk voor mijn 7/8 dop en dan een 7/8 steek ring op de moer even los en vast, kan dit aan de buitenzijde van de auto doen dus ik hoef niet op de grond te liggen alleen voor de steek ring.
Op die manier kom je nooit voor verrassingen te staan.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2016 15:08 - 25-11-2016 15:20 #165150 door Gerard Hegemans
Beantwoord door Gerard Hegemans in topic Revisie Voortrein amazon
Mooi laswerk. Hetzelfde is gedaan bij mijn amazon, er zijn toen verstevigingen aangebracht op o.a. de bovenste bevestigingspunten van de schokbrekers omdat bij heftig gebruik (rally rijden, wat ik overigens niet doe met de amazon) daar wel eens schade wil ontstaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.