- Berichten: 880
Revisie Voortrein amazon
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
Even opletten dat je de juiste vooras hebt, met name de remslangbeugels zit verschil in even uit mijn hoofd.
Mijn eigen 164 een paar jaar geleden.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2052
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rens Winnubst
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 74
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Zo heb ik het een keer gedaan, kun je brug er aan de voorzijde onderuit schuiven.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Een kruipoliekatalysator is daarbij misschien ook nuttig.Simon S schreef : Een week van te voren de bouten in de kruipolie zetten kan problemen van vast zittende bouten voorkomen; die zitten achter de rubbers in de kokerbalk boven de voortrein. Het zit al ongeveer 30-40 jaar vast.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Ik krijg de lange bout van de onderste draagarm met geen mogelijkheid los.
Heetstoken en met een kilo vuistje op een op de moer gelast stuk profielijzer van 5 mm rammen, er is geen beweging in te krijgen (de moer is er af dat ging gemakkelijk)
De andere kant floepte er zo uit.
Ik heb nu een gaatje in de pijp geboord waar de bout doorheen gaat en een slang met lijmpistool erop geplakt en daar een zure oplossing in (ontkalker, op azijnzuur-basis, sterker durf ik niet;deze vervang ik om de drie dagen) in de hoop dat dat de roest oplost. na een week nog geen beweging.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Met een luchtratelhamer kun je ook eerst proberen de bout na gebruik van kruipolie of heetsoken proberen los te rammelen.Het is een probleem dat nogal eens voorkomt.Stel afslijpen van de bout zo lang mogelijk uit,want daarna worden de mogelijkheden beperkt.Alleen in de bussen slijpen of boren maakt het mogelijk om daar kruipolie te krijgen.Als het subframe nog wel aan de auto zit kun je er lastiger bij,maar je hebt wel meer houvast. In het ergste geval kost het je een ander subframe.Dus overwerkg steeds goed in welke volgorde je de stappen zet.Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Stug doorgaan heeft bij mij uiteindelijk gewerkt. verse kruipolie, luchtsleutel op bouteind, elke dag opnieuw. Na een kleine week kwam ie los.....
Sterkte en succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.