Revisie Voortrein amazon

Lees meer
03-11-2016 20:11 #164693 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Revisie Voortrein amazon
Ja dat is mogelijk maar dan moet je wel je motor ergens aan ophangen.
Even opletten dat je de juiste vooras hebt, met name de remslangbeugels zit verschil in even uit mijn hoofd.

Mijn eigen 164 een paar jaar geleden.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2016 20:18 #164694 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Revisie Voortrein amazon
Als je geen brug hebt en de auto op de grond staat en blijft staan kun je het blok ook onder de carterpan ondersteunen, achteren steunt hij via de versnellingsbak. Dat heb ik eens bij mijn P1800 gedaan, dan moet het ook met een Amazon kunnen. Voor de methode zoals Kevin hem laat zien bestaan er ook speciale steunen. Een andere mogelijkheid: de motor in een takel hangen.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2016 20:29 #164695 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Revisie Voortrein amazon
Ik heb dezelfde plannen voor komende winter. Ik denk dat ik de motor (en versnellingsbak) er maar gewoon uit haal. De motor(ruimte) kan dan makkelijker worden schoongemaakt, met name rond het stuurhuis is het erg vies/vettig. Het is wel wat meer werk, maar als ik toch bezig ben kan ik net zo goed alles in een keer goed doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2016 23:45 #164707 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Revisie Voortrein amazon
Je kunt ook een blok onder het koppelingshuis plaatsen het rubber aan het staartstuk versnelingsbak hou dit wel.
Zo heb ik het een keer gedaan, kun je brug er aan de voorzijde onderuit schuiven.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2016 07:30 #164711 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Revisie Voortrein amazon
Een week van te voren de bouten in de kruipolie zetten kan problemen van vast zittende bouten voorkomen; die zitten achter de rubbers in de kokerbalk boven de voortrein. Het zit al ongeveer 30-40 jaar vast.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2016 12:57 #164716 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Revisie Voortrein amazon

Simon S schreef : Een week van te voren de bouten in de kruipolie zetten kan problemen van vast zittende bouten voorkomen; die zitten achter de rubbers in de kokerbalk boven de voortrein. Het zit al ongeveer 30-40 jaar vast.

Een kruipoliekatalysator is daarbij misschien ook nuttig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2016 13:31 #164719 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Revisie Voortrein amazon
Denk er aan dat er tussen de vooras en het chassis shim kunnen zitten, die zijn voor de afstelling/ uitlijning van de vooras. Deze moeten weer op de zelfde plaats terug gezet worden bij montage van de vooras. Als je alles weer gemonteerd hebt dan moet de auto weer uitgelijnd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2016 23:23 #164732 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Revisie Voortrein amazon
Heeft iemand ervaring met die kruipolie reactor?
Ik krijg de lange bout van de onderste draagarm met geen mogelijkheid los.
Heetstoken en met een kilo vuistje op een op de moer gelast stuk profielijzer van 5 mm rammen, er is geen beweging in te krijgen :S :pinch: :( (de moer is er af dat ging gemakkelijk)
De andere kant floepte er zo uit.
Ik heb nu een gaatje in de pijp geboord waar de bout doorheen gaat en een slang met lijmpistool erop geplakt en daar een zure oplossing in (ontkalker, op azijnzuur-basis, sterker durf ik niet;deze vervang ik om de drie dagen) in de hoop dat dat de roest oplost. na een week nog geen beweging.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2016 13:28 #164740 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Revisie Voortrein amazon
Ik begrijp uit het voorgaande dat het subframe van de auto los is en dat een lange bout van de onderste draagarm er niet uit wil.Ik ga er van uit,dat de bout ook niet draait. Als het subframe los is van de auto, zou je er mee naar een bedrijf kunnen gaan dat een acetyleenbrander (snijbrander).heeft. Hiermee kun je de boel bloedheet stoken.Eventeel kun je ook de draagarmbussen inclusief de bout doorsliepen aan beide kanten .Doe dit eerst alleen aan de kant van de moer,want dan kun je nog aan de bout draaien. Als je de bout ter hoogte van de bussen aan beide kanten doorslijpt kan de draagarm er af,dat werkt wel makkelijker.

Met een luchtratelhamer kun je ook eerst proberen de bout na gebruik van kruipolie of heetsoken proberen los te rammelen.Het is een probleem dat nogal eens voorkomt.Stel afslijpen van de bout zo lang mogelijk uit,want daarna worden de mogelijkheden beperkt.Alleen in de bussen slijpen of boren maakt het mogelijk om daar kruipolie te krijgen.Als het subframe nog wel aan de auto zit kun je er lastiger bij,maar je hebt wel meer houvast. In het ergste geval kost het je een ander subframe.Dus overwerkg steeds goed in welke volgorde je de stappen zet.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2016 14:53 #164741 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Revisie Voortrein amazon
Bekend probleem, inderdaad.
Stug doorgaan heeft bij mij uiteindelijk gewerkt. verse kruipolie, luchtsleutel op bouteind, elke dag opnieuw. Na een kleine week kwam ie los.....
Sterkte en succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.