Revisie Voortrein amazon

Lees meer
10-06-2013 13:34 #128450 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Revisie Voortrein amazon
Erik, ik heb t net ff bij mijn wishbone opgemeten en dat is ca. 33.2 mm. De nieuwe bus is ca 34.2 mm. Ik denk dat je wishbone gaten zijn uitgelubberd en je op zoek naar vervangers moet.
T was nog een aasrdig gevecht om de oude bussen er uit te krijgen maar t is gelukt. Met een grote lijmklem en dop (36 mm) eerst de binnenste bus eruit geperst. Vervolgens kun je t rubber er zo uit trekken. Daarna een metalen dop die ze oa gebruiken bij hekwerken en een bankschroef. het laatste stukje met een 1 inch dop eruit geduwd (deze pas net zo strak als een nieuwe bus, dus niet te ver erin duwen!!). Het laatste zetje met een tang. Ik heb veel WD40 gebruikt tijdens het perswerk.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2013 19:37 #128454 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Revisie Voortrein amazon
Ha Marc, bedankt voor de info + tips voor het persen!
Niet het gene wat ik wilde horen maar ik was er al bang voor. Van het weekend een andere vooras opgehaald die ik nog had liggen, hopelijk zijn de gaten van die draagarmen wel geschikt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2013 21:12 #128462 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Revisie Voortrein amazon
Ik ken dit probleem van Eric niet.Andere draagarmen proberen .Vastlassen verdient niet de schoonheidsprijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2013 23:36 #128474 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Revisie Voortrein amazon

"Niek de Boer" schreef:
Ik ken dit probleem van Eric niet.Andere draagarmen proberen .Vastlassen verdient niet de schoonheidsprijs.


Ha Niec ( ;) ) Vastlassen gaat volgens mij ook niet werken omdat dan de nieuwe rubbers wegsmelten.. (ik ga voor rubber, niet voor PU)
Ik heb nog niet de tijd gehad de andere vooras te demonteren, had wat anders te doen; stond vandaag midden op straat stil omdat m'n pook los in de versnellingsbak lag. Sorry mede-weggebruikers. Ik was net achteruit m'n oprit afgereden, wilde naar z'n 1 schakelen: niks. Alsof ik in de soep aan het roeren was. Bleek uiteindelijk de kunststof ring die de pook in de versnellingsbak moet houden in 3 stukken te liggen. :( Die dus maar vervangen vanavond.

Nu weer on-topic :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2013 15:17 #128652 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Revisie Voortrein amazon
Ik ben van plan om morgen de voortrein weer te gaan opbouwen. Hoe bevestig ik de onderste fusees weer, is dat een kwestie van de moer vastdraaien of moet je hier ook een pers oid voor hebben ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2013 15:34 #128654 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Revisie Voortrein amazon
Fuseekogels? Gewoon vastdraaien en konisch zal het goed klem komen te zitten...wel opletten dat je het niet te vast trekt (momentsleutel eventueel) want ik heb eens draadeinden aan zo'n kogel gezien die door te hard doortrekken een "taille" had gekregen :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 13:32 #128731 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Revisie Voortrein amazon
Vandaag weer een stukje verder gekomen met de voortrein. De fusees gingen er ook zonder problemen in. Er staan trouwens een aantal foute aanhaalmomenten in de Haynes wat tot resultaat had dat er een high tensile bout afbrak. Thanks mister Haynes! Voor de bovenste fusee geven ze maar liefst 8.5-10 kg fm (ca 95 Nm) aan, ik vond t al vrij veel, maar ja, gewoon aanhouden dacht ik met als gevolg een gebroken bout. En voor de onderste fusee geeft mister Haynes zelfs 10-12 kg fm (meer dan 100 Nm). Ik heb op gevoel voor de 3 bovenste fusee bouten nu 40 Nm aangehouden en voor de onderste fusee (zowel voor de 4 boutjes op de wishbone als dedikke bout) 50 Nm, zit ik hier goed mee?
De fouten zijn trouwens ook in de tabel overgenomen die hier op t forum is te vinden, dus let op als je hiermee werkt.
Ook de schokbrekers (Bilsteins) zitten eronder. Ik vroeg me af hoe vast je de moeren hiervan moet aandraaien?
Ook ben ik nog op zoek naar de aanhaalmomenten voor de bouten vooras - body.
Bijgaand wat pics:





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 13:52 #128732 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Revisie Voortrein amazon
schokbrekermoren moet je volgens mij zover aandraaien dat de rubbers een beetje maar niet te ver ingedrukt worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2013 21:58 #128744 door Richard van Wees
Beantwoord door Richard van Wees in topic Revisie Voortrein amazon
Goed bezig Marc,

Ben verbaasd dat die aanhaalmomenten niet schijnen te kloppen.
Kan het niet echt vinden of er al eerder over geschreven is.

Mijn vooras is inmiddels naar de poedercoater toe.
Ben nog behoorlijk druk geweest om hem aan de binnenkant schoon
te krijgen en de afvoerkanalen weer open te maken.
Er kwam ongeveer 1,5 kilo aan grond vermengd met olie uit.



Wat betreft de schokbrekermoeren, wat Arno zegt klopt dit geeft Koni ook aan bij de gebruikshandleiding.vooras amazon. [attachment=4387]voorasamazon.jpg

VKO-Shop medewerker - dinsdagavondploeg
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2013 12:45 #129045 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Revisie Voortrein amazon
Bedankt voor de tips mannen! Inmiddels alle moeren op het juiste moment gezet.
@ Richard, is de vooras ook aan de binnenkant gepoedercoat? Ik heb de mijne zo goed mogelijk schoongemaakt en er penetrol in gespoten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.