vreemd geluid rechtervoorwiel

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-06-2012 18:05 #114573 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic vreemd geluid rechtervoorwiel
Ben dit weekend maar eens begonnen,...zag er iets tegen op omdat ik eingelijk geen goed inzicht kreeg in wat er op me af zou komen. Viel me uiteindelijk wel mee, bleef in eerste instantie steken bij een vast zittende fuseekogel. Durfde niet te veel geweld te gebruiken. Maar gelukkig kwam een bevriend sleutelaar me helpen! Toen de fusee kogel los kwam en we de moer er eindelijk af hadden,....was de rest een "fluitje van,..." Bij de rechterarm knapte de fusee kogel al lang voor dat de moer er af was en koste het heel veel moeite deze er af te krijgen( is hier nog een truc voor?? om het mee draaien tegen te gaan??) De draagarmen zijn mee met iemand die bij een garage werkt,.die haalt de oude er uit en perst de nieuwe er in.
Hoe kan je zien of de fuseekogels nog goed zijn??
En kan je de oude ook van de onderkant vullen met kogellagervet??

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-06-2012 18:31 #114797 door Ineke Hekman (GAST)
Nou op de meeste vragen kreeg ik al sleutelend wel de antwoorden.

Bij het terug plaatsen van de arm heb ik alle schroeven en schroefdraad ( voor al die van de fuseekogel ) mooi blank gemaakt en ingespoten met teflon, Ik heb de kogel nog vast gedrukt met een lijmtang , maar eingelijk was dit niet nodig, de schroef kon ik er met de hand op draaien zondere dat de bout van de fusee mee draait. Zal in het vervolg dan ook de bout eerst heel goed reinigen voor ik ze losdraai. Het terug plaatsen van de arm was wel vlot gebeurd, dankzij de hulp van sleutelmaatje! Was maar goed ook dat hij even langskwam want ik had de sims aan de voorkant geplaatst inplaats van achter. De binnenbussen heb ik er ingedrukt toen de arm al weer "los"gemonteerd was. door de pasta die er bijzat was dit geen probleem. Het rijdt stukken beter. alleen is het "honende"geluid niet weg, ga dus toch maar de wiellagers vernieuwen,....PFFFF je blijft bezig! Nog bedankt voor jullie hulp!

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2012 23:45 #114817 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vreemd geluid rechtervoorwiel

"Ineke Hekman" schreef:
Ik heb de kogel nog vast gedrukt met een lijmtang , maar eigenlijk was dit niet nodig, de schroef kon ik er met de hand op draaien zonder dat de bout van de fusee mee draait.

Heb je wel zelfborgende moeren gebruikt?
Of anders een borgmoer+splitpen?
Met name in combinatie met een zelfborgende moer is het al stevig aandrukken van de fuseekogel echt wel van belang.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2012 22:00 #116396 door Ineke Hekman (GAST)
Nog even ter afsluiting van dit topic,.....wiel lagers vervangen aan beide zijden en het geluid is weg. Auto is gekeurd en er bleek een moer los te zijn van de rechter voor -veer ( aan de onderzijde, bevestiging aan de onderste draagarm)hebben ze uit geboord en opnieuw vast gezet. Voor de rest allez prima,....ik heb weer een apk voor 2 jaar!!

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-08-2012 22:28 #116398 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic vreemd geluid rechtervoorwiel
Fijn! Veel plezierige kilometers gewenst!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2012 23:23 #116406 door Ineke Hekman (GAST)
8-) Thanks!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD