Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

Lees meer
12-07-2011 23:25 #104651 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Hoi Boele,

Ik heb in de Amazon altijd Koni load adjusters gehad, heb nog een vrijwel nieuw setje Koni's liggen van de sedan.
Helaas heb je daar niks aan voor de achterste, als je belangstelling voor de voorste hebt geef me een email.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2011 08:39 #104653 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

"E.S.G. Zee" schreef:
Hoi Boele,

Ik heb in de Amazon altijd Koni load adjusters gehad, heb nog een vrijwel nieuw setje Koni's liggen van de sedan.
Helaas heb je daar niks aan voor de achterste, als je belangstelling voor de voorste hebt geef me een email.


Hoi Ed,

Voorlopig geen geld + zin om ze WEER te verwisselen. Laat het nu even zo en hoop dat ik de schokbrekers terug kan sturen naar KYB..

De voorschokdempers die eronder zaten waren zo slecht nog niet. Alleen achter slaat de kont nogal eens door. Daar helpen de HD veren niets aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2011 21:59 #104672 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
In een oud draadje staat dat schokbrekers van een 140/164 ook zo direct passen.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Ik heb helaas niet het budget om een set Bilsteins te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2011 16:14 #104682 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Onder mijn classic Mini had ik altijd SPAX dempers, die deden het echt goed.

Volgens mij heb je deze ook voor de Amazon Combi. Ik heb ze op een website van iemand uit ik geloof Bathmen zien staan, weet alleen niet meer welke. Ik zou mijn internetgeschiedenis moeten doorspitten om dit te achterhalen.

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2011 20:14 #104686 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

"Maickel Rossum" schreef:
Onder mijn classic Mini had ik altijd SPAX dempers, die deden het echt goed.

Volgens mij heb je deze ook voor de Amazon Combi. Ik heb ze op een website van iemand uit ik geloof Bathmen zien staan, weet alleen niet meer welke. Ik zou mijn internetgeschiedenis moeten doorspitten om dit te achterhalen.



Dat zal wel Ben Flierman zijn, Tinustechniek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2011 14:26 #104788 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

"M de Koning" schreef:
Je kunt achter ook Koni's nemen uit een 240. Daar moet je dan alleen even een bus uit persen en die vervangen door rubbers zoals dat bij de combi zit. Bevalt me prima en is een goedkopere optie dan de Bilsteins.

"R.W. Dortangs" schreef:
Zover ik weet zijn de achterschokdempers van een 240 toch langer dan die van een amazon combi? Zijn die van de 240 trouwens hetzelfde als van de 140? Heeft iemand de lengtes (maximale en minimale maat tussen de middens van de bevestigingsogen) van de 240 achterschokdempers? Dan kan ik ze vergelijken met die van de amazon combi. Groeten, Rudi


Ondertussen hebben we een set nieuwe instelbare gele koni's aangeschaft voor de 240. Op de site van Advanced Performance Parts staat dat ze onder de 140/160/240 passen.

Na een mail aan Marijn de Koning gestuurd te hebben, besloten het te 'gokken.'

In uitgeveerde toestand zijn ze iets langer dan de originele van een Amazon Combi. Die van Koni zijn 39cm uit mijn hoofd. Ze kunnen beide ver genoeg inveren, dus het kon theoretisch niet fout gaan.

Gisteravond hebben we de bussen van de koni's verwijderd en vervangen door de bussen van de jonge, maar versleten schokbrekers. Daarna hebben we de veren op de meest comfortabele stand gezet, gemonteerd en zijn we direct een rondje gaan rijden. Een woord: PERFECT!

Nadat mijn vader er vele jaren mee heeft lopen kloten is het ons nu eindelijk gelukt. Het 'bootgevoel' is weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2011 10:04 #104806 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Hoi Boele,
Leuk zo'n simpele oplossing voor een probleem wat we veel langs zien komen. Op naar de sloop voor 240 schokbrekers....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2011 14:32 #104853 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Hoi Boele,
Leuk om te horen dat het is gelukt! Bevalt mij nog steeds prima en mn combi staat lekker hoog op zn poten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-08-2011 20:06 #105343 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Ik kan 3 sets Bilstein dempers voor een Amazon combi kopen voor achter, (dus met 2 ogen)
Als ik de 3 sets neem komen ze op 150Euro per set iemand interesse voor een set???
Suur maar een PB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-08-2011 22:58 #105348 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Vreemd dat je niet tevreden bent over die KYB schokdempers. Welk type is het juist? ik heb de gas-a-just versie gekocht voor onder mijn wagen nadat ik uren en uren research heb gedaan om dan uiteindelijk deze schokdempers aan te kopen omdat er zoveel positieve reacties over te vinden waren. Ze zitten er nu op vanachter en lijken helemaal niet zo slap als jij in het filmpje laat zien. (Het gaat bij mij wel om een 2deurs)
Als ik vanchter op mn wagen spring voelt alles héél erg stug aan. (wel de naakte carrosserie)

Mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.