Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

Lees meer
30-05-2011 21:52 #103368 door Boele Braaksma
Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi? is gemaakt door Boele Braaksma
Hoi,

Ben op zoek naar schokdempers voor de combi van mn ouders. Aangezien ik er zo veel mee gereden heb afgelopen twee jaar, +-30.000km, vind ik dat ik best een set nieuwe schokdempers cadeau kan/mag doen.

Van Bilsteins weet ik dat ze erg goed zijn, maar ook erg prijzig zijn. Volvodempers zitten er nu onder. Nu heb ik van medeleden gehoord dat KYB, Kayaba, een goed alternatief is.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Bij nordicar zijn de voorschokdempers +-70euro p stuk, op ebay/usa zijn ze voor 35$ p stuk te koop. Ik kan alleen de achterschokdempers niet vinden. Wie weet welk model/merk nog meer hetzelfde type schokdempers gebruikt? (of heeft een goed, betaalbaar alternatief)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2011 22:50 #103376 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Sinds 1966 heb ik diverse dempers onder mijn diverse Amazons gehad. Ik ben opgehouden te experimenteren, voor mij is de Koni een goed compromis tussen sportief en comfortabel, speciaal op zeer slecht wegdek.
Op mijn 945 uit 1997 heb ik sedert 1999 Bilstein gasdempers die ik na de introductie van de verkeersdrempels eigenlijk te stug vind, helaas zijn ze nog steeds 100%, zodat ik het zonde van het geld vind om ze te vervangen voor Koni's.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-05-2011 23:45 #103379 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Ik heb zelf ook wel eens gekeken voor mijn combi en kwam eerst uit bij deze site:
www.websitefolder.net/VPAUTOPART ... PageID=405 de produktcode heb ik op ebay America gebruikt en kwam dan op bilsteins die daar aan de voorzijde van een soort pick up ziten maar zijn daar dan ongeveer 60 dollar ex verzenden dus wel de moeite waard ,ik weet dan nog niet met zekerheid of ze hetzelfde zijn ,je zou zeggen van wel daar het dezelfde produktcode is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2011 10:45 #103382 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Hallo Boele, ik zou gewoon KONI nemen, daar hebben we al heel wat jaren heel goede ervaring mee, kosten normaal ongeveer € 85 per stuk. Alleen staan ze voor de combi achter niet meer in de lijst, als iemand weet waar deze te koop zijn graag een reactie daar ik deze ook nodig heb (het liefst gewone rode special"D", hoeft geen KoniClassic te zijn). Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2011 23:30 #104237 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Schokbrekers van KYB laten komen uit de US, doordat ze gasgevuld zijn staat ie onwijs hoog op zn poten. Zijn echt bagger qua werking. Lijkt wel of we het verkeerde type hebben gekregen.
Hebben er een filmpje van gemaakt:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2011 00:12 #104240 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Ik heb die dingen als eens eerder voor iemand moeten vervangen,nadat die persoon ze elders voor veel geld had laten monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2011 08:38 #104242 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?

"N.M. de Boer" schreef:
Ik heb die dingen als eens eerder voor iemand moeten vervangen,nadat die persoon ze elders voor veel geld had laten monteren.


Op de snelheid rijdt het ook zeker niet fijn. Heb het idee dat ik aan het zeilen ben met flinke golfslag ;)

Lijkt een typisch geval goedkoop, duurkoop.

Nu dus maar weer eronder uit halen en andere zoeken. De originele Volvo schokbrekers vind ik ook aan de slappe kant i.c.m. de zware gastank achterin.. Misschien dan toch maar doorsparen voor Bilstein of Koni (zijn die uberhaupt nog leverbaar?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2011 08:42 #104611 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Je kunt achter ook Koni's nemen uit een 240. Daar moet je dan alleen even een bus uit persen en die vervangen door rubbers zoals dat bij de combi zit. Bevalt me prima en is een goedkopere optie dan de Bilsteins.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2011 09:40 #104616 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Zover ik weet zijn de achterschokdempers van een 240 toch langer dan die van een amazon combi? Zijn die van de 240 trouwens hetzelfde als van de 140? Heeft iemand de lengtes (maximale en minimale maat tussen de middens van de bevestigingsogen) van de 240 achterschokdempers? Dan kan ik ze vergelijken met die van de amazon combi. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2011 11:09 #104622 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Goede schokdempers voor de Volvo Amazon Combi?
Inmiddels ook de schokdempers aan de voorzijde weer verwisseld.

Vind die KYB shocks echt waardeloos.

Nu mailwisseling met KYB over het terugzenden. Op deze wijze is het namelijk geen verbetering. De oude schokdempers presteren nog beter..

Denk dat ze bij KYB niet de goede schokdempers hanteren voor de Amazon Combi. Maar ja, maak ze dat maar eens duidelijk..

Schokdempers van een 240.. Ben benieuwd! Hou me aanbevolen voor wat betreft de maten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.