Draagarm rubber onder - amazon

• Hendrik Postma (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-03-2007 14:33 #84443 door Hendrik Postma (GAST)
Beantwoord door Hendrik Postma (GAST) in topic Draagarm rubber onder - amazon
Ik had al gemerkt dat mijn band rechts voor niet gelijkmatig was afgesleten. Uitlijnen gaat ook zeker gebeuren. We hebben de spoorstang exact dezelde lengte gemaakt en de auto rijd niet veel anders, trekt een beetje naar rechts soms. Ik had de site van Ben al gelezen en zal hem ook zo laten uitlijnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2007 22:31 #84442 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Draagarm rubber onder - amazon
@Vincent,

het lijkt erop dat die bushings nr 87033 nooit vervangen zijn?
(NB: ik ken dit nr van buiten omdat onze keuring regelmatig dit onderdeel
afkeurt wegens te veel speling). Hoe ben je zo ooit door de keuring
geraakt, of is er ooit een brandje langs die kant geweest? Hopelijk ziet
het er onderaan wat beter uit! En vraag maar aan Dries of bovenaan niet
meer kapot is (hoop voor jou van niet...).

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2007 22:50 #84441 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Draagarm rubber onder - amazon
@Willy: Over het onderhoudsverleden van mijn Amazon is niets bekend, maar het zou me inderdaad niet verbazen als dit de eerste keer is dat er iets aan wordt gedaan, dat zou ook het vastrotten van de onderste rubbers verklaren. Overigens heeft de keurmeester wel degelijk gezien dat deze rubbers erg slecht waren, evenals de onderste rubbers, maar volgens hem kon het er nog wel mee door. Ik ben bij de keuring geweest en heb gezien hoe hij bij de slechtere rubbers heeft gekeken of er niet teveel speling was, en zijn argument was dat als de metalen delen elkaar niet kunnen raken (ook niet na enige druk) dat de rubbers dan nog goed zijn. Daar was ik uiteraard erg blij mee omdat de apk anders een stuk duurder zou uitvallen, maar omdat ik wel wist dat ze erg slecht waren heb ik ze onlangs bij Dries laten vervangen, even als slechte motorsteunrubbers (zaten bovendien twee verschillende onder, een van een amazon en een van een katterug) en versnelingsbaksteunrubber, de pionkeering bij de achteras en ter plekke bleek dat ook de keering achter de versnellingsbak aan vervanging toe was. Nu dus alleen nog de onderste draagarmrubbers en dan zou alles voorlopig weer prima moeten zijn.. al moet ik voor november (de volgende apk-datum) nog wel wat laswerk laten verrichten aan een van de dorpels..

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2007 10:12 #84440 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Draagarm rubber onder - amazon
Hoi Vincent;
die zien er lekker uit zeg! Zal wel de inwerking van olie geweest wat het rubber zo heeft opgelost.
Als deze rubbers er zo uit zien, dan zullen ze er achter er ook niet veel beter aan toe zijn.
Succes met je onderste draagarmen!

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2007 18:04 #84439 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Draagarm rubber onder - amazon
@Peter: Tsja, voor zover ik onthouden heb zagen de achterste rubbers er beter uit, heb destijds met een monteur van Dries een 'rondje' gemaakt en de slechtste punten opgeschreven. Maar er heeft wel veel olie gelekt, dus wellicht dat dat inderdaad zijn sporen heeft achtergelaten op de rubbers..

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD