Uploaden foto's bij bericht

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2019 23:51 #1457295 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Het zal wel
twee kanten opwerken.
Bestuur dient zich een beetje te realiseren dat er een soort van informatie"plicht" geldt jegens de leden, Laat ik het transparantie noemen, en niet alles zich leent om in een jaarvergadering te behandelen. Daar zijn sommige aspecten toch wat te dynamisch voor of te ingewikkeld om daar "af te raffelen".

Leden dat ze een informatierecht hebben en dat op een redelijke wijze uitoefenen en van sommige dingen accepteren dat die echt niet anders kunnen dan op een jaarvergadering. Zal soms een beetje zoeken zijn. Dat kan. Ik heb echter gemerkt dat een beetje doorvragen hier wel werkt en dat zeker duideljk is dat er over nagedacht en over teruggekoppeld wordt. Meer transparantie. Dat is fijn om te constateren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2019 00:18 #1457297 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Victor

Het zijn niet zozeer de hostingkosten, maar vooral de kosten voor alles wat je extra laat doen. Module erin of eruit, inclusief testen, etc. kost geld. Probleem oplossen kost geld. En dan uiteraard geen twee tientjes per keer...

groetjes

Mathy

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 00:24 #1457372 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Kosten hosting foto's etc.
Er is een simpele manier om foto's te plaatsen zonder kosten voor de hosting. Je zet ze gewoon neer bij Google of zo en linkt daar naar toe. Werkt razend snel, amper vertraging, en je belast je eigen server niet.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2019 11:09 #1457376 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Verklaar je nader Jur, ik heb nog geen succes met jouw oplossing.

Ik gebruik hier overigens postimages.org bevalt goed maar dan moet je de afbeelding wel op de PC hebben staan.

Groeten,

Ton.

Overigens had ik een link geplaatst ik zie dat de link werkt, maar als ik op terug klik kom ik op mijn hele Google fotos website. Komt dat omdat ik ben ingelogd of geldt dat voor iedereen die op de link klikt en daarna op terug?

Ik haal de link maar weer weg.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2019 00:34 #1457390 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic "Gewoon" bij google of zo ?
Da's een flutoplossing. En Google is voor geen meter te vertrouwen qua privacy.
De meeste gratis sites laten foto's maar een beperkte tijd staan. Gevolg na een halfjaar of een jaar verwijst de link nergens meer naar.
Grenzen stellen aan de grote van foto's is beste . Een foto op je pc kan je zo resizen van 4 mb naar minder dan 1 mb met een programma als irfanview.
Maar veel mensen maken een foto met de smartfoon en gaan met de smartfoon ook de site op en hoppa dan wordt er zo een foto van 4 mb geplaatst.
Of in de site verwerken dat die resizing plaats vindt tot normale proporties.
Een foto wordt vaak geplaatst om iets te illustreren. Dat hoeft niet zo natuurgetrouw.
Downsizing dus..

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 00:20 #1457418 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Down
Hallo Peter, Volvisti

Die grenzen hebben we i.i.g. gehad of ze nog gelden kan ik je helaas niet zeggen. En volgens mij downsizet ons forum de foto's ook vanzelf, maar dat weet ik niet zeker meer.

Als je forum en site in eigen beheer hebt, dan kun je van alles instellen en installeren, maar helaas...

groetjes

Mathy

PS en ja, foto's op gratis sites verdwijnen zodra de eigenaar van die site er niet genoeg geld aan kan verdienen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 13:39 #1457426 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Even een testje van de
Even een testje van de oplossing van Jur, met een willekeurige (eigen) foto. Eentje in vol formaat, eentje geresized naar een goed formaat voor dit forum. Alvast excuses voor de overlast. Deze foto is overigens van de herfstrit 2016.
[img src=" live.staticflickr.com/5738/30961810322_7ab07c49be.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]

Dat werkt, maar alleen voor mensen die HTML codes aardig begrijpen. Uitsluitend de complete code die hieronder (toegelaten HTML tags, punt 2) staat werkt ook echt.
Ik heb de grootformaat versie maar even weggehaald, maar garandeer bij deze dat ook een 12 megapixel foto gewoon geplaatst kan worden: 4288x2848 beeldpunten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2019 17:19 #1457431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's toevoegen, zelfs ik kan het...
Ik bergijp best dat er soms beperkingen aan een bepaald systeem zitten die zonder verdere investeringen niet zijn te verhelpen. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt, valt foto's invoegen toch wel mee?

Onder het veld waar je je tekst intypt, staat een blok met "normale tekst". Die zet je op "HTML-Editor":

Daarna forumscherm minimaliseren, de gewenste foto openen en kopiëeren via de rechtermuisknop. Forumscherm weer maximaliseren, met de muis naar de tekst gaan en via de rechtermuisknop plakken. Een nieuw schermpje opent dan, nog een keer plakken en klaar is Kees.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC