Uploaden foto's bij bericht
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2019 19:16 #1109007
door ADRIAANB234FT
Uploaden foto's bij bericht is gemaakt door ADRIAANB234FT
Dat we geen afbeeldingen meer bij berichten kunnen oploaden die daarna ook direct zichtbaar zijn, is oud nieuws. Ook het door de moderatoren handmatig plaatsen van ge-uploade foto's bij berichten lijkt nu een nieuwe aanpak te krijgen. Mogelijk is er - ter beperking van het aantal handelingen - inmiddels een termijn vastgesteld (bijvoorbeeld eenmaal per week) waarna in één keer alle ge-uploade foto's bij de berichten worden geplaatsts? Voorheen stonden de foto's namelijk binnen 24 uur bij het betreffende bericht. En 'vroeger' kon je zowaar nog zelf de foto's bij jouw bericht plaatsen. Maar ook dat lijkt definitief wegbezuinigd (?).
Als we nu bijvoorbeeld de optie "Voorbee;ldweergave' eens - qua kostenpost - zouden kunnen inruilen tegen het direct uploaden van foto's, dan zou ik wel weten waar voor te kiezen...
Adriaan
Als we nu bijvoorbeeld de optie "Voorbee;ldweergave' eens - qua kostenpost - zouden kunnen inruilen tegen het direct uploaden van foto's, dan zou ik wel weten waar voor te kiezen...
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2019 20:36 #1455733
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Heb geen probleem met het toevoegen van een foto. Ik doe dat met postimage. Moet wel zeggen dat ik het omslachtig vind om hier een foto te uploaden maar als je er niet al teveel in 1 keer wil uploaden is het te doen. Op het VKV forum is er een manier van uploaden die heel snel gaat en gebruik vriendelijk.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 09:06 #1455736
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Inderdaad!
Die tip heb ik ook een keer gekregen van Admiral.
Postimage is een prima alternatief voor foto's plaatsen hier.
Ik maak ook gebruik van een forum over druklampen, die weigeren dergelijke opties overigens.
Maar, daar staat onderin ieder vak waar je een bericht invoert een knop genaamd bestand toevoegen, ziet het systeem dat je een afbeelding wil toevoegen krijg je vervolgens de vraag pictogram of volledige afbeelding.
Werkt super, en hoe eenvoudig kan het zijn!
Het wordt toch eens tijd dat hier beslissingen genomen worden, steeds hetzelfde verhaaltje over budget en duur en OneShoe kun je toch niet blijven afspelen?
En wat ik in een vorige inbreng ook al schreef, maak eens duidelijk wat die kosten dan zijn, van de aanpassingen en van het onderhoud, wat zijn wij aan die OneShoe kwijt per jaar?
En nu eens geen webmaster of moderator, wanneer horen we eens iets van een bestuurslid over deze kwestie?
Groeten,
Ton.
Postimage is een prima alternatief voor foto's plaatsen hier.
Ik maak ook gebruik van een forum over druklampen, die weigeren dergelijke opties overigens.
Maar, daar staat onderin ieder vak waar je een bericht invoert een knop genaamd bestand toevoegen, ziet het systeem dat je een afbeelding wil toevoegen krijg je vervolgens de vraag pictogram of volledige afbeelding.
Werkt super, en hoe eenvoudig kan het zijn!
Het wordt toch eens tijd dat hier beslissingen genomen worden, steeds hetzelfde verhaaltje over budget en duur en OneShoe kun je toch niet blijven afspelen?
En wat ik in een vorige inbreng ook al schreef, maak eens duidelijk wat die kosten dan zijn, van de aanpassingen en van het onderhoud, wat zijn wij aan die OneShoe kwijt per jaar?
En nu eens geen webmaster of moderator, wanneer horen we eens iets van een bestuurslid over deze kwestie?
Groeten,
Ton.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 09:35 #1455737
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Die kosten komen elke ALV aan
Die kosten komen elke ALV aan de orde en staan dan in de jaarrekening en in de begroting.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 09:38 #1455738
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Goed gewerkt
Maar het heeft hier tot een half jaar geleden ofzo toch prima gewerkt?
Dan kon je gewoon onderaan waar je je bericht had getypt je afbeeldingen toevoegen. Werden automatisch naar de juiste grote geconverteerd en je had je afbeelding erbij staan. En ging je daarna kijken stonden de afbeeldingen er direct bij.
Dit bovenstaande verhaal is toen een paar maanden geleden met een update (dacht van het algehele forum) teniet gegaan en sinds dien zitten we te klooien op deze manier. Maar lijkt mij dat de bal dus bij OneShoe ligt maar deze “ons” nu een oor aan het aannaaien is om dit op te lossen door ervoor te moeten betalen terwijl de fout na een update gekomen is en updates gaan via OneShoe. Tenminste bovenstaande zin als ik het goed begrepen heb hoe de constructie in elkaar zit.
Ben hier nu nog niet zo heel lang actief maar zie iedere keer Drupal en OneShoe voorbij komen ivm klachten dat dingen niet werken of duur zijn. Natuurlijk weet ik ook niet in wat voor vorm we bij OneShoe klant zijn (onderhoudscontract of per handeling betalen) en ik denk dat wat Ton aangeeft hier een stukje helderheid qua kosten en diensten een hoop kan verduidelijken.
Maar ben van mening dat dit toch wel op een andere manier opgelost kan worden dan gelijk naar een ander platform te gaan.
Yannic
Dan kon je gewoon onderaan waar je je bericht had getypt je afbeeldingen toevoegen. Werden automatisch naar de juiste grote geconverteerd en je had je afbeelding erbij staan. En ging je daarna kijken stonden de afbeeldingen er direct bij.
Dit bovenstaande verhaal is toen een paar maanden geleden met een update (dacht van het algehele forum) teniet gegaan en sinds dien zitten we te klooien op deze manier. Maar lijkt mij dat de bal dus bij OneShoe ligt maar deze “ons” nu een oor aan het aannaaien is om dit op te lossen door ervoor te moeten betalen terwijl de fout na een update gekomen is en updates gaan via OneShoe. Tenminste bovenstaande zin als ik het goed begrepen heb hoe de constructie in elkaar zit.
Ben hier nu nog niet zo heel lang actief maar zie iedere keer Drupal en OneShoe voorbij komen ivm klachten dat dingen niet werken of duur zijn. Natuurlijk weet ik ook niet in wat voor vorm we bij OneShoe klant zijn (onderhoudscontract of per handeling betalen) en ik denk dat wat Ton aangeeft hier een stukje helderheid qua kosten en diensten een hoop kan verduidelijken.
Maar ben van mening dat dit toch wel op een andere manier opgelost kan worden dan gelijk naar een ander platform te gaan.
Yannic
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 10:56 #1455740
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Deel de mening van Adriaan
Deel de mening van Adriaan dat een goed functionerende website cruciaal is voor onze mooie vereniging.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 10:57 #1455739
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Visitekaartje
Wat de oorzaak van het - meestal zonder aankondiging vooraf - verdwijnen van bepaalde faciliteiten ook mag zijn, het blijft een onverteerbare zaak dat de website langzaamaan alleen valt te genieten via allerhande omslachtige trucjes en manipulaties. Waar voorheen foto’s simpelweg via ‘Afbeelding toevoegen’ waren te plaatsen, is daar nu blijkbaar een applicatie als PostImage voor nodig om dat zonder tussenkomst van een moderator te kunnen doen.
Ik denk bepaald niet de enige te zijn die dat als een ‘verarming’ van de website (en indirect het lidmaatschap) ervaart. Per slot is, in vergelijking met de periodieke ledenvergaderingen, de website ons medium voor dagelijkse communicatie. En met ‘ons’ doel ik allereerst op de V700-leden die ook contributie betalen om een goed functionerende website in de lucht te houden. Dat zich nu ook niet-leden in deze discussie mengen, is een teken aan de wand.
Mogelijk tegen een zeer been, maar een website zoals die voorheen functioneerde, verkies ik verre boven - hoe goed bedoeld ook - het voor honderden euro’s fabriceren van clubartikelen voor een minderheid. Het blijft, als met zoveel andere verenigingszaken, een kwestie van prioriteiten stellen. Het is vaak ‘of het één of het ander’. En de website is ons visitekaartje naar de buitenwereld, ons dagelijkse platform. Daar op bezuinigen wreekt zich op den duur onherroepelijk. Hoogste tijd om naar andere oplossingen voor dit groeiende probleem te zoeken.
Adriaan
Ik denk bepaald niet de enige te zijn die dat als een ‘verarming’ van de website (en indirect het lidmaatschap) ervaart. Per slot is, in vergelijking met de periodieke ledenvergaderingen, de website ons medium voor dagelijkse communicatie. En met ‘ons’ doel ik allereerst op de V700-leden die ook contributie betalen om een goed functionerende website in de lucht te houden. Dat zich nu ook niet-leden in deze discussie mengen, is een teken aan de wand.
Mogelijk tegen een zeer been, maar een website zoals die voorheen functioneerde, verkies ik verre boven - hoe goed bedoeld ook - het voor honderden euro’s fabriceren van clubartikelen voor een minderheid. Het blijft, als met zoveel andere verenigingszaken, een kwestie van prioriteiten stellen. Het is vaak ‘of het één of het ander’. En de website is ons visitekaartje naar de buitenwereld, ons dagelijkse platform. Daar op bezuinigen wreekt zich op den duur onherroepelijk. Hoogste tijd om naar andere oplossingen voor dit groeiende probleem te zoeken.
Adriaan
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2019 23:20 #1455748
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ook hier
helemaal eens met de laatste twee sprekers.
Wat zijn dat voor clubartikelen dan trouwens ?
Dingen als pennen met opdruk ? Sleutelhangers ?
Wie bepaalt, en op welke wijze waar het geld ( ook mijn geld) aan uitgegeven wordt eigenijk ?
Wat zijn dat voor clubartikelen dan trouwens ?
Dingen als pennen met opdruk ? Sleutelhangers ?
Wie bepaalt, en op welke wijze waar het geld ( ook mijn geld) aan uitgegeven wordt eigenijk ?
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2019 11:54 #1455752
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Traffic
Zijn er gegevens voorhanden over traffic op onze website? Over de afgelopen drie tot vijf jaar, bijvoorbeeld? Herinner me niet dat dit onderwerp tijdens de afgelopen ledenvergadering voorbij is gekomen. Kan iemand hier mogelijk iets over vertellen?
Adriaan
Adriaan
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-07-2019 15:48 #1455758
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic wij zijn een vereniging
Dus de ALV bepaalt of de ALV bepaalt wie bepaalt. Dat is geen vraag voor het forum zou ik denken, maar een waar je antwoord op zou weten als lid, en anders stelt op de ALV.
Moderators: Jerry Stam