Uploaden foto's bij bericht

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 18:33 #1455767 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic We zijn een vereniging
Dat zou je kunnen zeggen ja. En de vereniging heeft een bestuur. En dat bestuur zit tijdens een ALV aan een kant van de tafel en de aanwezige leden aan de andere kant. Tot zo ver de gang van zaken tijdens de ALV.
Maar het een sluit het ander niet uit, waarmee ik bedoel dat het binnen onze vereniging er op neer komt dat er uitsluitend communicatie met het bestuur mogelijk is op de ALV.

Op het forum kom ik bestuursleden nooit tegen, Henk Huisman nagelaten.
Ook Johan plaatst als regio coördinator het zijne maar inhoudelijke bestuurszaken wordt nooit op ingegaan .
Het komt er in de praktijk op neer dat de webmaster en een moderator het al dan niet officiële bestuursstandpunt hier verkondigen.

Daarom vind ik de vraag van Adriaan helemaal niet beantwoord met de reactie van Reinier.

Bovendien, als ik de laatste Factor doorlees zijn er tijdens de ALV voornemens genomen, oa om de beheersbaarheid van de kosten van de website in kaart te brengen, ik heb die vraag al in een ander topic gesteld, hier maar weer, bestuur, hoe staat het met die voornemens?

En alsjeblieft Reinier, laat het bestuur deze maal zelf het woord nemen, zo gaat dat in een gezonde vereniging.

Groeten,

Ton.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-07-2019 19:35 #1455770 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Dit is een forum
Dit is niet de vereniging en dit soort geneuzel over verenigingssleutelhangers of stemmingmakerij tegen het bestuur vervuilt het forum naar mijn smaak. Bewaar het voor de ALV. En ga zeker niet via het forum van het bestuur antwoorden eisen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 19:41 #1455771 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok
Ieder zijn smaak zullen we dan maar zeggen.

Welterusten,

Ton.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 00:40 #1455779 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee opties waar ik van weet
Hallo Volvisti

Ik weet dat er door een lid de optie is aangedragen om het onderhoud naar een kennis/vriend van deze persoon over te dragen. Die kan dat tegen een beduidend lager bedrag, omdat die veel sites voor derden runt. Een update van één site is in dat geval vaak een update van alle sites. Veel kan tussen de soep en de aardappelen door. Nadeel van deze optie is, dat je nog steeds een hoop uit handen geeft en dus weer van iemand buiten de vereniging afhankelijk bent.

Verder is er een lid van de vereniging die naar het bestuur gecommuniceerd heeft, dat hij voor niet al te veel geld een server op kan zetten waarop we onze eigen site draaien. Onderhoud blijft dan in handen van de vereniging. Een tweede lid met ervaring op het gebied van het runnen van een forum c.q. site heeft zich ook al gemeld, die zou dus t.z.t. ondersteuning kunnen bieden.

groetjes

Mathy

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 01:01 #1455782 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Beste Reinier
Waarom ga je lopen katten ?
Ik stel gewoon een vraag. Niet op een lullige wijze maar de reactie erop is dat wel.
Ik ben lid dus hoor ik maar iets te weten ? Ik weet niet hoe dit geregeld is namelijk.
En nu ik het antwoord ken verbaas is me er ook nog eens over dat er maar 1 kans is per jaar hier iets over te weten te komen. Even een vraag aan jou ? Vind jij dat niet raar.
We zijn een vereniging en we hebben een forum maar dat gebruiken we vooral niet voor een stukje uitleg. Want dit is het forum en niet de vereniging zeg je.
Mij ben je ergens kwijtgeraakt in je gedachtengang.

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 10:31 #1455788 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Stemmingmakerij
Een van de belangrijkste dingen van communiceren lijkt mij dat we elkaar serieus nemen en respect betrachten, hoe afwijkend zienswijze of mening ook mag zijn. En ja, soms is de vorm niet altijd de meest wenselijke. Maar een bijdrage van een lid omschrijven als ‘geneuzel’, is ronduit denigrerend en draagt onweerlegbaar bij tot stemmingmakerij. Ik ga er zonder meer van uit dat je dat niet zo hebt bedoeld. Reinier.
@Mathy: dankjewel voor de heldere toelichting, Mathy. Daarmee wordt voor mij veel duidelijk over de stand van zaken. We moeten er voorlopig maar mee leren leven.

Adriaan

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 11:56 #1455791 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Keuzes, keuzes
Feitelijk gezien proberen we momenteel geen of minimale kosten te maken voor onderhoud of verbeteringen aan de website.

Er lopen gesprekken met mogelijke partijen die het kunnen/willen overnemen.

Er zal op redelijke termijn een upgrade aankomen naar Drupal 9 of naar een ander CMS.

Er zijn gesprekken tussen Volvo-verenigingen

Ofwel voor nu uitzitten en de ongemakken voor lief nemen.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-07-2019 16:06 #1455798 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic .
oke

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 16:19 #1455800 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Prima!
Of je dit nu geneuzel, stemmingmakerij of antwoorden van het bestuur eisen wilt noemen, dat laat ik voor de schrijver.

Feit is wel dat we nu iets weten, een vorm van op de hoogte gehouden worden, en zo hoort het ook.
Het gaat per slot van rekening over de besteding van onze contributie.

Wie het voorstelt dat het bestuur een soort onbereikbaar clubje is aan welke je een maal per jaar vragen mag stellen en het daar mee moet doen heeft het in mijn ogen mis.
Want dan kun je dit geheel dat wij met elkaar zijn aangegaan geen vereniging noemen.
Een bestuur heeft in mijn ogen verplichtingen richting leden.

Mathy en Jerry zover bedankt voor de info en ik zou zeggen houdt ons op de hoogte.

Groeten,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2019 19:36 #1457278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten hosting
Als ik het goed begrijp zijn het de kosten van hosting die maken dat afbeeldingen niet geplaatst worden. Op zich begrijpelijk, want het kan zowel qua traffic als opslag. Helemaal als er ook nog video's bijkomen.

Er zijn hostingpakketten die onbeperkte (fair use) traffic en opslag aanbieden voor een redelijk en vast bedrag. De hosting is dan meestal ook een stuk beter dan bij de 1 EUR aanbieders. Moet je denken aan 180 EUR incl BTW per jaar inclusief de domeinnaam.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC