Aanpassing forumregels
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 16:18 #1438053
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Duidelijk
Een zeer verhelderende inbreng Jur!
Waar ik toch wat moeite mee heb is kwijlwortels negeren, mij niet helemaal duidelijk wat kwijlwortels zijn, maar dat negeren is ook een vorm van pesten en hoort hier niet thuis!
Ben je het met inbreng van anderen niet eens ga je met hem in gesprek en ga je zo iemand niet doodleuk negeren.
En even terzijde Jur, zie het als een tip, als ik ergens een stukje schrijf lees ik het even door alvorens op verzenden, indienen of plaatsen te klikken.
Groeten,
Waar ik toch wat moeite mee heb is kwijlwortels negeren, mij niet helemaal duidelijk wat kwijlwortels zijn, maar dat negeren is ook een vorm van pesten en hoort hier niet thuis!
Ben je het met inbreng van anderen niet eens ga je met hem in gesprek en ga je zo iemand niet doodleuk negeren.
En even terzijde Jur, zie het als een tip, als ik ergens een stukje schrijf lees ik het even door alvorens op verzenden, indienen of plaatsen te klikken.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2017 22:48 #1440937
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Beste Ton
Even een uitleg. Kwijlwortel: verzamelnaam voor broodzakken (is netjes maar je weet wat er mee wordt bedoeld), ongeremden, zeikheinen, nekzwetsers... Afijn, vul maar in.
Al vanaf de tijd vóór het internet (ja, die is er ook) houd ik mij al bezig met forums, die in die tijd area's heetten. Er was een keiharde afspraak: mensen die ruzie maken (flamers werden deze genoemd) gewoon ruzie laten maken en dit soort discussies volledig negeren. Want dat is het leuke van een flame, wanneer-ie geen benzine meer krijgt dooft-ie vanzelf uit.
In die zin is negeren absoluut geen pesterij, maar gewoon gezond verstand tegenover kwakbollerij zetten (datgene dat kwijlwortels doen).
En zoals je zelf aangeeft, altijd tot tien tellen, of tot honderd wanneer je jezelf niet vertrouwd. Er zijn zelfs mensen die tot duizend tellen...
Wat wij in die tijd ook leerden als zijnde noodzakelijk, was het gebruik van smileys. Soms vlogen mensen spinnijdig bovenop een anders bedoelde opmerking, een negatieve reactie dus. Maar omdat bij deze, voor ons ook nieuwe, communicatievorm de mimiek ontbrak was de smiley eigenlijk een noodzaak.
En het maakt verschil:
'Ach jochie, maffe knollekop die je d'r bent'
of
'Ach jochie, maffe knollekop die je d'r bent.
))'
Wat voor moderatoren gold en nog steeds geldt: nooit in discussie gaan. Gewoon reageren als een belastinginspecteur, zonder emotie, zonder voorschrijven hoe iemand zich hoort te gedragen, een moderator is namelijk geen zendeling. Geen breedborstige autoriteit tonen maar bij scheldpartijen nooit openlijk maar altijd in een privébericht reageren zonder kwaad worden. Zo laat je zelfs de grootste onbenul publiekelijk in zijn waarde.
Wie wél meende mensen terecht te moeten wijzen, of hij nu gelijk had of niet, vloog er bij mij altijd met een grote boog uit, zonder pardon. Daarna werd via priveberichten de boel rechtgezet en werd de figuur weer toegelaten. Rechtspreken wordt gedaan door de rechter, modereren door de moderator en door niemand anders.
Tenslotte, wanneer niemand aan ruzie zoeken, of als je het zo wilt noemen, aan flaming doet, is er geen enkel probleem. Een ijskonijn is namelijk altijd koel. <Grinnik>.
Al vanaf de tijd vóór het internet (ja, die is er ook) houd ik mij al bezig met forums, die in die tijd area's heetten. Er was een keiharde afspraak: mensen die ruzie maken (flamers werden deze genoemd) gewoon ruzie laten maken en dit soort discussies volledig negeren. Want dat is het leuke van een flame, wanneer-ie geen benzine meer krijgt dooft-ie vanzelf uit.
In die zin is negeren absoluut geen pesterij, maar gewoon gezond verstand tegenover kwakbollerij zetten (datgene dat kwijlwortels doen).
En zoals je zelf aangeeft, altijd tot tien tellen, of tot honderd wanneer je jezelf niet vertrouwd. Er zijn zelfs mensen die tot duizend tellen...
Wat wij in die tijd ook leerden als zijnde noodzakelijk, was het gebruik van smileys. Soms vlogen mensen spinnijdig bovenop een anders bedoelde opmerking, een negatieve reactie dus. Maar omdat bij deze, voor ons ook nieuwe, communicatievorm de mimiek ontbrak was de smiley eigenlijk een noodzaak.
En het maakt verschil:
'Ach jochie, maffe knollekop die je d'r bent'
of
'Ach jochie, maffe knollekop die je d'r bent.

Wat voor moderatoren gold en nog steeds geldt: nooit in discussie gaan. Gewoon reageren als een belastinginspecteur, zonder emotie, zonder voorschrijven hoe iemand zich hoort te gedragen, een moderator is namelijk geen zendeling. Geen breedborstige autoriteit tonen maar bij scheldpartijen nooit openlijk maar altijd in een privébericht reageren zonder kwaad worden. Zo laat je zelfs de grootste onbenul publiekelijk in zijn waarde.
Wie wél meende mensen terecht te moeten wijzen, of hij nu gelijk had of niet, vloog er bij mij altijd met een grote boog uit, zonder pardon. Daarna werd via priveberichten de boel rechtgezet en werd de figuur weer toegelaten. Rechtspreken wordt gedaan door de rechter, modereren door de moderator en door niemand anders.
Tenslotte, wanneer niemand aan ruzie zoeken, of als je het zo wilt noemen, aan flaming doet, is er geen enkel probleem. Een ijskonijn is namelijk altijd koel. <Grinnik>.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2017 23:20 #1440988
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic t kan wel wat
lastig worden als een moderator iemand terecht gaat wijzen ( in een privé bericht) terwijl iemand misschien toch een punt heeft. Ook een moderator is maar een mens die zijn best doet natuurlijk en zijn of haar rol dient wel gerespecteerd te worden. Zo is het ook. Dan maar je punt inslikken en je ernaar voegen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2017 01:20 #1440991
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 1 uitspraak
vind ik er wel uitspringen in positieve zin
"of je nu lid bent of niet maakt niet uit "
Dat slaat op hoe je met elkaar omgaat.
't criterium is dus fatsoen en niet of je betalend lid bent.
Dat kan best een criterium zijn maar dan voor andere verenigingsaangelegenheden.
"of je nu lid bent of niet maakt niet uit "
Dat slaat op hoe je met elkaar omgaat.
't criterium is dus fatsoen en niet of je betalend lid bent.
Dat kan best een criterium zijn maar dan voor andere verenigingsaangelegenheden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2017 15:59 #1441001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar....
Om nu over "zeikheinen" te gaan praten, daar heb ik dan weer een probleem mee
)

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2017 11:57 #1441041
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Lange draadjes
Lange draadjes die veel gebruikt worden vragen een hoge belasting van het netwerk.
Wat heb je vandaag gedaan door scrollen of ophalen kost 4 MB.
Stijns blog 2 MB.
Heb je een snelle verbinding dan zal de gebruiker er niet veel van merken.
Zit je ergens op het platteland met beperkt mobiel netwerk, dan kost ophalen minuten.
Ook de server zal het er druk mee hebben bij intensief gebruik, wat kan leiden tot langzamere response tijden.
Invloed op ons hostingscontract kan ik niet beoordelen.
Zit er een component voor data in dan zal dat invloed hebben op de factuur.
Probleem kan simpel opgelost worden door een lang draadje op slot te gooien,
met het verzoek een vervolg te openen.
Heeft niemand last van en verbetert het algemeen belang.
Wat heb je vandaag gedaan door scrollen of ophalen kost 4 MB.
Stijns blog 2 MB.
Heb je een snelle verbinding dan zal de gebruiker er niet veel van merken.
Zit je ergens op het platteland met beperkt mobiel netwerk, dan kost ophalen minuten.
Ook de server zal het er druk mee hebben bij intensief gebruik, wat kan leiden tot langzamere response tijden.
Invloed op ons hostingscontract kan ik niet beoordelen.
Zit er een component voor data in dan zal dat invloed hebben op de factuur.
Probleem kan simpel opgelost worden door een lang draadje op slot te gooien,
met het verzoek een vervolg te openen.
Heeft niemand last van en verbetert het algemeen belang.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2017 11:36 #1441064
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Prima idee Adrian!
Prima idee Adrian!
Lijkt me een goede oplossing om de belasting van de server omlaag te brengen.
Er is alleen 1 maarr.... je kan dan je originele post niet meer aanpassen.
Maar je kan dan natuurlijk wel de originele post van deel-2 aan blijven passen.
Desnoods even copy-paste van deel 1 naar 2.
Voor mij geen onoverkomelijk probleem....dus ik zeg doen.
Klein vraagje; waarom heb je dit onder forumregels gepost?
Lijkt me een goede oplossing om de belasting van de server omlaag te brengen.
Er is alleen 1 maarr.... je kan dan je originele post niet meer aanpassen.
Maar je kan dan natuurlijk wel de originele post van deel-2 aan blijven passen.
Desnoods even copy-paste van deel 1 naar 2.
Voor mij geen onoverkomelijk probleem....dus ik zeg doen.
Klein vraagje; waarom heb je dit onder forumregels gepost?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2017 10:19 #1441091
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic post
In een van de lange draadjes heb ik een paar maanden terug gezet.
Men zegt: ik heb er geen last van, ga daarom gewoon door.
Op slot zetten hoeft niet je kunt ook gewoon een vervolg beginnen.
Is echter wel zo handig anders wordt er in twee draadjes gepost, dat geeft verwarring.
Onder forumregels geplaatst om het probleem onder de aandacht van moderatoren en bestuur te brengen. De moderatoren kunnen een draadje op slot zetten. En het bestuur kijkt naar de kosten.
Men zegt: ik heb er geen last van, ga daarom gewoon door.
Op slot zetten hoeft niet je kunt ook gewoon een vervolg beginnen.
Is echter wel zo handig anders wordt er in twee draadjes gepost, dat geeft verwarring.
Onder forumregels geplaatst om het probleem onder de aandacht van moderatoren en bestuur te brengen. De moderatoren kunnen een draadje op slot zetten. En het bestuur kijkt naar de kosten.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2017 19:53 #1441116
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @Hein2
Je hebt een punt wat iedereen lijkt te missen
@ Jur
Ik vind het wegzetten van mensen met een bepaalde typering. Ook al is het ter illustratie voor je betoog nou ook niet zo heel erg respectvol overkomen.
@ Jur
Ik vind het wegzetten van mensen met een bepaalde typering. Ook al is het ter illustratie voor je betoog nou ook niet zo heel erg respectvol overkomen.
Moderators: Jerry Stam