Aanpassing forumregels

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2016 10:57 #1432803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even wachten met verzenden
Als ik vanuit een emotie een reactie schrijf dan wacht ik meestal een minuutje of vijf voordat ik op de verzendknop druk. Ik lees alles nog eens over probeer te bedenken hoe wat ik geschreven heb bij een ander over kan komen. Bijna altijd pas ik de tekst dan nog een keer aan.
En bedenk verder dat wat je schrijft voor de eeuwigheid wordt vastgelegd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2016 13:01 #1432806 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heel verstandig! Goede tip
Heel verstandig! Goede tip voor ons allemaal.
Zo blijft het gezellig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2016 21:46 #1432905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een ander idee hoe hiermee om te gaan
Ik ben het er roerend mee eens dat het hier vooral gezellig moet blijven.
Ik kan mij zeker ook irriteren aan topics waar te veel van het pad wordt afgeweken en als dat dan met persoonlijke verwijten wordt gecombineerd dan is dat wel vermoeiend te noemen.
Toch heb ik een iets ander idee hoe hier mee om te gaan. Ik vind namelijk dat negatief doen ook een plek moet kunnen hebben op zo'n forum als deze, je hebt nou eenmaal mensen die graag wat van zich willen laten horen op die manier. Iedereen zijn dingetje nietwaar.. Ik moet er alleen voor kunnen kiezen.
Dus waarom niet de reacties die niet gewenst zijn direct verhuizen naar een andere plek. Noem die plek op de site het 'verdomhoekje' of 'zuurpruimen gezwam' oid.
Dan kan men er zelf voor kiezen om daar toch door te lezen en uiteraard te reageren? Iedereen blij denk ik dan...
Wat vinden jullie hiervan?
Groet, Michiel

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-12-2016 11:10 #1432914 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic verdomhoekje
In principe een goed idee, maar het zou ook kunnen dat de mensen wiens posts daar naartoe worden verplaatst, dat niet geestig vinden en nog weer harder van leer gaan?
Mijn ervaring met schriftelijke communicatie is dat het escalerend werkt. Maar dat is maar 1 persoonservaring.
Het geeft ook weer werk voor de moderators, en het is een heel grijs gebied waar zij in zouden moeten werken. Waarom de ene post niet en de ander post wel naar het verdomhoekje? Krijgen zij weer commentaar, en moet er een verdomhoekje in het verdomhoekje komen?
Ik sluit me aan bij de oproep van de moderators.
Respectvol naar een ieder
en intolerant voor intolerantie?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2016 12:16 #1432915 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Van het pad af?
Ik begrijp niet helemaal wat in een draadje van het pad afwijken met onheuse bejegening te maken heeft. Volgens mij kun je in de vriendelijkste bewoordingen van het pad afwijken. En omdat iemand dat van het pad afwijken irritant vindt moet diegene die niet bij de les blijft in een "verdomhoekje" of bij het "zuurpruimen gezwam" terecht komen?

Ik zou wel graag in het hoekje terecht willen komen dat heet "zeggen waar het op staat en niet om de brei heendraaien" Als betalend lid van de Volvo700Vereniging en daarmee mede financier van dit forum heb ik daar misschien wel recht op.

Groeten,

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2016 13:58 #1432921 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Geen nieuw hoekje
Voor nu ben ik niet van plan een nieuw hoekje te maken waar iedereen alle vuiligheid kan spuwen die hij (of zij) maar wil. Daar is al genoeg ruimte voor op het internet.

Een van de mooiste franse zinnen is "c'est le ton qui fait la musique" (Frans, letterlijk 'het is de toon die de muziek maakt'). Vrij vertaald hoe je het zegt bepaalt voor een groot deel hoe iemand anders het ervaart.

Als je dat om de "hete brei heendraaien" noemt is dat prima of je nu lid bent of niet.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2016 16:11 #1432925 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Let op!
Voor de duidelijkheid Jerry, ik schreef "zeggen waar het op staat en NIET om de hete brei heendraaien".
En ik hoef geen hoekje hoor, ik wil geen eens hoekjes hier, dus ook geen verdomhoekje of zuurpruimen gezwam hoekje, het idee alleen al.

@Michiel, op jouw vraag wat vinden jullie er van? Ik vind het dus geen goed idee.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2016 23:07 #1432943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja is misschien ook niet de oplossing
Was maar een idee, ik snap jullie tegen- argumenten..
Blijft een lastig ding natuurlijk.
Groet, Michiel

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2017 21:17 #1438038 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Forumregels
Iets kan uit de hand lopen. Dan zetje de uit de handlopenden even in een hoekje oder de douche en dan weer verder.

Want; Het gaat hier o contact. JEkunt ook je gram halen zonder iedereen meteen voor wormvormig aanhangsel uit te maken (ja, dat ding van ga dichtbij de pot staan, hij is korter dan je denkt.

En wanneer iemand forumregels bedenkt, moderator, sinterklaas of de melkboer: Reageer dan open en niet negatief: 'Ja, misschien wel leuk of zinnig. Laten wij eens kijken of het werkt.

Gezien het discussieniveau dat i hier aantref kan ik mij voorstellen dat er regels worden gesteld waar dan later 'niets mee gebeurt'. Gewoon omdat eigenlijk het niet nodig is.

Na jarenlang moderator te zijn geweest op de meest uiteenlopende forums waaronder een met 23.000 (!) deelnemers wereldwijd kan ik wel zeggen dat regels eigenlijk niet nodig zijn. Wanneer je als basisregel de kwijlwortels gewoon negeert, cordon sanitaire heet zoiets, daat het vanzelf over. En maakt men het erg bont, eruit met die kwistempiepel.

Simpel, vriendelijk en vrolijk. Dat is waar het bij gezelligheid om draait. Katten mag ook, is soms erg leuk. Maar niks onder de gordel.

;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2017 08:29 #1438042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Respect
Is wat mij betreft het enige goede woord. Er zal altijd ruimte zijn voor andere gedachten over zaken. Ook zaken die als negatief worden ervaren zullen altijd besproken kunnen worden. Het gaat er vooral om hoe je het formuleert, zoals Reinier ook al aanhaalde...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC