Discussie over dit onderwerp is vrij zinloos.
Een vereniging behoort een systeem te hebben waarmee de privacy geregeld is en beheerd wordt.
De leden bepalen zelf of hun gegevens gedeeld kunnen worden.
Via je profiel kun je je gegevens zelf vastleggen. Wel zo handig Voor de administratie.
Ten behoeve van de ledenlijst moeten er toch een paar aanpassingen op de site plaatsvinden.
Richt het daarbij dan meteen zo in dat aan alle voorwaarden voldaan is zonder extra werk voor de vereniging.
Dit kan door de mogelijkheid voor de leden te creëren om zelf vast te leggen of en welke gegevens gedeeld mogen worden.
Je begint dan met een lege lijst, er is nog geen enkel gegeven zichtbaar.
Wel natuurlijk voor bevoegde personen zoals bestuur.
Vervolgens vraag je aan de leden hun profiel bij te werken.
De zichtbare lijst op de site vult zin dan vanzelf weer.
Er is weinig noodzaak adressen en email gegevens op de site zichtbaar te hebben. Een optie om te kunnen zoeken op een gedeelte van een postcode, zoals op de oude site mogelijk was, is wel handig om te kijken wie er in een bepaald gebied lid zijn.