Webmaster

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 00:21 #1393299 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Van harte welkom
als webmaster, Kirsten. Fijn dat je je gaat inzetten om de website weer up to date te maken. Ben echt heel blij dat er nu een structurele oplossing is gekomen. En het zal, zeker in het begin, best lastig zijn en veel tijd vergen zoals alle functies binnen het bestuur. En ik spreek uit ervaring zoals je wellicht weet.
Heel veel succes!

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 01:33 #1393300 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wit
Hallo Volvisti
Och, <a href=" www.whitehouse.gov/ " target="_blank">deze site draait ook op Drupal.  En die eisen waarschijnlijk iets meer van site/forumsoftware dan wij.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 08:28 #1393306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie
Goedemorgen allemaal, Zo, en dat was een turbulente eerste dag binnen de Volvo 700 website!Aan vriendelijke woorden van welkom: dank!!!@Arjan: Heel hartelijk dank voor je aanbod. Op dit moment red ik mij goed, maar ik zal je aanbod in gedachte houden.
@Ceska: Je mening over Drupal is duidelijk. Wat ik mis is een onderbouwing waarom je Drupal zo vreselijk vindt. Wat is jouw ervaring met Drupal?Ik ben zelf geen geschoold IT-er. Wel iemand die al 10 jaar op allerhande manieren met websites bezig is. Ieder cms dat bestaat heb ik wel mee gewerkt. En wat mij betreft heeft ieder cms goede, maar ook minder goede kanten. Dat is wat ik Ton en Maarten woensdagavond heb gezegd. Het gezamelijke doel is te komen tot een site die up to date is,  goed onderhouden kan worden en gebruiksvriendelijk is. Dat is vanuit de huidige situatie echt een flinke klus. Dat is niet in een week opgelost en ook niet in een maand. Gister ben ik begonnen met enkele modules te updaten, want dat was heel ernstig nodig. Een daarvan was de advertentiemodule. Heb ik eerst in test gedaan. Niets aan de hand. Daarna in productie en sindsdien speur ik naar de oplossing. Ik ben echter geen fulltime sitemaster. Wat niemand gemerkt heeft is dat ik vorige week al de zoekfunctie voor een groot deel weer aan de praat heb gekregen en dat de profielen (die even zoek waren) ook weer zichtbaar zijn. Ik vraag van jullie wat geduld en medewerking. Ondertussen ga ik met jullie site aan het werk. Dat zal niet altijd even vlekkeloos verlopen, maar dat hoort er ook bij hoor.  Fijne dag,
Kirsten

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 08:32 #1393307 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed bezig
Goed bezig Kirsten!
Waardering voor het onbaatzuchtig sleutelwerk aan de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 09:44 #1393308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb heel veel waardering
Heb heel veel waardering voor je inzet Kirsten de site had het nodig :-)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-09-2013 13:00 #1393319 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Kosten noch moeite worden gespaard.

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Och, <a href=" www.whitehouse.gov/ " target="_blank">deze site draait ook op Drupal.  En die eisen waarschijnlijk iets meer van site/forumsoftware dan wij.
groetjes
Mathy

Het relaas van Chilm/Rob in dit draadje, www.volvo700vereniging.nl/node/50172 , geeft aan waarom drupal voor de vereniging misschien niet de meest voor de hand liggende oplossing is.
Los daarvan heeft de eigenaar van die site "iets" meer te besteden in geld en tijd. Het vergelijk gaat in die zin dan ook niet helemaal op.

Nogmaals waardering voor Kirsten maar ik ben niet overtuigd van het besluitvormingsproces en de afwegingen die zijn gemaakt.

Binnen de vereniging is denk ik voldoende kennis beschikbaar om een keer een thema dag/avond te houden over de te maken keuzes.
Dat procesonderdeel is in mijn beleving geheel niet ter sprake geweest bij de besluitvorming.
Er had een keuze gemaakt kunnen worden voor het creeeren van een breder draagvlak.
Daar is het natuurlijk nog steeds niet te laat voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 13:30 #1393321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet je...
Wytze, besluit is genomen, en de tijd zal het uitwijzen.

Na een oproep van 12 weken op de site, en het afhaken daarna van de mensen, leek ons dit de beste keuze.

Afspraken zijn gemaakt, en worden niet terug gedraaid. Zou niet netjes zijn.

En je weet het, je kunt nu eenmaal niet alle heren dienen.

Als het niet oplevert wat we ervan verwachten mag jij met alle liefde en plezier een poging ondernemen om het anders te doen tegen een acceptabel budget.

Kirsten heef wat ons betreft absoluut ons vertrouwen, en genoeg werk komende maanden aan de site.

Ik/wij zijn ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen.
Laten we dus eens opbouwend proberen bezig te zijn.
Tot tegendeel bewezen is verdient Kirsten dit ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 15:29 #1393326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes
Toen er nog geen pampers waren, waste iedereen de luiers op de hand.

De een kreeg ze smetteloos wit, de ander vlekvrij maar met een naar aroma. Weer een ander kreeg ze schoon maar bleven de vlekken zichtbaar.

In deze context is het aan Kirsten de schone taak het forum te optimaliseren.

Geen sinecure overigens, pappen en nathouden is tenslotte niet voldoende, Kirsten moet net als het forum meegroeien. Niet alleen op basis van verbruik maar ook naar de ontwikkelingen die de vereniging zal moeten doormaken de komende jaren.

Het is mooi dat Kirsten deze taak tot zich wilde nemen. Ik persoonlijk zou de vacature niet sluiten. Net als bij de factor700, moet je geen processen laten stoelen op een persoon. Je maakt jezelf dan onnodig kwetsbaar.

Al met al, fijn dat er een mooi begin is gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 16:37 #1393331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kortom door de bocht

Wytze schreef :

Mathy schreef : Och, <a href=" www.whitehouse.gov/ " target="_blank">deze site draait ook op Drupal.  En die eisen waarschijnlijk iets meer van site/forumsoftware dan wij.
groetjes
Mathy

Het relaas van Chilm/Rob in dit draadje, www.volvo700vereniging.nl/node/50172 , geeft aan waarom drupal voor de vereniging misschien niet de meest voor de hand liggende oplossing is.
Los daarvan heeft de eigenaar van die site "iets" meer te besteden in geld en tijd. Het vergelijk gaat in die zin dan ook niet helemaal op. Nogmaals waardering voor Kirsten maar ik ben niet overtuigd van het besluitvormingsproces en de afwegingen die zijn gemaakt. Binnen de vereniging is denk ik voldoende kennis beschikbaar om een keer een thema dag/avond te houden over de te maken keuzes. Dat procesonderdeel is in mijn beleving geheel niet ter sprake geweest bij de besluitvorming. Er had een keuze gemaakt kunnen worden voor het creeeren van een breder draagvlak. Daar is het natuurlijk nog steeds niet te laat voor.

Drupal Sucks, maar beide argument kloppen niet,
Die van Mathy niet, want die zou in de categorie "eat shit, 5 billion flies can't be wrong" kunnen vallen. (no offence verder)
Maar de redenering van Wytze ook niet.
  1. Chilm gebruikt argumenten als "persoonlijk zou ik voor" en "het is volledig database gestuurd" en "iemand die websitejes bouwt als hobby kan dat niet" dat is niet een doorwrochte reden om iets wel of niet te doen. het is ongeveer de helft van de argumentatie
  2. Een sessie met wensen is leuk, maar we praten dan over <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Functional_requirement " target="_blank">Functional, en.wikipedia.org/wiki/Non-Functional_Requirements " target="_blank">Non-functional , en.wikipedia.org/wiki/User_requirements_document " target="_blank">User en en.wikipedia.org/wiki/Business_requirements " target="_blank">Business Requirements. (en wat ik nog vergeten ben) Dat is niet eenvoudig gezellig een middagje bij elkaar zitten, en dan heb je alles. Want dit is nog maar het begin. Pakketselecties, Service overeenkomsten, continuiteit, etc. etc. hebben we het dan nog niet over.
  3. Denken dat PHPBB, of andere programma's je alle oplossingen geeft voor je problemen is de grootste misvatting die je maar kunt maken over over software
  4. Iemand moet het gaan doen. in ons geval Kirsten. Daar moet het bij passen om "even" een "projectje" te runnen in de vrije tijd . Als die niet de mogelijkheden, capaciteiten, ondersteuning, tijd, zin en wat dies meer zei,  heeft om het te veranderen, gebeurt het niet.
En ik wil het niet doen. Ja tegen 100.000 EUR per jaar. (En ik zal niet de enige zijn) Maar dan gaat de contributie omhoog.
Kirsten is aan zet. laten we zien waar ze mee komt.
Vanuit die positie kunnen we verder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 16:50 #1393332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic +2

Jeroen schreef : Kirsten is aan zet. laten we zien waar ze mee komt.
Vanuit die positie kunnen we verder.

Dat lijkt me een goed plan. En Kirsten de ondersteuning geven die ze nodig heeft.

Jeroen schreef : En ik wil het niet doen. Ja tegen 100.000 EUR per jaar. (En ik zal niet de enige zijn)

Nee, dan zou ik het ook wel eens willen proberen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC