Continue opnieuw inloggen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Erg vervelend dat je dit moest overkomen. Het geeft mij echter wel weer informatie hoe verder dingen in te stellen. Ik heb nu de lifetime van de cookies wat omhoog bijgesteld. Dat werkt namelijk samen met de sessietabellen.
Ik ben benieuwd of dit het automatisch uitloggen wat minder frequent maakt.
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb het geprobeerd om terug te gaan en weer naar de ads van voor binnen een minuut en moet weer inloggen.
verder weinig problemen met het inloggen op dit moment. buiten het feit dat ik mijn computer opstart en naar de site ga dat ik in moet loggen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Als ik dan bv de recente discussies open heb staan en ik klik op een onderwerp krijg ik een scherm dat ik geen rechten heb deze pagina te bekijken enz. alsof ik geen lid zou zijn.
Daarna is echter wel opeens de knop aanmelden weer in beeld. Ik kan ook via "start" de knop aanmelden weer in beeld krijgen, maar waarom al deze omwegen?
Als er geregeld kan worden dat we na een bepaalde tijd vanzelf uitgelogd worden moet het toch ook mogelijk zijn dat je jezelf weer kan aanmelden zonder allerlei omwegen te bewandelen?
Het gebeurt op andere fora ook, een tijd niet actief, uitgelogd, en dat is ook niet datgene waar ik moeite mee heb maar de knop inloggen blijft daar dan in het scherm zichtbaar.
Ton.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ton VisserTon schreef : Ik heb een simpele vraag: waarom heb ik niet in ieder scherm de knop "aanmelden" als mijn sessie is afgelopen en dus automatisch ben afgemeld.
Als ik dan bv de recente discussies open heb staan en ik klik op een onderwerp krijg ik een scherm dat ik geen rechten heb deze pagina te bekijken enz. alsof ik geen lid zou zijn.
Daarna is echter wel opeens de knop aanmelden weer in beeld. Ik kan ook via "start" de knop aanmelden weer in beeld krijgen, maar waarom al deze omwegen?
Als er geregeld kan worden dat we na een bepaalde tijd vanzelf uitgelogd worden moet het toch ook mogelijk zijn dat je jezelf weer kan aanmelden zonder allerlei omwegen te bewandelen?
Het gebeurt op andere fora ook, een tijd niet actief, uitgelogd, en dat is ook niet datgene waar ik moeite mee heb maar de knop inloggen blijft daar dan in het scherm zichtbaar.
Ton.
Lidnummer 116
945 LPT
Heeft iemand hier al een antwoord/oplossing voor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het idee voor een inlogfunctie op elk scherm is zeker realiseerbaar. Waar ik echter heen wil is een goed midden tussen continu inloggen (wat we overigens niet willen) en sessies die altijd maar open blijven staan, ook voor gebruikers die een keer op de site komen en daarna weg zijn. Dat gaat ten koste van de prestaties en daar heeft niemand baat bij.
Het is overigens goed om nu weer even naar de originele instellingen te gaan. Zo kunnen we zien wat hiervan de effecten gaan zijn. Wordt alles langzaam dan weten we waar we aan toe zijn. Blijft alles redelijk snel werken dan kunnen we de keuze maken om de sessiemanagement maar zo te laten.
Dat van de leden voor leden was een vervelende bijwerking welke ik een maal heb gezien bij de eerste keer dat het gemeld werd. Daarna heb ik hem nooit meer gehad. Erg vervelend want daardoor kan ik het moeilijk nagaan. Het is er zeker wel een om in de gaten te houden en ik ben aan het nazoeken of deze module van huis uit problemen heeft met Drupal's sessiemanagement.
Bt.w., blijf jullie opmerkingen plaatsen want de informatie van de sitegebruiker is voor een sitebeheerder goud waard.
Groet,
Támas
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Oftewel, dat ik niet steeds opnieuw hoefde in te loggen.
Niets lijkt echter minder waar. Zojuist ging er weer een hele post verloren (daar kunnen mensen anders over denken natuurlijk ) omdat ik er weer uitgegooid werd.
Ik moet echt even kwijt dat dat hele inloggebeuren mij steeds meer de keel uit begint te hangen. Ik begrijp dat er hard aan gewerkt wordt, maar als er nou daadwerkelijk verbetering merkbaar was in de performance, dan was het nog wat anders. Maar zowel in m`n IE als Firefox omgeving is de site echt niet merkbaar sneller. Dus waarom dan (betalende) leden vermoeien met dit soort zaken?
Ik las ergens in een reactie van een mod dat oa het onderhoud en beheer van de site gefinancierd wordt uit lidmaatschapsgeld. Ik ben een van de betalende leden, en zie dus voor dat stukje investering mijnerzijds weinig rendement terug. En dat geeft geen goed gevoel. Er zijn genoeg gratis communities waar ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen.....
Sorry, misschien ben ik een azijnzeiker, maar ik vind het wel zo netjes mijn ongenoegen hierover te uiten op de plaats waar dit zou moeten. Ik moet het gewoon even kwijt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EDITNog even een moderatoren-discussie hierover doorgelezen. Daarin heeft Támas op 13-12 aangegeven dat hij de oude instellingen weer heeft teruggezet. Dat is op dezelfde dag dat hij in deze discussie zegt dat te gaan doen. Ik twijfel er niet aan dat hij dat daadwerkelijk heeft gedaan, anders had Támas dat niet gepost. Dat het qua performance niets doet kan dus kloppen, we zullen ongeveer terug zijn op het oude niveau voor de aanpassing die vaker inloggen tot gevolg had.END EDIT
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Als ik deze weg niet volg krijg ik meldingen als " U bent geen lid en mag deze pagina´s niet bekijken", alsof ik geen lid ben.
We zijn wat mij betreft dus niet helemaal terug bij af!
Ton.