Continue opnieuw inloggen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het enige wat veranderd is, is de tijd die verstrijkt voordat een sessie verloopt. Deze staat standaard op zo'n megalang getal ingesteld dat de sessie nog actief is wanneer bezoekers de volgende morgen weer aanloggen. Standaard hanteren webservers een sessieretentietijd van zo'n twintig minuten(!) gewoon om de performance van de server zelf zo optimaal te houden.
Wat ik nu aan het doen ben is een midden te vinden tussen een acceptabele sessietijd en een goed opruimmanagement op de server. Zo houden we de server zo optimaal mogelijk en daar heeft iedereen baat bij.
De laadtijd van het forum verbeterde overigens niet na het wijzigen van de sessietijd. Daar was een optimalisatie van de databasetabellen voor nodig. Althans na de optimalisatie was mijn testaccount sneller. Dat blijf ik overigens monitoren.
Nog een ding, als ik bij mij uitlog dan laat ik mijn browser mijn logingegevens voorkauwen. Ik hoef dan alleen nog op de knop inloggen te klikken en ik ben weer binnen.
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en gebeurt wel regelmatig als in adv. leden voor leden aanklik
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ook ik laat de browser zoals Támas zegt de gegevens bewaren, maar als de sessie dan over is zoals dat heet kan ik niet opnieuw inloggen, onder mijn naam en ww komt alleen de mogelijkheid om me als nieuw lid aan te melden te staan.
Ik moet dan het eerste item in recente discussies openen en krijg dan pas de mogelijkheid om in te loggen.
Alleen de browser mijn gegevens laten bewaren is dus niet genoeg om de mogelijkheid te krijgen meteen weer in te loggen.
Allemaal niet zo'n drama maar wel een omweg die er eerder niet was.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals gezegd, ik word niet gehinderd door enige kennis van de techniek achter sites. Ik spreek alleen vanuit gebruikers ervaring.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik gebruik momenteel firefox op XP.
Groetend uit Oost Groningen,JohnPeter JP
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
En de site draaide altijd snel en goed, dus daarom vind ik het persoonlijk jammer dat ik nu elke keer moet inloggen, maar als het voor anderen zo'n verschil maakt heb ik dat er best voor over om wat meer te moeten typen!

GG,

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Richard, je hebt voor 300% gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Het is jammer dat een gecompliceerde structuur de voorkeur heeft die ook nog eens niet snel is. Dat was voor het 'Drupal tijdperk' wel anders, toen werkte het net als ieder ander forum....vlotjes.EndlessQuest schreef : Ik heb niet zoveel verstand van de techniek achter website en fora, dus ik vergelijk gewoon mijn ervaringen met andere sites en fora. En daar hoef ik nooit opnieuw in te loggen. Dat bevalt mij stukken beter dan dat ik hier gedurende een dag 7 of acht keer op nieuw in moet loggen. Dat is gewoon stomweg irritant. En als ik op andere sites zie dat dat niet hoeft en dat die sites gewoon snel zijn, dan zie ik de logica er ook niet van.
Zoals gezegd, ik word niet gehinderd door enige kennis van de techniek achter sites. Ik spreek alleen vanuit gebruikers ervaring.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Kleine opmerking: Ook het sitebeheer team biedt liever flitsende performance en heeft liever een simpele structuur ipv een complexe. Die complexe structuur kost ons achter de schermen ook gewoon veel (extra) tijd aan onderhoud. Tijd die we liever besteden aan verbetering, uitbreiding en dergelijke zaken. Zaken die we in een simpele structuur wellicht makkelijker kunnen uitvoeren. Feit is wel dat je niet zomaar even overstapt naar iets anders (met behoud van alle data en een juiste inrichting). Als je over zou willen naar iets anders moeten dat een weloverwogen keuze zijn en moet er een goed plan liggen hoe we over gaan. Totdat er een ander systeem is gekozen zitten we nu dus (helaas) met de gevolgen van een keuze die vroeger gemaakt is en nu minder geslaagd (b)lijkt. In ieder geval kiezen wij niet voor de complexiteit vanwege de complexiteit maar proberen we er het beste van te maken. Waar we wellicht toch nog wel wat kunnen verbeteren.ldoensen schreef : Richard, je hebt voor 300% gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Het is jammer dat een gecompliceerde structuur de voorkeur heeft die ook nog eens niet snel is. Dat was voor het 'Drupal tijdperk' wel anders, toen werkte het net als ieder ander forum....vlotjes.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Kijk het nu niet na, want dan ben ik misschien weer weg.
Gr., geejee