Continue opnieuw inloggen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2009 16:56 #1254946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal, Het enige
Hallo allemaal,
Het enige wat veranderd is, is de tijd die verstrijkt voordat een sessie verloopt. Deze staat standaard op zo'n megalang getal ingesteld dat de sessie nog actief is wanneer bezoekers de volgende morgen weer aanloggen. Standaard hanteren webservers een sessieretentietijd van zo'n twintig minuten(!) gewoon om de performance van de server zelf zo optimaal te houden.
Wat ik nu aan het doen ben is een midden te vinden tussen een acceptabele sessietijd en een goed opruimmanagement op de server. Zo houden we de server zo optimaal mogelijk en daar heeft iedereen baat bij.
De laadtijd van het forum verbeterde overigens niet na het wijzigen van de sessietijd. Daar was een optimalisatie van de databasetabellen voor nodig. Althans na de optimalisatie was mijn testaccount sneller. Dat blijf ik overigens monitoren.
Nog een ding, als ik bij mij uitlog dan laat ik mijn browser mijn logingegevens voorkauwen. Ik hoef dan alleen nog op de knop inloggen te klikken en ik ben weer binnen.
Groet,
Támas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2009 19:39 #1254970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sessie
De traagheid van het forum is opgelost. Loopt nu weer normaal. Dat van die sessietijd is een belangrijke beveiliging. Gebruikers kunnen beter hun browser (mozilla, safari of chrome) opdracht geven de logingegevens te onthouden. Dan hoef je alleen nog maar op Login te klikken. Een andere oplossing zou een cookie kunnen zijn, die een nieuwe sessie oproept i.c.m. in de browser opgeslagen logingegevens.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-12-2009 23:00 #1256192 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic zelfs gehad tijdens een bericht
en als je doordrukt ben je ineens uitgelogd.
en gebeurt wel regelmatig als in adv. leden voor leden aanklik

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 08:29 #1256210 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Niet direkt inloggen
Goedemorgen,
Ook ik laat de browser zoals Támas zegt de gegevens bewaren, maar als de sessie dan over is zoals dat heet kan ik niet opnieuw inloggen, onder mijn naam en ww komt alleen de mogelijkheid om me als nieuw lid aan te melden te staan.
Ik moet dan het eerste item in recente discussies openen en krijg dan pas de mogelijkheid om in te loggen.
Alleen de browser mijn gegevens laten bewaren is dus niet genoeg om de mogelijkheid te krijgen meteen weer in te loggen.
Allemaal niet zo'n drama maar wel een omweg die er eerder niet was.
Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 09:00 #1256211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb niet zoveel verstand
Ik heb niet zoveel verstand van de techniek achter website en fora, dus ik vergelijk ggewoon mijn ervaringen met andere sites en fora. En daar hoef ik nooit opnieuw in te loggen. Dat bevalt mij stukken beter dan dat ik hier gedurende een dag 7 of acht keer op nieuw in moet loggen. Dat is gewoon stomweg irritant. En als ik op andere sites zie dat dat niet hoeft en dat die sites gewoon snel zijn, dan zie ik de logica er ook niet van.
Zoals gezegd, ik word niet gehinderd door enige kennis van de techniek achter sites. Ik spreek alleen vanuit gebruikers ervaring.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 10:05 #1256221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stukken beter
Maar ik hoef dan alleen als ik naar de site ga (na weet ik hoeveel minuten/uur) even op inloggen te klikken. Da's even wennen, maar de snelheidswinst is opmerkelijk voor derest van de site. Dus even slikken en dan tikken :)
Ik gebruik momenteel firefox op XP.
Groetend uit Oost Groningen,JohnPeter JP

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 10:12 #1256223 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic snelheid nooit een probleem.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last gehad heb met de snelheid van de site, ik draai IE8 op een uitgeklede versie van XP met een AMD 2400Mhz quadcore met een 100Mbps WLAN verbinding.
En de site draaide altijd snel en goed, dus daarom vind ik het persoonlijk jammer dat ik nu elke keer moet inloggen, maar als het voor anderen zo'n verschil maakt heb ik dat er best voor over om wat meer te moeten typen!

GG,

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 15:08 #1256255 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Ik heb niet zoveel verstand

EndlessQuest schreef : Ik heb niet zoveel verstand van de techniek achter website en fora, dus ik vergelijk gewoon mijn ervaringen met andere sites en fora. En daar hoef ik nooit opnieuw in te loggen. Dat bevalt mij stukken beter dan dat ik hier gedurende een dag 7 of acht keer op nieuw in moet loggen. Dat is gewoon stomweg irritant. En als ik op andere sites zie dat dat niet hoeft en dat die sites gewoon snel zijn, dan zie ik de logica er ook niet van.
Zoals gezegd, ik word niet gehinderd door enige kennis van de techniek achter sites. Ik spreek alleen vanuit gebruikers ervaring.

Richard, je hebt voor 300% gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Het is jammer dat een gecompliceerde structuur de voorkeur heeft die ook nog eens niet snel is. Dat was voor het 'Drupal tijdperk' wel anders, toen werkte het net als ieder ander forum....vlotjes. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 15:21 #1256256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuze uit het verleden

ldoensen schreef : Richard, je hebt voor 300% gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Het is jammer dat een gecompliceerde structuur de voorkeur heeft die ook nog eens niet snel is. Dat was voor het 'Drupal tijdperk' wel anders, toen werkte het net als ieder ander forum....vlotjes. 

Kleine opmerking: Ook het sitebeheer team biedt liever flitsende performance en heeft liever een simpele structuur ipv een complexe. Die complexe structuur kost ons achter de schermen ook gewoon veel (extra) tijd aan onderhoud. Tijd die we liever besteden aan verbetering, uitbreiding en dergelijke zaken. Zaken die we in een simpele structuur wellicht makkelijker kunnen uitvoeren. Feit is wel dat je niet zomaar even overstapt naar iets anders (met behoud van alle data en een juiste inrichting). Als je over zou willen naar iets anders moeten dat een weloverwogen keuze zijn en moet er een goed plan liggen hoe we over gaan. Totdat er een ander systeem is gekozen zitten we nu dus (helaas) met de gevolgen van een keuze die vroeger gemaakt is en nu minder geslaagd (b)lijkt. In ieder geval kiezen wij niet voor de complexiteit vanwege de complexiteit maar proberen we er het beste van te maken. Waar we wellicht toch nog wel wat kunnen verbeteren.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2009 22:50 #1256474 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Verdrietig
Ik ben ingelogd, zie een p.b.-tje staan. Was hier erg positief over verrast, dus ging ik op mijn manier, 1 vinger en helaas meer nadenkend hoe ik het "op papier" krijg, aan de slag,. Het werd een vrij uitgebreid schrijven, nam dus relatief ook wat tijd in beslag. Ben ik uiteindelijk tevreden over mijn dicteer vermogen, druk op verzenden, en....? Opnieuw inloggen, berichtantwoord weg. Opnieuw datgene weer schrijven wat er stond is op zo`n moment net te veel. Ik hoop dat dit wel veranderd kan worden.
Kijk het nu niet na, want dan ben ik misschien weer weg.
Gr., geejee

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC