Zoeken, zoekfunctie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik verder handig zou vinden is dat de termen gemarkeerd worden weergegeven als je een gezocht artikel opent. Dan hoef je niet het hele artikel door maar kun je meteen zien waar wat jij interessant vindt staat. Ook niet relevante artikelen waar toevallig de zoekterm instaat komen namelijk naar voren. Dat daar weinig aan te doen valt snap ik overigens (als een artikel over een muziek gaat en ontspoort door iemand die de 3.0-in-lijn als muziek in de oren vindt klinken, kan ik me voorstellen dat daar geen zoekmachine tegen opgewassen is).
Toch wil ik nog even terugkomen op mijn eerdere voorstel om bij het indienen van een topic, af te dwingen om welk(e) (type) auto en/of motor het gaat. Daarmee zou je ook de zoekmachine namelijk een grote dienst bewijzen lijkt me. Je kunt dan bij uitgebreid zoeken bijvoorbeeld eerder de diepte in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Valt er voor de 3letter dingen misschien iets te regelen met steekwoorden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er al, kijk maar naar de drie voorbeelden uit mijn vorige posting.henk 940LPT schreef : Valt er voor de 3letter dingen misschien iets te regelen met steekwoorden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
en nu nog een combinatie-mogelijkheid en we zijn er (940 TIC, of LPG 780, of een-langer-woord met een drieletterig steekwoord)Baseman schreef :
Is er al, kijk maar naar de drie voorbeelden uit mijn vorige posting.henk 940LPT schreef : Valt er voor de 3letter dingen misschien iets te regelen met steekwoorden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De snelheid van de huidige search engine herken ik als problem. Een tijdje terug bleek dat de standaard drupal search engine zijn index niet meer gebouwd kreeg en er was niet achter te komen aan welke pagina dat lag. De trip_search die we nu gebruiken werkte in ieder geval zij het trager dan we gewend waren. Inmiddels zijn we een of twee drupal releases verder (oa afgelopen weekend) met de nodig bugfixes, reden genoeg om het weer eens te proberen met de standaard search engine die eigenlijk altijd behoorlijk heeft voldaan in het verleden.
Ik heb een paar dagen terug de standaard search engine aan het werk gezet om de hele site te herindexeren, dat proces is nu op 69% zonder hik, zonder performance consequenties en is daarmee ver voorbij het punt van vastlopen van voorheen. Ik heb er een goed gevoel bij.
Als het herindexeren klaar is, zo ergens halverwege het weekend, dan zal ik de search engines wisselen. Als gebruiker merk je dat de zoekresultaatlijst er iets anders uit ziet en het advanced zoekargumenten scherm er anders uit ziet. Je merkt hoop ik ook weer een sneller antwoord op je zoekvraag. Of het antwoord ook is wat je echt nodig had is en blijft een tweede natuurlijk maar in ieder geval kun je veel sneller andere zoekvragen stellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn complimenten!! Dit is in mijn ogen echt een vooruitgang!Admin schreef : Heren, we draaien weer de standaard drupal search engine.
- V700 register
- Nieuw lid
-