Zoeken, zoekfunctie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 15:25 #1208644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic View

Marco schreef : Een directe link naar de "Uitgebreide zoek argumenten" zou ook nog steeds zeer op prijs worden gesteld. Had ik al een keer eerder om gevraagd maar nooit response op gekregen.

Je bedoelt als in rechtstreeks onder het zoekvak linksbovenin, in de view waarin je mijn reactie leest ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 15:37 #1208647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er al?

Marco schreef : Een directe link naar de "Uitgebreide zoek argumenten" zou ook nog steeds zeer op prijs worden gesteld. Had ik al een keer eerder om gevraagd maar nooit response op gekregen.

Die is er toch al? Of bedoel je direct onder de zoekbox? Dat laatste is wel lastig, site-technisch gezien, wellicht is een link naar <a href="/trip_search" target="_blank">uitgereid zoeken</a> direct onder de zoekbox wel mogelijk. 

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 22:57 #1208696 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Mannen, ja en ja
Ik bedoel inderdaad een link onder de "Zoeken" button, links boven in dit hoofdscherm. Rechtstreeks middels deze button alles doorzoeken is voor mij persoonlijk overbodig en nodeloos belastend voor de site en mijn geduld ;-)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 11:16 #1208711 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bekend
Ha! Een onderwerp waar ik me van ganser harte bij aansluit!

Eigenlijk heb ik er wenig aan toe te voegen, afgezien van het feit dat het probleem al een paar maal eerder aangedragen is. Inmiddels gebruik ik de zoekfunctie nooit meer, zoek ik mijn informatie wel op andere sites die WEL normaal in elkaar zitten, en haal ik hier alleen die documentatie waarvan ik WEET dat ze er is en die te vinden is via de menu-structuur.

Helaas, met dank aan de kwijt-maak-functie die hier zo treffend beschreven is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 11:19 #1208712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Favorieten ?
Persoonlijk gebruik ik de favorieten functie wel, vind m erg handig. Heb er inmiddels bijna zoveel dat het meer dan één pagina begint te beslaan. Gebruiken jullie die ook, en zo ja, hoe bevalt dat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 11:22 #1208713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Favorieten gebruik ik
Favorieten gebruik ik inderdaad ook wel. Is erg handig, maar is meer om interessante draadjes te volgen. Is niet echt een handig alternatief voor de zoekfunctie.
Groeten,
Richard

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 14:59 #1208738 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic favorieten
Al sinds de introductie van favorieten heb ik een onzinnige link staan als favoriet, indertijd als test opgevoerd. Wegkrijgen lukt niet: is het jou weleens gelukt een favoriet te verwijderen?

En nee, verder gebruik ik die functie ook niet. Eiegnlijk alleen "recente berichten" op regelmatige basis, en verder incidenteel de menu's als ik iets zoek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 15:06 #1208740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wegkrijgen
Mij lukt favorieten verwijderen wel, geen probleem. Misschien lukt het mij jouw favoriet te verwijderen. Welke menu's gebruik je ? Links op het scherm, of rechtsboven ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 15:45 #1208746 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gelijk
Je hebt gelijk: nu lukt het wel...overigens was de discussie die er minimaal een jaar heeft gestaan inmiddels verdwenen, maar had ik om raadselachtige redenen twee andere als favoriet staan.

Ik ben nog steeds niet gelukkig met drupal: ik heb liever een plat systeem waarbij ik begrijp wat het doet. Drupal heeft me veel te veel eigen initiatief, dezelfde reden dat ik ook liever niet met windows werk, of welk ander mickeysoft programma ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 17:14 #1208753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ik ben nog steeds niet gelukkig met drupal: ik heb liever een plat systeem waarbij ik begrijp wat het doet. Drupal heeft me veel te veel eigen initiatief, dezelfde reden dat ik ook liever niet met windows werk, of welk ander mickeysoft programma ook.

Op het gevaarlijke af dat er een nieuwe discussie ontstaat (wat uitdrukkelijk NIET mijn bedoeling is) lijkt het me handiger te concentreren op het eigenlijke topic, de zoekfunctie.Jouw mening over het platform is nu (maar was al) bekend.
De zoekfunctie werkt an sich goed, het euvel zit hem in de snelheid en het ontbreken van de mogelijkheid 3-letterige woorden te gebruiken. (alle type-aanduidingen, LPG, LPI, AMS en zo nog wat voorbeelden.
De uitgebreide zoekfunctie werkt ook prima, maar met dezelfde snelheid.
Wellicht kun je meer uitweiden over wat je zoekt (dus met voorbeelden) en wat er dan precies mis mee is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC