Nieuwe layout heeft nog enkele gebreken, maar de oude is ook nog beschikbaar.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Elke lay-out die alleen werkt in resoluties groter dan 1024x768, is niet goed.
In de oude layout werkt een en ander wel goed, dus blijft die voorlopig nog wel even in gebruik hier...
Je hebt gelijk op beide punten.
Er was echter besloten om bij de verhuizing toch het nieuwe theme standaard te maken, ondanks dit nog niet opgeloste gebrek.
Het is wel de bedoeling dat dit 'technische' probleem nog opgelost wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
OK, dat is mooi. Dan zijn we het tenminste nog steeds eens.
Ik heb waardering voor jullie werk, en weet ook dat er veel tijd gaat zitten in het uitkristalliseren van een nieuw thema, tenslotte hebben we dat al eens eerder gehad.
Misschien was ik op het verkeerde been gezet doordat het thema inmiddels tot standaard verheven was, ondanks een aantal toch vrij belangrijke tekortkomingen.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Helaas is het zo dat het nieuwe thema (lay-out), dat sinds de vehuizing als 'standaard' thema gezet is, nog enkele gebreken vertoont die nogal hardnekkig zijn om op te lossen. Voor sommigen werkt het goed, voor anderen minder goed. Dit kan afhangen af van de gebruikte schermresolutie en browser.
Met name voor gebruikers van een resolutie van 1024x768 of lager is er een probleem, teksten in het middenvak worden niet niet altijd goed 'afgebroken' om in het middenvak te passen.
Er zijn ook nog verschillen tussen Firefox en Internet Explorer in de layout opbouw.
Tamas doet zijn best om één en ander nog op te lossen.
Degenen die het nieuwe thema om deze redenen (of andere redenen) liever niet gebruiken wil ik er op wijzen dat je weer terug kunt schakelen naar het oude thema (vorige lay-out) door dit in te stellen in je profiel (site-instellingen, linker menu).
Hieronder een discussie hierover, die ik verhangen heb naar dit bericht.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef :
OK, dat is mooi. Dan zijn we het tenminste nog steeds eens.
Misschien was ik op het verkeerde been gezet doordat het thema inmiddels tot standaard verheven was, ondanks een aantal toch vrij belangrijke tekortkomingen.
Ik ben blij dat we het eens zijn, dat maakt het leven zoveel eenvoudiger .
Het 'standaard' zetten was misschien achteraf wat te optimistisch, en niet iedereen realiseert zich kennelijk hoe makkelijk je weer omschakelt tussen de twee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric Bakker schreef :
Ik heb nu bij wijze van experiment twee foto's verkleind in de draad over de <a href="/node/12300#comment-60202" target="_blank" title="zweedse occassions">Zweedse sites</a>. Kan je eens kijken of het geholpen heeft bij jou?
Ik heb de laatste drie foto's ook nog gehalveerd, que afmetingen en nu pas past het bij mij in 1 kolommetje en netjes in het scherm.
Max resolutie voor foto's in de forum-posts zou wellicht vast gezet kunnen worden op max 400 breed, volgens mij past het dan ook op elke 1024x768 gebruiker, zoals ik.
Ik moet wel zeggen dat het thema sinds de proeflancering en stuk beter begint te werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik gebruik de nieuwe layout sinds een week en sinds vandaag staan alle pagina's er binnen 2 seconden.
En dat met IE6.
De gebreken waar Eric het over heeft, kan ik niet beamen of tegenspreken.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Ik heb de laatste drie foto's ook nog gehalveerd, que afmetingen en nu pas past het bij mij in 1 kolommetje en netjes in het scherm.
Max resolutie voor foto's in de forum-posts zou wellicht vast gezet kunnen worden op max 400 breed, volgens mij past het dan ook op elke 1024x768 gebruiker, zoals ik.
Kunnen we concluderen dat de lay-out voor de middenkolom goed werkt in alle draadje indien de fotoresolutie max 400 breed is? Of gaat 500 ook nog?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Baseman schreef : Max resolutie voor foto's in de forum-posts zou wellicht vast gezet kunnen worden op max 400 breed, volgens mij past het dan ook op elke 1024x768 gebruiker, zoals ik.
Da's symptoombestrijding. We gaan toch zeker niet de grootte van de foto's (op het forum) aanpassen, omdat er in het theme een fout zit?!
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric Bakker schreef :
Baseman schreef : Ik heb de laatste drie foto's ook nog gehalveerd, que afmetingen en nu pas past het bij mij in 1 kolommetje en netjes in het scherm.
Kunnen we concluderen dat de lay-out voor de middenkolom goed werkt in alle draadje indien de fotoresolutie max 400 breed is? Of gaat 500 ook nog?
Mak eens een testdraadje met dezelfde foto op 200 X 200, 300 X 300 en zo door tot (voor mijn part) 800 X 800
Volgens mij zie je dan vanzelf wanneer het fout gaat.
Dan is dat dan toch ook als max resolutie in te stellen wat men mag uploaden, of denk ik nu te simpel????
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
mderijke schreef :
Maak eens een testdraadje met dezelfde foto op 200 X 200, 300 X 300 en zo door tot (voor mijn part) 800 X 800
Volgens mij zie je dan vanzelf wanneer het fout gaat.
Dan is dat dan toch ook als max resolutie in te stellen wat men mag uploaden, of denk ik nu te simpel????
Dat worden dan evenzoveel draadjes als dat je breedtes wilt testen, want het draadje wordt zo breed als het breedste plaatje in de draad.
En de maximale resolutie voor uploads beperken helpt wel iets (als we het eens zijn over wat de gewenste breedte is), maar je kan ook plaatjes invoegen die op andere webpagina's staan (buiten onze site), en daar geldt dan die beperking niet voor (en kan het dus alsnog fout gaan).
Overigens ging het bij het oude thema (lay-out) ook al mis als de foto's te breed waren, dan verdween de rechterkant gewoon uit beeld. Te groot is nu eenmaal te groot...
Deze 'foutjes' werden altijd door de moderators achteraf handmatig weer gecorrigeerd, dus als ze snel waren had niet eens iedereen het in de gaten.
[edit] maar eigenlijk heeft Mathy een goed punt, het zou beter zijn als de site grotere foto's aankon. Ik ben niet technisch genoeg om te kunnen bedenken hoe dat moet, dat kunnen Johan en Tamas beter (en misschien nog anderen).