Nieuwe layout heeft nog enkele gebreken, maar de oude is ook nog beschikbaar.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 09:22 #1172470 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic regels afkorten

Goedemorgen,

De website is van links naar rechts verdeeld in drie vlakken.

De linker is bij mij een iets afwijkende kleur die bovenaan begint met het zoekscherm en de rechter is grijs en begint bovenaan met de klok.

Het gaat om het middelste vlak waar de berichten in staan, als ik de instelling "eenvoudig opengeklapt" gebruik vallen van de meeste berichten de laatste delen van lange zinnen weg achter het rechter vlak en ik kan daar niets aan veranderen met bv. een schuifbalk.

Als ik echter de instelling "eenvoudig ingeklapt" gebruik staat alleen het oorspronkelijke bericht er en moet ik de reakties apart openen, als ik dat doe worden alle lange zinnen in die reakties wel op het juiste moment afgekort en in een nieuwe regel voortgezet.

Ik gebruik alleen veel liever "eenvoudig opengeklapt" , is het zo te regelen dat daar de zinnen ook op de juiste wijze worden afgekort en in een volgende regel worden afgemaakt?

Overigens heb ik ook ctrl - al geprobeerd maar dat is bij dit probleem niet toereikend.

Groeten,

Ton. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 09:33 #1172436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Browser?

Ton schreef :
Het gaat om het middelste vlak waar de berichten in staan, als ik de instelling "eenvoudig opengeklapt" gebruik vallen van de meeste berichten de laatste delen van lange zinnen weg achter het rechter vlak en ik kan daar niets aan veranderen met bv. een schuifbalk.

Als ik echter de instelling "eenvoudig ingeklapt" gebruik staat alleen het oorspronkelijke bericht er en moet ik de reakties apart openen, als ik dat doe worden alle lange zinnen in die reakties wel op het juiste moment afgekort en in een nieuwe regel voortgezet.

Ik gebruik alleen veel liever "eenvoudig opengeklapt" , is het zo te regelen dat daar de zinnen ook op de juiste wijze worden afgekort en in een volgende regel worden afgemaakt?

Overigens heb ik ook ctrl - al geprobeerd maar dat is bij dit probleem niet toereikend.

Groeten,

Ton. 

Ton,  Welke browser (bijv. Windows IE, Firefox) gebruik je? Staat bij jou het zoomniveau op 100%? Welke tekengrootte heb je ingesteld?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 09:49 #1172437 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Firefox

Gerard,

Ik gebruik Firefox maar waar vind ik het zoomnivo en waar kijk ik mijn tekengrootte na?

En hoe verklaar jij het dan dat het bij "opengeklapt" niet goed gaat en bij " ingeklapt" wel.

Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 10:15 #1172440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even navragen

Ton schreef :
Gerard,

Ik gebruik Firefox maar waar vind ik het zoomnivo en waar kijk ik mijn tekengrootte na?

En hoe verklaar jij het dan dat het bij "opengeklapt" niet goed gaat en bij " ingeklapt" wel.

Ton.

Ton, Ik heb Windows en Firefox. Bij beide browers heb ik deze problemen niet. Daarom lijkt het erop dat het je het in eerste instantie bij de instellingen van Firefox moet zoeken. Bij Firefox kun je met Ctrl+0 de standaard tekstgrootte instellen. Ik werk niet regelmatig met Firefox, daarom zal ik dit probleem even bij de andere moderators voorleggen. Ik laat je z.s.m. weten.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 11:04 #1172445 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zie daar:

Gerard,

Ik heb nu in de gaten dat er verschil zit in de opmaak tussen verschillende draadjes op de website.

Het doet zich bv voor bij het draadje over de zweedse websites voor gebruikte wagens, daar valt van  alle lange zinnen de laatste delen weg maar als ik het draadje over bv de remschijven lees, dan zijn alle reakties op de juiste manier weergegeven en heb ik zelfs alle avatars ook in beeld.

Geeft dit wat meer duidlijkheid of juist niet?

Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 12:59 #1172458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Formaat

Ton schreef :
Gerard,

Ik heb nu in de gaten dat er verschil zit in de opmaak tussen verschillende draadjes op de website.

Het doet zich bv voor bij het draadje over de zweedse websites voor gebruikte wagens, daar valt van alle lange zinnen de laatste delen weg maar als ik het draadje over bv de remschijven lees, dan zijn alle reakties op de juiste manier weergegeven en heb ik zelfs alle avatars ook in beeld.

Geeft dit wat meer duidlijkheid of juist niet?

Ton.

Ton, Dit zou kunnen liggen aan het formaat van de foto. Het wegvallen bij jou kan te maken hebben met de beeldschermresulotie die je heb ingesteld. Bij een instelling van 1024x768 zou je er last van kunnen hebben. Probeer eens 1280 x 1024 om te zien of het dan verholpen is.

Als je het venster met favorieten sluit heb je de site over de hele breedte van het scherm. Dan doet het probleen zich niet meer voor. Ondertussen wordt er naar een oplossing gezocht.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 13:31 #1172462 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Favorieten?

Gerard,

Voor alle duidelijkheid: dit doet zich bij mij voor ná de laatste veranderingen!

Het kan toch niet zo zijn dat ik van het ene draadje alles kan lezen, van het volgende nog een stukje avatar zie  en en dan zijn er ook nog draadjes waarvan het hele avatar en grote delen van lange regels het eind van de zin helemaal niet in beeld  te krijgen zijn.

En dan zou dat bij mij aan de instellingen liggen?

Dan heb je het over het venster met favorieten sluiten, wat bedoel je daar mee, ik heb helemaal geen venster met favorieten.  

Ik dring misschien wat aan,  maar de vraag van Johan was toch heel duidelijk: als er iets byzonder is na de veranderingen, laat het weten.

Bij deze,

Ton. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 13:44 #1172463 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Experiment

Ton schreef : Voor alle duidelijkheid: dit doet zich bij mij voor ná de laatste veranderingen!

Het kan toch niet zo zijn dat ik van het ene draadje alles kan lezen, van het volgende nog een stukje avatar zie en en dan zijn er ook nog draadjes waarvan het hele avatar en grote delen van lange regels het eind van de zin helemaal niet in beeld te krijgen zijn.

En dan zou dat bij mij aan de instellingen liggen?

Ik dring misschien wat aan, maar de vraag van Johan was toch heel duidelijk: als er iets byzonder is na de veranderingen, laat het weten.

Ton,

Het is goed dat je deze dingen doorgeeft, dank je. We proberen ze te verhelpen.

Het is inderdaad zo dat in het nieuwe thema bij brede middenvensters (doordat bijvoorbeeld een foto groot is of een link heel lang) de teksten 'er uit lopen' als je niet op hoge resolutie draait (1280x1024 of meer).

Ik heb nu bij wijze van experiment twee foto's verkleind in de draad over de <a href="/node/12300#comment-60202" target="_blank" title="zweedse occassions">Zweedse sites</a>. Kan je eens kijken of het geholpen heeft bij jou?
Een ander vreemd verschijnsel is nog dat soms na een scherm refresh (F5) de uitlijning wel goed komt te staan.

Overigens kan je te allen tijde terug naar het oude thema, via de instellingen in je profiel.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 13:56 #1172464 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Te modern

Elke lay-out die alleen werkt in resoluties groter dan 1024x768, is niet goed. Aangezien we te maken hebben met een publiek waarvan je geen idee hebt wat ze precies gebruiken, moet je uitgaan van een algemeen gebruikelijke standaard.

Als ik om me heen kijk, gebruiken heel veel niet-ICT mensen een scherm met en resolutie van 1024, oudere mensen zelfs vaak van 800x600. Die laatste is wel een beetje een zeldzaamheid, maar een layout die geen rekening houdt met de meest voorkomende resolutie is wat mij betreft niet het proberen waard.

In de oude layout werkt een en ander wel goed, dus blijft die voorlopig nog wel even in gebruik hier... 

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 14:22 #1172467 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eric,

Ja, ik kan zien dat er wat foto´s verkleind zijn maar dat maakt op zich geen enkel verschil, ook bij F5 verandert er niets.

Mijn schermresolutie staat op 1024 x 768 maar ik kan niet zeggen dat de draadjes of links waar het wel goed gaat de kortste zijn en ik heb ook niet de indruk dat foto´s op zich voor het probleem zorgen.

Dat ik terug kan naar het oude thema via instellingen wist ik niet dat ga ik eens proberen maar dat kan natuurlijk nooit de oplossing van dit probleem zijn denk ik.

Voorlopig houd ik het wat dit draadje betreft even voor gezien, mocht er een definitieve oplossing zijn zou ik het fijn vinden daar van te horen.

Groeten,

Ton. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC