Nieuwe vereniging oprichten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 11:46 #1172046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.T.A.P

Ontwikkel,Test, Acceptatie, Productie.

Hoeft niet veel meer te kosten en voorkomt een hoop ergernis. Hoe moeilijk kan het zijn tegenwoordig om een Snel Forum te verwezelijken. Er zijn talloze voorbeelden van Fora die snel en betrouwbaar zijn.

Eric 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 11:51 #1172047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Menselijk

Het is ook menselijk om iets meer geduld te hebben met mensen die uit puur enthousiasme in hun vrije tijd iets doen voor ons allemaal (Johan en co) dan met megalomane politici die een bizar idee moeten doordrukken op kosten van ons allemaal.

Bovendien moet ik zeggen dat ik erg weinig problemen met de nieuwe site ondervind. Maar ik geloof dat dat komt omdat ik Firefox gebruik!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 11:52 #1172048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onzichtbaar

Tiens,

Het feit dat je dit zegt, tekent alleen maar dat je niet ziet (niet jouw fout) hoeveel werk er in zit.

Dit is allemaal al LANG gedaan!

het enige wat je zou kunnen verwijten is dat dat niet goed gecommuniceerd is.

uitdaging voor jou:

even precies aangeven waar wat verbeterd moet worden. en geef ook meteen even aan hoe je het wel wil zien

de snelheid is bekend.

De rest is aan jullie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 11:59 #1172050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ach

budo schreef :
Het is ook menselijk om iets meer geduld te hebben met mensen die uit puur enthousiasme in hun vrije tijd iets doen voor ons allemaal (Johan en co) dan met megalomane politici die een bizar idee moeten doordrukken op kosten van ons allemaal.

Bovendien moet ik zeggen dat ik erg weinig problemen met de nieuwe site ondervind. Maar ik geloof dat dat komt omdat ik Firefox gebruik!

Ik gebruik ook Firefox (met fasterfox), maar de laatste dagen zit de gemiddelde laadtijd voor een simpel forum-onderwerpje bij mij ergens tussen de 14 tot soms wel 25 seconden.

Je moet de mensen hun irritatie ook maar een beetje vergeven, het forum is nou eenmaal hét belangrijkste communicatiemiddel tussen alle leden en als je daar aankomt ligt dat -kennelijk- gewoon gevoelig. Wat op zich een goed teken is, want dat betekent dat de betrokkenheid hoog is bij veel leden. Geef toe: als het iedereen koud liet wat er met deze site en het forum gebeurt zou dat ook niet goed zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 12:18 #1172051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic black box

Jeroen schreef :
Tiens,

Het feit dat je dit zegt, tekent alleen maar dat je niet ziet (niet jouw fout) hoeveel werk er in zit.

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb jarenlang bij een gemeente gewerkt, en daar was het probleem dat de burger ons als een black box ervaarde. Men diende spullen in voor een bouwvergunning (bijvoorbeeld), moest vervolgens 12 weken wachten zonder dat men wist wat er achter de schermen gebeurde, en kreeg dan na lang wachten een antwoord (besluit) dan positief of negatief was. Daar zag je ook irritatie ontstaan, juist omdat niet inzichtelijk werd gemaakt wat er nou precies achter de schermen gebeurde. Dat daar door ambtenaren keihard werd gewerkt om de boel binnen de termijn af te ronden, werd niet zichtbaar gemaakt. Gevolg: irritatie, 'beste stuurlui aan wal'-gedrag, er gaat ontzettend veel energie zitten in het beantwoorden/aanhoren van klachten, en een hardnekkig negatief imago. Veel gemeentes maken nu de verbeterslag door al hun werkprocessen transparant te maken, door zichtbaar te maken wat men doet in die black box, door aan te geven in welk stadium van het proces een bepaald besluit zit, enzovoorts.

Analoog aan de gemeentewereld volstaat het dan niet om alleen te zeggen dat er achter de schermen écht hard gewerkt wordt, je bereikt pas begrip als je vertelt wát er precies gedaan wordt, waarom een bepaalde handeling een bepaalde tijd kost, en wat er nog precies gaat gebeuren in het vervolgproces. 

Ik denk dat je veel irritatie kan verminderen door open te communiceren of wat er nu precies gedaan wordt. Het loont -denk ik- de moeite daar energie in te steken, want ik denk dat je een veelvoud van die energie nu steekt in het 'verdedigen' en de strijd aangaan met de klagers. Dat is ook zonde.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 13:11 #1172055 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tijd
Iets wat het nog wel kost, is (nog) veel meer tijd, en er zal een groep moeten zijn die de test- of acceptatieversie gebruiken.

Ik weet, dat Johan een complete kopie van de site lokaal heeft draaien als ontwikkelomgeving, en waarschijnlijk nog een tweede als test.

En wat betreft je opmerking dat er andere fora zijn die sneller zijn: dat klopt helemaal! Maar die hebben waarschijnlijk geen van allen de mogelijkheden die wij met drupal hebben, namelijk om op eenvoudige wijze stukken uit discussies te verplaatsen naar de eigenlijke website van de vereniging, en om die website op een dergelijke manier uit te breiden en vol te stoppen met informatie.

Wat dat betreft herinneren sommigen hier zich misschien de situatie nog van voor de overgang naar Drupal: een bloeiend forum, dat heel druk bezocht werd, met daarnaast vij onafhankelijk een website die erg statisch was, zelden nieuwe informatie bood, en daarnaast een mechanisme in de vorm van een probleemoplosser, om technische kennis uit het forum (handmatig) voor later gebruik vast te leggen.

Beheer van die situatie kostte erg veel werk (ik weet het, heb dat samen met Johan en Lieme Huib indertijd gedaan), en verplaatsen van stukken uit het ene gedeelte naar het andere was vrijwel onmogelijk.

Wat ik wel met je eens ben, is dat communicatie vanuit de onderhoudsgroep nog wel op een wat hoger pitje mag staan, hoewel ik vind dat we vorige week redelijk volledig zijn geinformeerd door Johan wat er stond te gebeuren.Ben ook bang dat dat te makkelijk een verhaal voor een enkeling wordt, omdat veel zaken behoorlijk technisch zijn. Maar het is een belangrijk aandachtspunt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 14:23 #1172062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gemeente

Laten we nu aub geen vergelijk gaan trekken met de gemeente want dan zijn we nog niet klaar. Een belangrijk verschil is echter dat de vereniging door vrijwilligers in stand wordt gehouden en dat iedereen z'n uiterste best doet om het vooral gezellig te hebben en kennis uit te wisselen. Allemaal belangenloos! Keep that in mind. In z'n algemeenheid zou ik willen zeggen: mensen, kom met constructief commentaar en geef de helpende hand. Anders maar gewoon je lidmaatschap opzeggen als je alleen maar ergernis hebt.

Voor wat betreft de communicatie: ik vind het prima zo! Maar daar komt bij dat ik het volste vertrouwen heb in johan en de zijnen om alles voor elkaar te krijgen. Dan heb ik geen continue berichtenstroom nodig. Maar goed, dat ben ik. Blijkbaar wordt daar wel eens anders over gedacht. En voor wat betreft het 850 forum...........geen commentaar, doe mij maar een 900.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 16:34 #1172078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie

Ik vind dit toch wat ongenuanceerd neergezet.

Johan is als webmaster samen met het webteam druk bezig met het reilen en zeilen van de site. De verhuizing van provider viel samen met een updat van de software versie. Een en anders staat elders op de site beschreven.

Dat dit wat problemen geeft is te betreuren maar om dit te betitelen als een speeltuin van een aantal betrokken leden vind ik toch iets te kort door de bocht.

Een nieuwe provider betekent altijd nieuwe problemen, de samenwerking moet op gang komen, op de server-load moet ingespeekd worden en nog veel meer zaken welke zich op de achtergrond afspelen.

Een nieuwe softwareversie betekent ook dat je je eigen aanpassingen kwijt bent, daar wordt hard aan getrokken om dat allemaal weer recht te zetten.

Ik wil dan ook benadrukken dat deze website zeer zeker geen speeltuin is en dat we als bestuur achter de verhuizing staan en het webteam daarin steunen.

Ik denk daarom ook dat we deze discussie niet verder moeten voeren maar dat we het webteam de kans moeten geven om de boel te tunen en te fijnslijpen.

Namens het bestuur

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 17:35 #1172086 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Kleine reactie

Normaal gesproken bekijk ik dit van de zijlijn, maar heb even naar het volledige topic gekeken.

Het topic is gestart door een niet-lid ? Commentaar voornamelijk door niet-leden, reactie met verdedigende argumenten door leden.

En nu ? Laten we wat Maarten voorsteld maar gewoon doen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 23:24 #1172127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Willem V. Ik ben

Beste Willem V.

Ik ben ex-lid, een van de redenen om op te zeggen was de kwaliteit van de website en het forum, Als je eens naar de geschiedenis van alle postings kijkt zal je zien dat er al bijna 2 jaar een discussie gaande is over dit onderwerp. En natuurlijk begrijp ik als geen ander dat er heel veel tijd al in zit. Echter waarom vasthouden aan iets dat al maanden aan wijzigingen en problemen onderhevig is?

Ik bedoelde aan te geven dat er zoveel tijd in wordt gestopt (met of zonder succes) dat het meer op een computer hobby lijkt dan Volvo hobby. Dat lijkt mij nooit de bedoeling geweest van de nieuwe site.

Eric

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC