Nieuwe vereniging oprichten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Mods, admins en weet ik hoe het allemaal heet,

Kunnen jullie niet een clubje oprichten voor het bouwen.onderhouden,spelen met, veranderen van websites. En de site van de club gewoon eens laten voor wat het is??

Doe eerst heel veel ervaring op in het nieuwe clubje, en ga met die opgedane ervaring dan de veranderingen doorvoeren na overleg met het Volvo clubje.
Eric van den Born
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik snap wat je bedoelt, ik vind dit ook niet zo mooi.
maar ja smaken verschillen.
zelf vind ik dat je de site ook kan laten proefdraaien op de 900 verreniging.
en dan kijken naar reacties
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Beste Eric,
Je maakt duidelijk dat je niet zo tevreden bent met de site na de update en de verhuizing. Ik neem aan dat dit om enkele verschillenden redenen kan zijn:
- De nieuwe layout vind je mogelijkerwijs geen verbetering. Dit is gelukkig simpel op te lossen door in je profiel weer om te schakelen naar de oude layout. Deze is gewoon beschikbaar, alleen staat de nieuwe nu als standaard ingesteld. Uiteraard proberen we de laatste foutjes intussen uit de nieuwe layout te halen.
- De snelheid is nogal wisselend. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van factoren. Natuurlijk heeft deze update en verhuizing een lange en goede voorbereiding gehad, in hoodfzaak door Johan gedaan, maar het is helaas zo dat een aantal zaken pas 'in de praktijk' aangepast kan worden, dwz nadat de 'live' database door veel mensen tegelijk wordt gebruikt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt, het is even doorbijten.
- De software-update geeft nog een paar restproblemen met foto's en verwijzingen. Zie ook uitleg punt 2.
Deze update en verhuizing geeft ons echter de mogelijkheid met de site van de vereniging verder te groeien en nieuwe functies toe te voegen, iets dat we als vereniging graag willen (dit is besproken en besloten op de ALV).
Dat het bovenstaande tijdelijk ongemak veroorzaakt voor de gebruikers vinden wij ook heel vervelend, maar wij vragen hiervoor toch wat geduld en begrip.
- freak bijlaard (GAST)
- Nieuw lid
-
ja is inderdaad slecht geregeld!
Neem eens een voorbeeld aan het 850 forum!!
Maar dit is een verenigingswebsite die door leden in de lucht gehouden wordt, dus als je denkt dat je kan helpen, wat let je?
Ik heb de site al een keer van dichtbij gezien en deze is best wel complex. Tevens weet Johan hoe hij de site moet tunen om 'm zo snel mogelijk te krijgen, dus ik heb alle vertrouwen in Johan en de rest van de moderatoren dat de site prima op orde komt. Persoonlijk denk ik dat bit zich een beetje verkeken heeft op de benodigde resources, maar dat gaat ook wel goed komen.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat er heus wel begrip is voor het feit dat een overgang naar een nieuwe site niet geheel naar ieders wens verloopt.
Irritatie gaat vaak pas ontstaan als er gevraagd wordt om tips, en als men het gevoel krijgt dat daar niet (genoeg) mee wordt gedaan. Zo zou het ook mijn keus niet zijn om een 'ding dat nog getuned moet worden' al daadwerkelijk als site te gaan gebruiken en in de praktijk alle kinderziektes er pas uit te halen. Dat wekt -volgens mij- ergernis op. Mensen hebben misschien toch het idee dat de site iets is dat voor een groot deel wordt betaald uit de contributie, en mensen gaan dan vervolgens eisen stellen aan 'hun' site.
Zelfde ergernis ontstaat als -van onze belastingcenten betaald- weer één of andere HSL-blunder in het nieuws komt.
Natuurlijk is het gemakkelijk om commentaar te leveren, maar zo werkt dat nou eenmaal in een vereniging van dit formaat: een klein clubje houdt zich bezig met van alles en nog wat, en een veel groter gedeelte is gewoon lid en wil (onder andere) een goed werkende site en begint te piepen als er iets niet helemaal naar wens is.
Ik zou zelf persoonlijk iets doen met de verschillende tips om 'proef te draaien' op een daarvoor geschikte site. Op die manier kan er misschien al veel meer getuned worden voordat het ding voor iedereen beschikbaar komt, en doe je een minder zwaar beroep op het geduld van mensen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
...staan denk ik weer aan wal.
Ik weet hoe moeilijk het is om een systeem met veel gebruikers goed voorbereid in de lucht te krijgen. De enige échte test van een nieuw informatiesysteem is de praktijk. Je kan testen wat je wil, met twee of drie mensen kan je nooit de live-omgeving goed naspelen. Grote bedrijven hebben daar ook last van. Hoevaak moet je op Postbank.nl wachten? Hoeveel mensen en hoeveel geld zit daarachter? Juist: heel veel.
Het werk dat Johan en de moderatoren doen aan de site verdient andere waardering dan gemopper als het het "weer eens niet doet". Ik kan mij bij Jan aansluiten: als het je niet bevalt stap dan naar de moderatoren en biedt je diensten aan! Een website met deze omvang is geen kinderspel meer dat door je kleine neefje van 14 op een avond in elkaar geprakt kan worden. In de vrije tijd heeft een klein clubje enthousiastelingen iets heel moois neergezet. Dat daar af en toe hikken in komen is jammer voor iedereen.
Maar vooral is het jammer voor de beheerders die dan weer ongepland een aantal avonden en misschien wel nachten aan het werk moeten om de site beschikbaar te houden en ondertussen bestookt worden met commentaar dat ze het niet goed voorbereid hebben!
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
is commentaar geven makkelijk, maar luisteren schijnt veel moeilijker tezijn. Willen de gebruikers eigenlijk wel zo'n ingewikkelde site?
De meeste willen even snel op een forum kijken en niet eerst een hele database door te moeten wandelen of wachten dat deze geladen is. De roep om een los PHbb forum is al vaker gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk wil iedereen snel even op het forum kijken maar:
Eric Bakker schreef :
Deze update en verhuizing geeft ons echter de mogelijkheid met de site van de vereniging verder te groeien en nieuwe functies toe te voegen, iets dat we als vereniging graag willen (dit is besproken en besloten op de ALV).
De ALV heeft aangegeven dat de vereniging méér wil. Als dat er dan komt en dat geeft wat aanloopproblemen hoeven de vrijwilligers geen vergelijking met de HSL-miljarden naar hun hoofd te krijgen!
Die snelheid komt wel weer terug, ook dit weekeinde werkt een aantal mensen daar weer onbetaald aan!
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
budo schreef :
Natuurlijk wil iedereen snel even op het forum kijken maar:
Eric Bakker schreef :
De ALV heeft aangegeven dat de vereniging méér wil. Als dat er dan komt en dat geeft wat aanloopproblemen hoeven de vrijwilligers geen vergelijking met de HSL-miljarden naar hun hoofd te krijgen!
Die snelheid komt wel weer terug, ook dit weekeinde werkt een aantal mensen daar weer onbetaald aan!
groet
Ik hoop dat je mijn bericht goed hebt gelezen, ik heb geen vergelijking gemaakt tussen de site-problemen en de HSL-miljarden. Ik heb twee kanten proberen te belichten, en heb daarbij het HSL voorbeeld gebruikt als illustratie voor hoe het werkt met mensen, en irritaties.
Wat ik daarmee probeerde te zeggen is, dat (terecht of onterecht, dat laat ik even in het midden) mensen geen eindeloos geduld hebben, dat is nou eenmaal menselijk.