Nieuwe theme
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Johan,
Hierbij een <a href=" www.yzfr-club.nl/ ">linkje naar een site die veel overzichtelijker is en waar je alle informatie in een handomdraai kan vinden. Ik vind de V700 site steeds onoverzichtelijker worden en heb dan ook het idee dat de ontwikkeling de verkeerde kant op gaat en het te mooi moet worden. Overigens spreek ik dit uit met alle respect voor het werk dat je ervan maakt.
Persoonlijk denk ik dat eenvoud soms mooier is dan hightech. Er wordt nu echt veel te veel informatie, links en knoppen gegeven op de homepage. Nogmaals het forum met alle gerelateerde onderwerpen openen in een nieuwe pagina met maar 1 link op de homepage zal al een stuk schelen.
- Nieuw lid
-
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">daar was ik al bang voor..</font>
<font size="2"> eerst een huis bouwen en dan de fundering werkt niet.</font>
<font size="2"> maar waar is nu de knop forum gebleven?</font>
<font size="2">en het lichtblauw vind ik minder goed leesbaar.</font>
<font size="2">Overigens Ik begrijp Jaco heel goed. lees maar eens in de categorieen wat er bij elkaar staat links </font>
- <font size="2">Maak een pagina</font>
- <font size="2">factor 700</font>
- <font size="2">fotoalbums</font>
- <font size="2">begrippenlijst</font>
- <font size="2">Prikbord</font>
- <font size="2">Showroom</font>
<font size="2">bovendien merk ik dat een forum met uitklap menu's toch wel helderder is..</font>
<font size="2">succes</font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
<font size="2"> maar waar is nu de knop forum gebleven?</font>
Jeroen,
linkerkolom ziet er bij mij zo uit:
<div class="block%20block-user" id="block-user-1">
<h2 class="title">mderijke</h2>
<div class="content">
<div class="menu">
-
<li class="leaf"><a href="index.php?q=bookmarks/767">
<li class="leaf"><a href="index.php?q=user/mderijke"><font color="#333366">Mijn profiel</font></a>
<li class="leaf"><a href="index.php?q=privatemsg"><font color="#333366">Prive berichten (0)</font></a>
<li class="collapsed"><a href="index.php?q=album"><font color="#333366">albums</font></a>
<li class="leaf"><a title="Uw gebruikersnaam afmelden van het systeem" href="index.php?q=logout"><font color="#333366">Afmelden</font></a>
</div>
</div>
</div>
<div class="block%20block-bookmarks" id="block-bookmarks-0">
<h2 class="title">mderijke's favorieten</h2>
<div class="content">U hebt nog geen favorieten gedefinieerd.
<div class="links"><a title="Bookmark the current page." href="index.php?q=bookmarks/767/add/quick&title=Nieuwe+theme"><font color="#333366">Nieuwe favoriet</font></a> | <a href="index.php?q=bookmarks/767"><font color="#333366">Beheer</font></a></div>
</div>
</div>
<div class="block%20block-block" id="block-block-6">
<h2 class="title">Site menu</h2>
<div class="content">
<div class="menu">
-
<li class="leaf"><a href="?q=blog">
<li class="leaf"><a href="?q=forum"><font color="#333366">Forum</font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=event"><font color="#333366">Agenda</font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=chatbox&autolaunch=1"><font color="#333366">Stamtafel </font></a><font color="#333366"><hr /></font>
<li class="leaf"><a href="?q=forum/138"><font color="#333366">Prikbord </font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=forum/139"><font color="#333366">Showroom </font></a><font color="#333366"><hr /></font>
<li class="leaf"><a href="?q=node/add"><font color="#333366">Maak een Pagina </font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=node/449"><font color="#333366">Factor 700 </font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=image"><font color="#333366">Foto albums </font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=glossary"><font color="#333366">Begrippenlijst </font></a>
<li class="leaf"><a href="?q=search"><font color="#333366">Zoeken </font></a>
</div>
<p class="leaf">2e button onder site menu is FORUM.
<p class="leaf">
<p class="leaf">wellicht nog eens spelen met de instellingen, je kan van alles aan en uit zetten.
<p class="leaf">
<p class="leaf">Maarten
</div>
</div>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar beslist niet maatgevend.Wat je op die site ziet, is dat �©�©n menu om zaken te kiezen erg helder werkt. Helaas is in dit geval geen logische volgorde van menu-opties gegeven. Als je de site niet kent, zoek je ook nog wel even aar dat forum.
En iets anders: nu zie je een fout in de info over �©�©n van de modellen op de site. En dan? Open je dan een discussie op het forum om de fout recht te zetten?
E�©n van de mooie dingen van Drupal is, dat de site en het forum niet verschillen. Je kan als gebruiker agenda-items toevoegen, reageren op foute informatie in pagina's, etc. Dat maakt, dat het allemaal wat complexer is dan de meeste andere sites, en directe vergelijkingen dus ook niet mogelijk zijn. De site die jij noemt, heeft harde pagina's en daarnaast een forum. Dat is iets heel anders, en vergelijkbaar met de situatie die wij vroeger (voor Drupal) ook hadden.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.500 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Willem, ik zeg ook niet dat het forum gescheiden MOET worden van de rest,</font>
<font size="2"> maar echt een goede structuur zit er niet in tot op heden.</font>
<font size="2">En looks and feel van site hangen vooral ook samen met structuur.</font>
<font size="2">De site is zo in het begin opgebouwd, en dat was toen een van mijn grootste punten van kritiek.</font>
<font size="2">Als dat met een menu aan de boevenkant opgelsot kan worden: prima!</font>
<font size="2">maar klik eens op geschiedenis?</font>
<font size="2"> daar zie ik "Is uw volvo al klaar voor een lange hete zomer?"</font>
<font size="2">en dat hoort dus niet bij geschiedenis volgens mij</font>
<font size="2">of:</font>
<font size="2">Techniek.</font>
<font size="2">Ik zie een paar artikelen.waaronder 2 keer de motorentabel En als het er niet bij staat? dan maar 8 pagna's bladeren in de hoop dat ik het tegen kom? Maar wat dan met de buitenspiegel? die staat weer onder diversen (ok, die zou Johan weghalen)</font>
<font size="2">Dat werkt niet (ja dan komt de zoekfunctie om de hoek kijken zeg jij dan)</font>
<font size="2">Pure oplossing van IT'ers. gewone mensen gebruiken dat niet.</font>
<font size="2">Maar nogmaals de opzet is goed, het moet alleen nog gestructureerder.</font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Om te beginnen was mijn bericht een reactie op de opmerkingen van Jaco, en als je nu eens je berichten Gegroepeerd zet, dan zie je zelf ook wie op wie reageert. Nieuwste bovenaan helpt niet echt om structuur te krijgen hoor...
Diverse berichten hangen nu waarschijnlijk onder de verkeerde groep, en dat maakt zoeken ook al lastiger. Maar laat het duidelijk zijn dat ik veel kritiek terecht vind: ook ik kan regelmatig berichten niet terugvinden. De structuur kan zeker beter, en dat begint met overgaan naar �©�©n structuur, en niet drie die door elkaar lopen.
Wat betreft de zoek-functie: op het gemiddelde forum lees ik regelmatig verzuchtingen van eeen moderator: "laat ze de zoek-functie eens gebruiken". Wil je iets weten over een bepaald onderwerp dan is dat echt universeel de gebruikelijke weg, niet alleen voor IT-ers.
De vorige maand voorgestelde brainstorm-dag lijkt me een goede manier om �©�©n en ander vorm te geven, te beginnen met een lijst met zaken die je in een menu terug wilt zien. Van daaruit kan je dan context-gevoelige menu's gaan invullen, en eventueel inklapbare menu's.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.500 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren,
niet alleen het zoeken is van belang.
Ook de gebruiker en zijn manier van reageren is van belang.
Reageren op een bericht met "citeer" laat duidelijk zien op welk bericht je reageert, alleen komt het nieuwe bericht wat lager in de lijst als er al weer nieuwe berichten "boven" zijn geplaatst met de optie "nieuw bericht"
Het zijn dus niet alleen de mogelijkheden maar ook de gebruikers die bepalen hoe �©�©n en ander duidelijk zichtbaar wordt.
Ik ben ook niet helemaal gelukkig met deze forum indeling alleen ben ik er nu wel aan gewend en kan ik er mee werken.
Ik lees het meeste via "nieuwe berichten" en dan scrollen tot je het "nieuwe" bericht tegenkomt.
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra,</cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea</< /> </cite>
mderijke schreef : niet alleen het zoeken is van belang.
Ook de gebruiker en zijn manier van reageren is van belang.
Wat echter ook best wel vervelend is is dat het forum anders reageerd op de functie antwoord dan bij een nieuw bericht of citeren. De meesten hebben een signature die men graag in de post wil hebben. Als die er niet in komt bij de citeer optie wordt eerder maar gewoon geantwoord. Tevens zou ik citeer en antwoord naast elkaar onder een bericht verwachten, ipv op de verschillende uiteinden. (en als je dat laatste wil hebben, wissel ze dan ff om...)
Tevens moeten mensen ook leren dat bij citeren ook geknipt kan worden in de citaten, of tekst er tussen gezet kan worden. (maar dat is vaak te veel moeite)
Eenduidigheid en gemak zullen in een nieuwe variant toch boven aan de wensenlijst moeten staan, dan komt de rest vanzelf.
Jan (zonder sig, dat doet ie niet nu)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit zegt al genoeg over het gebruiks gemak van het forum Willem....Willem van Strik lidnr 328 schreef : Gegroepeerd zet, dan zie je zelf ook wie op wie reageert. Nieuwste bovenaan helpt niet echt om structuur te krijgen hoor...
Want met nieuwste onderaan moet ik eerst 6 pagina doorakkeren
MAW ik kan niet meteen pagina 6 kiezen maar moet eerst het onderwerp openen..
Dat werkt gewoon niet fijn. Dat is namelijk weer een keer extra klikken, en het forum is al zo langzaam...
Helemaal mee eens, maar niet een forum en een site door elkaar laten lopen. Dan is opeens alles beantwoordbaar en is het niet duidelijk waarin je bezig bent.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Diverse berichten hangen nu waarschijnlijk onder de verkeerde groep, en dat maakt zoeken ook al lastiger.
Maar laat het duidelijk zijn dat ik veel kritiek terecht vind: ook ik kan regelmatig berichten niet terugvinden.
De structuur kan zeker beter, en dat begint met overgaan naar �©�©n structuur, en niet drie die door elkaar lopen.
Een forum heeft nou eenmaal een heel andere functie dan een site.
Het ene is wel interactief en het ander niet (of veel minder).
Hoe vaak gebeurt het dat mensen onder een foto gaan reageren, of in een agenda item?
Met als gevolg dat er discussies ontstaan in de agenda.
Volgens mij is dat daar niet voor bedoeld
Sorry, maar daar kan ik je maar gedeeltelijk in volgenWillem van Strik lidnr 328 schreef : Wat betreft de zoek-functie: op het gemiddelde forum lees ik regelmatig verzuchtingen van een moderator: "laat ze de zoek-functie eens gebruiken".
Wil je iets weten over een bepaald onderwerp dan is dat echt universeel de gebruikelijke weg, niet alleen voor IT-ers.
De zoekfunctie ervaar ik als Workaround over workaround, en als het dan nog niet lukt ctrl F. mijn verzuchting: Maak het nou eens "KISS"
De zoekfunctie is van orgine bedoeld om dingen te vinden die verstopt zitten. maar in ons forum zit te veel verstopt voor de leek. Je geeft het zelf al aan.
Mensen gaan dubbel posten of opnieuw een onderwerp aansnijden. Want ze kunnen het niet vinden. (althans, dat denken ze)
En ik begrijp jou wel, structuur aan de voorkant kost heel veel tijd, die wordt door dezelfde persoon nooit terugverdiend. Maar wel door alle gebruikers.
Dat bespreken we nu toch al?Willem van Strik lidnr 328 schreef : , te beginnen met een lijst met zaken die je in een menu terug wilt zien.
Van daaruit kan je dan context-gevoelige menu's gaan invullen, en eventueel inklapbare menu's.
en ook de vraag hoe en wat we bij elkaar willen.
PS. heb je wel eens een losse foto willen plaatsen om hem later te gebruiken?
Dan moet ik kiezen uit een fotoalbum. En die structuur is anders dan als je een foto plaatst als je al aan het typen bent. Want is het verband tussen die twee?
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken...
Ik wil alleen maar een foto plaatsen, en niet kiezen of het een probleem oplossing is of got weet wat, en of het in de sleuteldag van 23-10 moet of bij diverse wrakken.
Want daar gaat het mij helemaal niet om. Ik wil alleen maar iets laten zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jhuijsmans schreef : Wat echter ook best wel vervelend is is dat het forum anders reageerd op de functie antwoord dan bij een nieuw bericht of citeren. De meesten hebben een signature die men graag in de post wil hebben. Als die er niet in komt bij de citeer optie wordt eerder maar gewoon geantwoord. Tevens zou ik citeer en antwoord naast elkaar onder een bericht verwachten, ipv op de verschillende uiteinden. (en als je dat laatste wil hebben, wissel ze dan ff om...)
Hoe bedoel je dat omwisselen.
Ik werk veel met knippen en plakken, daar kom ik er wel mee maar het is wel wat omslachtig.
Ik heb momenteel meer problemen met de traagheid, regelmatig krijg ik pagina;s als niet te vinden.
Er komt dan (volgens de netwerkmonitor) gewoon geen data binnen. Dat is vervelender.
EDIT: Ik heb dit bericht 5 maal moeten versturen omdat elke keer niets terug komt van de server, dat is vele malen irritanter.
Die drupal server moet gewoon eens wat sneller draaien, 12 users online is toch niet zoveel
END EDIT
Verder hou ik m'n koppie er wel bij en kom ik wel waar ik wezen moet met omweggetjes, maar het is niet optimaal
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra,</cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea</< /> </cite>