Nieuwe theme

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 12:02 #1051478 door V700 register
Nieuwe theme is gemaakt door V700 register

Beste mensen,
Ik ben bezig een nieuwe theme te ontwikkelen en heb jullie hulp nodig

Er moet nog veel op de site beter, moet je dan met het uiterlijk beginnen zul je misschien zeggen. De reden is dat structuur en eenvoud, beter het gebrek daaraan, een van de belangrijkste problemen is. De nieuwe theme heeft een mechanisme waarmee we makkelijk pagina's per categorie kunnen bekijken, een nieuwe knoppenbalk. Met die knoppen kunnen een aantal andere verwarrende knoppen weg. Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee.

Wat moet je doen? Ga naar je profiel en stel theme "Test-V700" in als jouw theme, profiel opslaan, dat is alles. Alle inhoud van de site blijft hetzelfde, alleen het uitrlijk verandert en je krijgt er een knoppenbalk bij in de kop.

Wat wil ik dat weten? Niet alleen of je het wel of niet mooi vindt, dat blijft er smaak gevoelig. Ik ben vooral op zoek naar "is het logisch en waar dan niet", "werkt het prettig", waar heb je moeite om zaken te lezen bijv ivm kleurgebruik etc etc.

De theme die we hier ontwikkelen wordt straks de default theme maar ook de enig overblijvende theme vanwege de eenvoud, waard om te zorgen dat ie goed werkt.

Opmerkingen zie ik graag in dit forum draadje of direct naar mij via mail of prive bericht.

Johan

PS ik heb geheugen en cpu settings van de site opgekrikt, is de site ook sneller naar je gevoel?
PPS de nieuwe theme is ook sneller dan de oude want de onderliggende motor is sneller, alle kleine beetjes helpen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 13:16 #1121448 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ieks...
Semi hout in de kop... Yuck. (inderdaad, is smaak)

De V700 layout vind ik kwa kleurstelling stukken beter, al is de om en om balken van recente berichten wel handig hier. (of valt beter op dan bij de V700 layout) Ik ben echter ook meer een liefhebber van blauw. Het verschil in kleur tussen de normale achtergrond en de invoervelden is wel prettig. (al zou ik een andere kleur nemen, maar ala ;-))

De knoppen bovenaan lijken handig, al moet ik toegeen dat ik ze waarschijnlijk niet gebruiken zal. Ik heb ze bij het oude forum ook niet meer gebruikt sind de uitfasering van het oude forum.

Wat wel heel prettig is is dat het logo geen animated gif meer is. (maakt de opbouw ook weer wat sneller) Ik zou de kop echter wel iets verder naar rechts zetten. (iets meer spacing tussen logo en tekst)

Jan Huijsmans

'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 13:21 #1121449 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Vergelijk...
Nu weer in de V700 layout en geen verschil tussen invoerveld en de achtergrond kleur van de middelste balk. (of te subtiel) Tevens heb je in de recente berichten lijst 1 achtergrond kleur bij de lijst van artikelen, om en om is inderdaad iets prettiger. (bij V700 zou ik de huidige en de standaard kleur omwisselen, beginnend bij huidig)

Die extra bruine balk in de V700-Test zou ik echter droppen, of subrieler maken. Voeg dan overigens de menu opties in de blauwe kop en die in de bruine kop samen, 2 menubalken in de kop komt wat rommelig over. (of hou in elk geval de font size gelijk)

Jan Huijsmans

'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 23:50 #1121461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic � Beste Johan, �  Ik

Beste Johan,

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de opbouw van de pagina's zelf niet traag gaat maar het wachten tot de opbouw begint duurt gruwelijk lang. Het wachten na de request zeg maar. Ik heb overigens geen verband kunnen ontdekken tussen het aantal gelijktijdige bezoekers en deze trage reactie, ook plaatjes op de pagina maken naar mijn idee geen verschil.

Verder vind ik persoonlijk het menu aan de linker kant te groot, zeker in combinatie met de knoppenwinkel boven aan de pagina en de zaken rechts op de pagina wat het onoverzichtelijk maakt. Naar mijn idee zou je zaken kunnen samenvoegen en wat meer sub menu's kunnen maken waardoor de eerste aanblik van de site een wat cleaner uiterlijk heeft.
Ook zou ik (nog steeds) graag een terug naar forum knop onder aan de pagina's van de topics zien, bij de meeste forums is dit zo waardoor ik uit gewoonte al regelmatig een lege reactie heb geplaatst doordat ik op de verkeerde knop drukte.
Wat betreft de kleur maakt het allemaal niet zoveel uit als de achtergrond maar niet te donker wordt ivm de leesbaarheid.

De grootste irritatie blijft toch de de reactiesnelheid na een request waardoor ik regelmatig de handdoek in de ring gooi en andere sites ga bezoeken.

Groetjes, Jaco

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2005 20:25 #1121479 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Het is een goede voorzet

Om te beginnen vindt ik het een goed idee om alle veelgebruikte links in de kop te plaatsen. Nou nog bekijken welke links.
De knoppen 'techniek', 'diversen' (een soort afvalbak?) en 'gereedschap' (linker menu) leiden naar vrijwel dezelfde soort informatie maar dan anders gerangschikt.
Ook 'evenementen' en 'agenda' nodigen uit om samen genomen te worden.
Het verschil tussen 'dagboeken' en 'verhalen' is mij niet duidelijk.
Nou is bovenstaande waarschijnlijk niet direct gebonden aan een theme, maar het zou wel de nodige rust geven als de grote keuze aan rubrieken wat beperkt zou worden.

Voor wat betreft de layout moet ik zeggen dat ik persoonlijk vier fonts en drie achtergrondkleuren in een kop wel wat veel van het goede vindt. Alle links hetzelfde font en �©�©n achtergrondkleur zou veel schelen. Het goedbedoelde experiment met de semi-houten sierstrip is wel grappig maar mag van mij weg, of vervangen door iets wat er echt gelikt uitziet, zodat je bijvoorbeeld een soort V700 dashboard indruk krijgt (zijn er ook kunstenaars onder ons?).

Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2005 21:37 #1121483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we dan toch bezig

Als we dan toch bezig zijn.
Misschien is het toch een goed idee, zoals al eerder door iemand anders geopperd, om het forum in een aparte pagina te openen met links de knoppen van de diverse fora en verder niets. Zo ben je al een aantal knoppen op de homepage kwijt en heb je meer ruimte voor de forum tekst.

Dat V700 dashboard vind ik wel een leuk idee, maar zal niet eenvoudig te maken zijn denk ik. Eerste vereiste daarbij is natuurlijk wel dat het overzichtelijk blijft en de homepage niet te druk moet maken want dat is het nu al.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2005 11:50 #1121504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Traag

<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">De extra kopjes zijn goed Johan. alleen Diversen zou ik niet doen want dat wordt een vergaarbak waar je niks meer in vindt. en denk eens na of je agenda en Evenementen bij elkaar kunt zetten op de een of andere manier.</font>
<font size="2">Ook de kleuren zijn verbeterd tov vrijdag meen ik. Ik vind dat hout wel grappig,</font>
<font size="2">Het licht geel donkergeel afwisselen is goed in rfecente berichte, maar het groen in de "houtinleg" menubalk vind ik wat minder. Sowieso slecht leesbare felle kleuren verdienen niet de voorkeur</font>
<font size="2">Verder: het forum apart lijkt me in potentie een goede optie maar dan moet je wel goed nadenken hoe dat uitpakt.</font>
<font size="2"> Zelf vind ik het vervelend dat ik de lijst met recente berichten pas met vier doorklikken kan krijgen. dat is te ver weg</font>
<font size="2">zeker omdat, en dat is iedere dag een grote bron van ergernis, het allemaal zo TRAAG opent. (dat is best kritisch bij een wat oudere computer)</font>
<font size="2">ook de back knop werkt zeer matig.</font>
<font size="2">Ik ben iemand die graag met meerdere schermen werkt en dat gaat ook niet best in drupal, terwijl ik daar bij andere fora helemaal gen last van heb</font>
<font size="2">succes, ik hoop dat je wat met mijn opmerkingen kunt </font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2005 11:54 #1121506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een

<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">O ja:</font>
<font size="2"> in een van de andere thema's zitten de menutopties in blokjes die je kunt uitklappen en inklappen</font>
<font size="2">dat is best handig, zeker als je kunt kiezen of je standaard aan ,dan wel uit wilt.</font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2005 12:24 #1121508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Theme

Hej hej
ben blij met de reacties tot zo ver.
Het is zeker niet zo dat wat er nu staat een definitief voorstel is, ik ben nog volop aan het rommelen en uitproberen, watch this space!
Grootste probleem is gebrek aan structuur en vooral de menu's maken de structuur. Bedoeling is om in de kop de nieuwe balk te houden, die geeft toegang op basis van pagina inhoud. Links komt een menu met de site functies (agenda, forum etc). Huidige menu in de kop (dagboek, forum, agenda etc) gaat dus naar links want zijn functies, grote menu links gaat weg.want is een mix van functies en inhoud. verder zullen de blokken rechts afhankelijk worden van de functie waar je zit en veel minder aan of uit te zetten.
De menu's gaan voor alle theme's tegelijk dus ik moet eerst de kleurtjes hier in orde hebben, theme actief maken, dan pas menu's verplaatsen. Daar moet je nu dus even doorheen kijken.
Het leuke van de nieuwe knoppenbalk is dat de knop die je induwt ook aan blijft staan (groen), zo zie je altijd waar je bent, helpt in duidelijkheid. We kunnen die balk als tabs maken of als knoppen op een dashboard (zoals nu geprobeerd), wat vinden jullie?
De afwisselende kleuren in tabellen blijven, of geel daarvoor de beste kleur is is een tweede.. Blauw is geloof ik wel favoriet.. zal ik nu eerst eens aanpassen
Johan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2005 12:40 #1121511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knoppenbalk

de inhoud van de nieuwe knoppenbalk werkt zo: je maakt een pagina, hangt er een categorie aan, de pagina komt dan automatisch onder die categorie in het menu te hangen. Er zal natuurlijk wat geschoven moeten worden met de categorieen, ben het met je eens Jeroen dat 'diversen' niet zo'n handige keuze is
Johan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC