Turbodrukmeter geeft -0,5 bar aan

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 17:07 #1440624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is de boost controller
Dit is de boost controller

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 17:11 #1440625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het eigenlijk niet beter
Is het eigenlijk niet beter om een wastegate van een d24tic te gebruiken of gewoon een nieuwe zoals deze: shop.mambatek.com/product.sc?productId=1746

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 17:12 #1440626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe aangesloten?
Heb je de MBC wel goed aangesloten? Niet als een bleed valve?
Op dat fotootje zie ik twee verschillende controllers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 20:00 #1440628 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nee toch
Is een t stukje volgens mij. Dat blokje met de pijl erop.
Waar zijn er twee controllers te zien dan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 21:40 #1440636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das een t-stuk. Had ik niet
Das een t-stuk. Had ik niet nodig..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2017 07:45 #1440639 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Modificatie?
De originele nippels voor de drukslangen zijn afgedopt om plaats te maken voor de injectoren.
Er is een nieuwe aansluiting gemaakt bovenop het spruitstuk.
Verplaats je t-stukje in deze leiding en meet opnieuw.

Die meter onder je dash lijkt me niet handig. Je wilt de druk zien bij volgas.
Kijk dan liever op de weg.

Dit metertje is weg te frommelen in de linkerbovenhoek. Haal het originele montageplaatje eraf en trek met een draad naar beneden het metertje in de hoek.

Ik zal nog een foto plaatsen hoe het er dan uitziet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2017 08:42 #1440641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Adrian,
Beste Adrian,

Deze leiding is een stuk dikker, dus ik kon zo even niet dat T-stukje ertussen zetten. Durfde het niet aan om door te knippen omdat ik niks bij de hand had om weer te repareren mocht het niet passen, vandaar... Dat metertje in de hoek heb ik gezien ja. Past net tussen de deur en dash. Maar ik wilde eigenlijk alleen een klokje om te meten en daarna hoef ik er niet meer op te kijken eigenlijk. Ik neem aan dat de turbodruk redelijk constant blijft. Ik hou van zo min mogelijk spul op en rond het dashboard.

Ik zal even kijken of ik een T-stuk kan regelen die op de leiding past. Van het weekend ga ik alles bekijken en testen en laat ik het weten.

Gr Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2017 08:56 #1440643 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Blow off
Er moet ook een slang naar de blow off valve gaan. Die is ook verlegd en zie je niet op de foto. Daar past je t-stukje ook in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2017 11:30 #1440644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstellen
De MBC is waarschijnlijk dus wel goed aangesloten; in het slangetje dat naar de drukdoos van de wastegate loopt. Die drukdoos opent de waste gate bij 0.35 bar. De MBC sluit aansluiting naar de drukdoos af, zodat die de waste gate niet meer opent. De MBC gaat pas open als de ingestelde druk wordt bereikt en laat dan turbodruk door naar de drukdoos van de wastegate.
Je schrijft ergens: "Dus ik zal 'm eens even verder open schroeven en weer testen." Draai je wel de goede kant op? Door de stelknop in te draaien, geeft je meer veerdruk op het kogeltje in de MBC en verhoog je de openingsdruk.
Een hogere turbodruk is echt heel duidelijk merkbaar, de eerste keer weet je niet wat je overkomt.
De turbo gaat pas druk opbouwen als er een behoorlijke uitlaatgassenstroom is. Bij stationair draaien doet een turbo niets en moet de motor zelf lucht aanzuigen. Dat is de onderdruk die jij meet. Zonder belasting een beetje gas geven laat de turbo ook nauwelijks draaien, dus meet je ook amper drukverhoging. Je moet de motor echt belasten en dan hoor je de turbo pas bij een beetje toeren ineens licht fluitend bijkomen.
Als je geen effect voelt van de MBC, dan is:
a. de MBC lager ingesteld dan 0.35 bar
b. de MBC defect en laat druk ongehinderd door
c. de wastegate defect en blijft die lekken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2017 13:24 #1440646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adrian,
Adrian,

Je bedoeld deze 'valve'? Kan ik daar ook het T-stuk tussen doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD