Turbodrukmeter geeft -0,5 bar aan

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 11:10 #1440488 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou eerst de MBC er even
Ik zou eerst de MBC er even tussenuit halen, en je turbodrukmeter testen zonder dat ding. Als de meter goed aangeeft, dan kan de MBC er weer tussen en ben je niet aan het gokken waar die op afgesteld is.
Stel dat je nu de turbodruk te ver opschroeft op basis van een meter die niet correct aangeeft, dan heb je kans dat je er een koppakking uitblaast, of een intercooler opblaast...
Tweede voordeel: als je zonder MBC niet de normale turbodruk krijgt, dan weet je dat je stage 0 niet op orde hebt, en dat daar nog wat te winnen is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 22:55 #1440519 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Heb wel
eens gemerkt dat aansluiting op een andere plek dan de plek die Ferry940 noemt tot andere waarden leidt. Vaak lager inderdaad. Weet niet of anderen dat ook ervaren hebben.
Een 0 meting is ook slim inderdaad , dus zonder MBC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2017 12:15 #1440556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

Heb gereden met de MBC verder uitgedraaid en de meter komt niet verder dan 0,4 bar. Ik zal jullie tip opvolgen en de MBC ertussen uit halen en weer testen. Dan zou de meter op 0,3 uit moeten komen (zal wel enig afwijking hebben).

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2017 22:24 #1440574 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Meet
ook maar vanaf een andere plek nog steeds. Al is het maar om dingen uit te sluiten.
Ik zou dat eerst doen . Kleiner klusje dan die MBC er tussen uit alhoewel dat nou ook geen gigaklus is.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-09-2017 10:54 #1440583 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Lek in t-stukje
Ondank de fantastisch scherpe, of misschien wel dankzij de scherpe foto, lijkt het alsof er in het witte t-stukje een gaatje zit. Maar het kan ook gewoon vuil zijn natuurlijk...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2017 11:53 #1440585 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik had niet eerder in detail
Ik had niet eerder in detail naar de foto gekeken eerlijk gezegd. Nu ik dat wel heb gedaan, en wetend dat de drukmeter geen logische waarden aangeeft:
Ik zou de slangen er graag een stukje verder op gedrukt zien. Zoals het nu zit, zijn er maar twee rillen waarop de slang kan afdichten, en meer is daarin wel beter.
Als dat niet goed gaat (doorzichtige slang eventueel met water verwarmen), dan is misschien het T-stukje niet van de juiste diameter?

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-09-2017 12:43 #1440586 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic testen
Je kan natuurlijk ook even het zwarte slangetje, wat van het t-stuk loopt naar de inlaat, even loskoppelen bij de inlaat.
Wanneer je dan aan deze kant zuigt, moet je kunnen merken of de onderdruk blijft, of dat je ergens verse lucht aanzuigt.

Merk je tijdens het rijden wel dat je extra boost hebt?
Misschien dat je mbc het prima doet, maar je meter verre van nauwkeurig is, of kapot.

Overigens sluit ik een belabberde mbc ook niet uit. Het een aantal gezien van zeer bedenkelijke kwaliteit. Heb je misschien een merk of iets?
Je kan deze ook is eens testen met een fietspomp (met drukmeter van de fietspomp, of je losse meter voor in de auto er tussen)
Dit is niet héél nauwkeurig, maar geeft wel een idee.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2017 14:22 #1440588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slang......
Denk ook dat een goede kwaliteit vacuum/druk slang de beste resultaten geeft.
Het doorzichtige slangetje op de foto ziet er wat dun uit. Beste is om goede kwaliteit slang van uitwendig 8 mm en inwendig 4 mm te monteren. Dan heb je een slang met een goede wanddikte van 2 mm.
En zoals eerder genoemd, aansluiting op het inlaatspruit maken.
Vind de aansluiting zoals op de foto bij de drukpot van de injectorrail een vreemde plaats. Is de MBC wel juist aangesloten?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2017 15:03 #1440591 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Wastegate?
Controleer ook de wastegate eens even Maarten. Is die nog wel beweeglijk genoeg?
Of wat ook kan voorkomen is dat het splitpennetje is verdwenen.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2017 17:05 #1440623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

Even om het overzichtelijk te houden:

- Er zit geen gaatje in het T-stuk
- T-stuk is gemaakt voor 2 diameters slang. Eerste stukje heeft ook ribben, maar dan een kleinere diameter, 2e stukje is voor dikkere slang (zie bij doorzichtige slang).
- Die MBC is van Marktplaats. Geen merk en kostte incl verzenden 17,50 euro. Ik twijfel ook aan de kwaliteit ja..
- Of ik boost ervaar... Mwoah. Had meer verwacht, maar ik weet daarin tegen ook niet wat ik kan verwachten. Doet in ieder geval wel wat.
- Turbometer is nieuw. Van het merk Autostyle... Tja.... vond de old-skool look wel mooi bij de auto passen (zie foto).
- MBC is aangesloten volgens aanwijzingen van de verkoper. Met de pijl richting wastegate

Van het weekend zal ik de MBC er eens afhalen en testen zonder. En de wastegate controleren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC