940 T5 swap

• Arjan Banga
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2015 21:40 #1419218 door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic ombouw
De t5 blokken zonder verdelerkap hebben penbobines, en variabele nokkenas-timing als ik het goed heb, zitten deze in de s/v/c70. het beste is om 1 uit een 850 te halen;

1: een 850 t5/R kost vrijwel niks in verhouding met een s/v/c70.
2: er zit minder electronica op.
3: in de 850 zijn vrij veel t5'en geleverd ten opzichte van een s/v/c70.

de verdelerkap komt waarschijnlijk wel tegen het schutbord, maar er bestaan volgensmij ook variabelen met een andere verdelerkap, net als bij de 740/940 waarbij deze ook tegen het schutbord zit.

ik heb ook dromen/plannen om een t5 in m`n 740 te bouwen, maar eerst wil ik wel wat meer info hebben met betrekking tot de aansluiting van de kabelbomen en electronica. de hardware lijkt me gewoon een kwestie van turbobricks.com afstruinen, en zelf de rest uitvogelen.

mvg,

Arjan uit de walden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2015 23:13 #1419401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Advies
Ik zou hier pas aan beginnen, als je echt weet wat je doet en wil. Dus eerst heel veel info verzamelen op bijvoorbeeld turbobricks. Zoek evt op "Chesh 750" daar staat heel veel nuttige informatie in. Verder zou ik er voor zorgen dat je goed kunt lassen/metaalbewerken, of in elk geval iemand kent die dat kan en wil doen.

Er zijn namelijk ongelooflijk veel onderdelen die aangepast moeten worden, of zelf bedacht en gemaakt moeten worden. Hier verkijk je je heel erg op. Ik heb mezelf hier ook op verkeken. Mensen die zeggen, oh stelt niet zo veel voor of er luchtig over doen, hebben het duidelijk zelf niet gedaan. Het is zeker te doen, en het blok ligt er ook vrij vlug in, maar dan begint het... Verdelerklap kun je een crabblock zoeken deze past zonder enige aanpassing (dit is een zelfgemaakte kap ooit te vinden op zweedse forums). maar deze zijn duur, en je komt ze niet vlug tegen, verder kun je de verdeler kap naar voren plaatsen, dus op de distributie deksel, Of een gat in het schutbord maken (let wel op, je zult dan ook een stuk uit het kachelhuis moeten halen, dus het dashboard en alles moet eruit). Dit zijn de opties voor een origineel motormanagement. Anders is een vrij programmeerbare ecu de enige andere mogelijkheid icm bobines. Dit is nog maar een fractie van de dingen waar je tegenaan kunt lopen.

De elektronica is werkelijk het makkelijkste van de hele ombouw. dit is met een goede voorbereiding in een dag wel gemaakt. Dit is namelijk alleen wat draden naar het instrumentenpaneel leggen en wat plussen en minnen aansluiten.

Denk goed na of dit echt is wat je wilt, want je kunt met een redblock met veel minder moeite ook een snelle wagen maken. Ikzelf wilde gewoon perse een 5 cilinder vanwege het geluid. Maar als ik terug kijk zou ik het niet meer doen. Teveel werk...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2015 10:53 #1419411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier over een 960 T5 project
Hier over topic over een 960 T5 project, verdeelkap aanpassing lijkt mij persoonlijk wel een beetje 'creatief met kurk' bij dit project, maar erg leuk om te zien wat men allemaal bedenkt natuurlijk..
www.vems.hu/wiki/index.php?page=MembersPage%2FNarancsVolvo

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC