940 T5 swap

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 23:50 #1389060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogenstoename

TGTF schreef : Motorswap kun je zo doen mits het opgegeven motor vermogen niet met meer dan 40% is toegenomen is een visuele chek op de deugdelijkheid wat Roy aan haalt voldoende.

 
Tom, de 40% regel is ook niet meer van toepassing. Ik weet niet wat een B230A aan vermogen kan leveren maar ik stond bij het RDW met redelijk wat meer dan 300 PK. Was geen enkel probleem .....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 23:51 #1389061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Dat heb ik de oude gegevens nog, dan zal ik eens de nieuwe gegevens eens op moeten zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 11:18 #1389231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdeelkap 5 cilinder
<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">De verdeelkap van een 850 is een lange verdeelkap met die pootjes omhoog.<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Bestaat er een verdeel kap (voor 5 cilinder) die net zo is als een<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">940 (redblock 4 cilinder).  Als ik T5 motor erin hang komt m'n verdeelkap tegen m'n<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">schutbord aan. Vandaar dat ik een smalle verdeelkap nodig heb. (kan het nergens vinden :( )<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Had het gezien op een foto van iemand die dat had.<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Help!<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;"> <p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;"> <p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">groetjes Elon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 13:03 #1389249 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic --
Het beste is een standalone systeem zoals MS (megasquirt) en een onsteking op basis van Wasted Spark, zonder verdeelkap.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 14:42 #1389267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tom, Ceska,
Ik loop dus ook achter vwb de regels :-) Het is kennelijk allemaal veranderd.
Die cabrio werd destijds alleen getest op torsiestijfheid middels een speciaal ingericht meetsysteem, doorbuiging en het weggedrag werd getest.
Motor heb ik origineel gelaten.
Grt,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 14:53 #1389269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 40% stijging
Toen die 40% regel nog bestond, ging men daar hier in de buurt redelijk creatief mee om. Dwz andere motor inbouwen die onder die 40% zat, keuren en vervolgens de motor die er echt in moet inbouwen en weer laten keuren. Zo deed men dat met ford capri's en taunussen hier in de regio.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2015 21:47 #1418390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elektronica + meer
Even nieuw leven blazen in dit forum bericht:

ik heb nog een handgeschakelde 960. En loop met het idee er een T5 blok erin te leggen.
Dus dat is een "easy" swap? handbak en aandrijf-as zijn al in orde.
Ik kan het oude carter van het 6-cilinderblok passend (laten) maken.
Ook de verdeler kap is geen probleem (ik slijp wel een uitsparing in het schutbord)

Het idee is een rijdende 850 T5(R) te kopen en bij deze alle bedrading weg te knippen.
Net zolang tot deze rijdend blijft. En deze bedrading in te bouwen in de 960.
Maakt het nog wat uit of de donor auto een automaat is of schakel qua bedrading?
Ik neem aan dat ik niks van de 960 motor bedrading kan gebruiken omdat dit een 6-cilinder is?

Wat is het verschil tussen de 2 kant en klare motor steunen die je kan kopen bij L-M-R?

Welke problemen zie ik over het hoofd?

En nog een 850 vraag:
je hebt natuurlijk de 2.3 van de T5 en de T5R
maar er is ook nog een 2.5turbo deze levert standaard iets minder vermogen. wat is het verschil met de 2.3.
200cc meer is een beter basis voor tuning? wat is het verschil?

Bedankt voor de reacties,
Sven
















Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 07:33 #1418397 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De 2,5 is verkleind naar 2,3
De 2,5 is verkleind naar 2,3 om destijds mee te kunnen doen met races in de 4.0 liter klasse. Er werd toen met een turbo-factor van 1,7 gerekend. En met 2,3 kon de Volvo 850 (met matig succes) racen tegen 4.0 liter motoren. Dat deed Volvo overigens met een Estate en met Jan Lammers. Zie de foto.

Er is ook de 2,4 T (in de V70 classic en in de S80/V70 (t/m 2007)) met ongeveer 2,5 liter inhoud en 193 of 200 pk.
Geen idee welke motor meer geschikt is voor tuning. Technisch hebben ze allemaal dezelfde basis.

Het verschil tussen de T5 en de T5R is dat de 'R' kortstondig 240 pk kan leveren. De T5 levert 225 pk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 07:38 #1418398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
2.4T en 2.5T zijn gewoon niet geschikt voor tuningwerk omdat de cilinderwanden veels te dun zijn en zeer snel scheuren. Deze blokken lopen ook zeer regelmatig kapot.

Als je wilt tunen moet je of een 2.0 turbo blok zien te vinden (die zijn het sterkst) of een 2.3 turbo. De laatste word gebruikt in zowel de T-5, de T-5R en de R. Met als enigste verschil dat qua hardware de R een 16T turbo en witte injectoren heeft en de rest standaard een 15G turbo met oranje injectoren.

Het verschil in vermogen word allemaal verder softwarematig geregeld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2015 22:36 #1419102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanx voor de reactie tot nu
Thanx voor de reactie tot nu toe (ook in mn prive box).

ik ben met de 960 naar de APK keuring geweest 4 kleine onbenullige dingen voor afkeur (lampjes en andere flauwekul).
Dus die gaan we aanpakken en op zoek naar een donor voor meer PK.
de keurmeester zei letterlijk: zo slecht als ie er aan de boven kant uit zien zo goed is ie technisch aan de onderkant.
(daarom had ik m ook gekocht hahaha) Dus de ideale wolf in schaaps kleren.

nog 1 vraag: pas een T6 uit een S80 op een M90? met alleen chip tuning komen deze blokken ook boven de 300pk
heeft dit nog iets aan voordeel aan elektronica, motormanagement, of wat dan ook, dat ik niet hoef om te bouwen. volgens mij in basis dezelfde 6 cylinder?

De S/V70 2.3 blokken vlak na de 850 hebben geen verdelerkap meer is dit een interessante oplossing?










Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD