940 T5 swap
- V700 register
- Nieuw lid
-
TGTF schreef : Motorswap kun je zo doen mits het opgegeven motor vermogen niet met meer dan 40% is toegenomen is een visuele chek op de deugdelijkheid wat Roy aan haalt voldoende.
Tom, de 40% regel is ook niet meer van toepassing. Ik weet niet wat een B230A aan vermogen kan leveren maar ik stond bij het RDW met redelijk wat meer dan 300 PK. Was geen enkel probleem .....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

Die cabrio werd destijds alleen getest op torsiestijfheid middels een speciaal ingericht meetsysteem, doorbuiging en het weggedrag werd getest.
Motor heb ik origineel gelaten.
Grt,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb nog een handgeschakelde 960. En loop met het idee er een T5 blok erin te leggen.
Dus dat is een "easy" swap? handbak en aandrijf-as zijn al in orde.
Ik kan het oude carter van het 6-cilinderblok passend (laten) maken.
Ook de verdeler kap is geen probleem (ik slijp wel een uitsparing in het schutbord)
Het idee is een rijdende 850 T5(R) te kopen en bij deze alle bedrading weg te knippen.
Net zolang tot deze rijdend blijft. En deze bedrading in te bouwen in de 960.
Maakt het nog wat uit of de donor auto een automaat is of schakel qua bedrading?
Ik neem aan dat ik niks van de 960 motor bedrading kan gebruiken omdat dit een 6-cilinder is?
Wat is het verschil tussen de 2 kant en klare motor steunen die je kan kopen bij L-M-R?
Welke problemen zie ik over het hoofd?
En nog een 850 vraag:
je hebt natuurlijk de 2.3 van de T5 en de T5R
maar er is ook nog een 2.5turbo deze levert standaard iets minder vermogen. wat is het verschil met de 2.3.
200cc meer is een beter basis voor tuning? wat is het verschil?
Bedankt voor de reacties,
Sven
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Er is ook de 2,4 T (in de V70 classic en in de S80/V70 (t/m 2007)) met ongeveer 2,5 liter inhoud en 193 of 200 pk.
Geen idee welke motor meer geschikt is voor tuning. Technisch hebben ze allemaal dezelfde basis.
Het verschil tussen de T5 en de T5R is dat de 'R' kortstondig 240 pk kan leveren. De T5 levert 225 pk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je wilt tunen moet je of een 2.0 turbo blok zien te vinden (die zijn het sterkst) of een 2.3 turbo. De laatste word gebruikt in zowel de T-5, de T-5R en de R. Met als enigste verschil dat qua hardware de R een 16T turbo en witte injectoren heeft en de rest standaard een 15G turbo met oranje injectoren.
Het verschil in vermogen word allemaal verder softwarematig geregeld
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben met de 960 naar de APK keuring geweest 4 kleine onbenullige dingen voor afkeur (lampjes en andere flauwekul).
Dus die gaan we aanpakken en op zoek naar een donor voor meer PK.
de keurmeester zei letterlijk: zo slecht als ie er aan de boven kant uit zien zo goed is ie technisch aan de onderkant.
(daarom had ik m ook gekocht hahaha) Dus de ideale wolf in schaaps kleren.
nog 1 vraag: pas een T6 uit een S80 op een M90? met alleen chip tuning komen deze blokken ook boven de 300pk
heeft dit nog iets aan voordeel aan elektronica, motormanagement, of wat dan ook, dat ik niet hoef om te bouwen. volgens mij in basis dezelfde 6 cylinder?
De S/V70 2.3 blokken vlak na de 850 hebben geen verdelerkap meer is dit een interessante oplossing?