940 T5 swap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 17:57 #1097826
door V700 register
940 T5 swap is gemaakt door V700 register
Hallo lieve mensen.
Ik wil een project beginnen.
Een 940 voorzien van de T5 (B5234T4) motor.
M90 bak voor de redblock past niet dus je hebt de M90 bak nodig van de 960 (whiteblock).
Is de M90 bak identiek qua ophanging als met de M90 bak van de redblocks? (pas je cardanas nog en hoe zit het met het interieur verhaal, pook etc).
Je moet de carterpan van een 960 hebben en inkorten (b6304 carterpan of b6254 carterpan?? of zijn ze hetzelfde)?
Weet iemand welke motorsteunen ik nodig heb.
Kortom heeft iemand er ervaring mee of wel een gedaan?
Groetjes Elon
Ik wil een project beginnen.
Een 940 voorzien van de T5 (B5234T4) motor.
M90 bak voor de redblock past niet dus je hebt de M90 bak nodig van de 960 (whiteblock).
Is de M90 bak identiek qua ophanging als met de M90 bak van de redblocks? (pas je cardanas nog en hoe zit het met het interieur verhaal, pook etc).
Je moet de carterpan van een 960 hebben en inkorten (b6304 carterpan of b6254 carterpan?? of zijn ze hetzelfde)?
Weet iemand welke motorsteunen ik nodig heb.
Kortom heeft iemand er ervaring mee of wel een gedaan?
Groetjes Elon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 33
30-05-2013 22:57 #1388426
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Lees dit draadje eens en volg de linkjes
Dan heb je alvast een behoorlijk indruk. Ik ga er de komende 13 jaar niet verder mee omdat de nieuwe regeling een beetje nadelig is voor diesels.
<a href="/node/32273"> www.volvo700vereniging.nl/node/32273
Maar de bak is denk ik vrijwel gelijk opgehangen maar tussenas is echt anders omdat hij niet naar een starre as gaat maar naar een multilink.
In Zweden zijn wel "veel" T5 motoren ingebouwd in de lange winters.
<a href="/node/32273"> www.volvo700vereniging.nl/node/32273
Maar de bak is denk ik vrijwel gelijk opgehangen maar tussenas is echt anders omdat hij niet naar een starre as gaat maar naar een multilink.
In Zweden zijn wel "veel" T5 motoren ingebouwd in de lange winters.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2013 18:56 #1388462
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 T5 swap
Ik wil de benzine T5 plaatsten.
Wat ik bedoel met de cardanas is of de huidige cardanas van de 940 op de 960 M90 bak past.
Groet Elon
Wat ik bedoel met de cardanas is of de huidige cardanas van de 940 op de 960 M90 bak past.
Groet Elon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 33
31-05-2013 20:01 #1388468
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De tussenas is echt anders
Maar de bak moet wel, met eventueel de 4 cilinder steuntjes, passen.
Pook etc past ook wel denk ik omdat een 960 koets gelijk is bij de tunnel als een 940.
Pook etc past ook wel denk ik omdat een 960 koets gelijk is bij de tunnel als een 940.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2013 22:38 #1388480
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Cardanas
Als je eenmaal zover bent, is een cardanas `pas/maken`ook maar peanuts.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2013 10:23 #1388494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?
Maar Wytze, de T5 (B5234T4) is toch de 5 cilinder (dwarsgeplaatst) uit de 850? Wat heeft dat dan met de 960 te maken?
Of zit ik nou fout?
En inderdaad, als je al druk maakt over of de aandrijfas passend te maken is? En de electronica , draadbomen en de rest dan?
Of zit ik nou fout?
En inderdaad, als je al druk maakt over of de aandrijfas passend te maken is? En de electronica , draadbomen en de rest dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 33
01-06-2013 11:03 #1388495
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Beide zijn een whiteblock
Dus de 6 cilinder in lijn uit een 960 is een 5 cilinder, uit bijvoorbeeld 850 dwarsgeplaatst, met een extra cilinder.
Dus de bak van een 960 past op een T5 blok
Dus de bak van een 960 past op een T5 blok
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2013 13:02 #1388500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.K.
Als jij dat zegt zal dat zonder twijfel zo zijn, maar ik weet dat er 3 verschillende M90 bakken zijn, die niet uitwisselbaar zijn. Geeft dat geen problemen dan met de aansluiting? Maw is de aansluiting aan de 5 cilinder dan gelijk aan die met de 6 cilinder lijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2013 14:18 #1388501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De 3 typen onderling-niet-uitwisselbare M90's zijn die voor de diesel (maar kort geleverd), achter de redblock (4 cilinder) en achter de whiteblock (de 6 cilinder). Die zijn niet onderling uitwiselbaar omdat de aansluiting op het blok wisselt. Binnen elk type zijn er nog weer verschillende typen (met andere verhoudingen) die wel weer uitgewisseld kunnen worden. Een M90 voor een whiteblock zou achter zowel de 5 (uit de 850/V70) of 6 (uit de 960) cilinders moeten passen. De 5 cilinders zijn gebruikt in voorwiel aangedreven auto's, waar een andere uitvoering van de M90 is gebruikt (de M55/56?), aangepast op voorwielaandrijving.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2013 15:56 #1388503
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbobricks
Kijk eens op TB en gebruik de zoekfunctie en vul in: chesh of 750R
daar staan alle antwoorden...
ik hou het simpel met een redblock 16V-conversie
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
daar staan alle antwoorden...
ik hou het simpel met een redblock 16V-conversie
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam