940 T5 swap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meld u zich bij mij zodat ik kan beginnen met m'n project.
Groet, Elon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.l-m-r.se/p/volvo/740760/motordelar-4...vitmotor-i-7900.html
Of als je de motor rechtop wilt zetten.
www.l-m-r.se/p/volvo/940960/motordelar-1...-helt-rakstalld.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
hjkort schreef : de 5 cilinders zijn 6-cilinders met een cilinder minder. Niet andersom...
Vandaar dat de 6 cilinders op een hoop liepen de eerste jaren. Oorzaak: gebruik van de 5 cilinder distributieriemen. Die knapte gewoon binnende termijn die er voorstond.
Later zijn er modificaties geweest en werden de distri-riemen breder.
Kortom, de 6 cilinder is een 5 met extra cilinder.
Volvo had die fout al eerder gemaakt met de B20 die als 6 werd geintroduceerd onder de naam B30. Ook met zwakke koeling en distributie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bestaat er een verdeel kap (voor 5 cilinder) die net zo is als een
940 (redblock 4 cilinder). Als ik T5 motor erin hang komt m'n verdeelkap tegen m'n
schutbord aan. Vandaar dat ik een smalle verdeelkap nodig heb. (kan het nergens
vinden

groetjes Elon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergeet ook niet dat je naar d RDW moet voor een keuring omdat het aantal cilinders is veranderd.. Ja, dat moet in dat geval. Bel van te voren de RDW in Lelystad voor tekst en uitleg. Hoofdpunt is dat de maximum asdruk aan de voorzijde niet wordt overschreden. Opzich heeft de RDW daar een goed punt maar niet om je zorgen te maken want het white blok is van alu, je zult wellicht met gegevens over de plank moeten komen van het gewicht van de oude en nwe motor. Beste is gewoon de RDW te bellen voor info.
Als je handig bent lukt het wel. De bekabeling wordt de grootste klus..... In combinatie met een automaat is het wellicht niet te doen vanwege de verschillen in de modules van de ECU en automaat module bij een 850 en 960.... Dat zou je van te voren heel goed moeten uitzoeken!! Als de bakken dezelfde solenoids en sensoren hebben zou het misschien kunnen maar zo te lezen ga je voor een handgeschakelde transmissie.
Succes!
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt bij ieder willekeurige RDW vestiging terecht.
Auto's met een bouwjaar van 1998 en ouder hoeven slechts "APK waardig" te zijn.
Auto wordt alleen maar visueel bekeken of een en ander "deugdelijk" is ingebouwd. De auto wordt gewogen en verder moet je aantonen waar het "nieuwe" blok vandaan komt. Niks meer, niks minder .......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een T5 swap is mogelijk, het zal wel veel werk zijn.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het vermogen maakt trouwens ook niets meer uit. Mits het een toename is en geen afname van vermogen. Dat laatste mag dus niet zomaar ..............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Motorswap kun je zo doen mits het opgegeven motor vermogen niet met meer dan 40% is toegenomen is een visuele chek op de deugdelijkheid wat Roy aan haalt voldoende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.