940 T5 swap

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 18:07 #1388623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M90 960 whiteblock
Heeft iemand een 960 M90 bak in de weg liggen of over haha.
Meld u zich bij mij zodat ik kan beginnen met m'n project.
 
Groet, Elon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2013 11:50 #1388826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T5 motorsteunen
Hier kun je T5 motorsteunen voor een volvo 700/900 bestellen.
www.l-m-r.se/p/volvo/740760/motordelar-4...vitmotor-i-7900.html
Of als je de motor rechtop wilt zetten.
www.l-m-r.se/p/volvo/940960/motordelar-1...-helt-rakstalld.html
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 10:28 #1388948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee, nee, nee, nee
de 5 cilinders zijn 6-cilinders met een cilinder minder. Niet andersom... ;-D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-06-2013 20:28 #1388966 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vandaar dat de 6 cilinders op een hoop liepen

hjkort schreef : de 5 cilinders zijn 6-cilinders met een cilinder minder. Niet andersom... ;-D


Vandaar dat de 6 cilinders op een hoop liepen de eerste jaren. Oorzaak: gebruik van de 5 cilinder distributieriemen. Die knapte gewoon binnende termijn die er voorstond.
Later zijn er modificaties geweest en werden de distri-riemen breder.
Kortom, de 6 cilinder is een 5 met extra cilinder.

Volvo had die fout al eerder gemaakt met de B20 die als 6 werd geintroduceerd onder de naam B30. Ook met zwakke koeling en distributie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 19:05 #1389040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeel kap help!
De verdeelkap van een 850 is een lange verdeelkap met die pootjes omhoog.
Bestaat er een verdeel kap (voor 5 cilinder) die net zo is als een
940 (redblock 4 cilinder).  Als ik T5 motor erin hang komt m'n verdeelkap tegen m'n
schutbord aan. Vandaar dat ik een smalle verdeelkap nodig heb. (kan het nergens
vinden :( ) Help!
 
 
groetjes Elon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 21:21 #1389043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elon,
Het kan allemaal, je zult zelf een de gang moeten om je motorsteunen te maken enz. Op zich best een leuke klus.
Vergeet ook niet dat je naar d RDW moet voor een keuring omdat het aantal cilinders is veranderd.. Ja, dat moet in dat geval. Bel van te voren de RDW in Lelystad voor tekst en uitleg. Hoofdpunt is dat de maximum asdruk aan de voorzijde niet wordt overschreden. Opzich heeft de RDW daar een goed punt maar niet om je zorgen te maken want het white blok is van alu, je zult wellicht met gegevens over de plank moeten komen van het gewicht van de oude en nwe motor. Beste is gewoon de RDW te bellen voor info.
Als je handig bent lukt het wel. De bekabeling wordt de grootste klus..... In combinatie met een automaat is het wellicht niet te doen vanwege de verschillen in de modules van de ECU en automaat module bij een 850 en 960.... Dat zou je van te voren heel goed moeten uitzoeken!! Als de bakken dezelfde solenoids en sensoren hebben zou het misschien kunnen maar zo te lezen ga je voor een handgeschakelde transmissie.
Succes!
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 21:59 #1389047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
Wat betreft het RDW is het zo simpel ........
Je kunt bij ieder willekeurige RDW vestiging terecht.
Auto's met een bouwjaar van 1998 en ouder hoeven slechts "APK waardig" te zijn.
Auto wordt alleen maar visueel bekeken of een en ander "deugdelijk" is ingebouwd. De auto wordt gewogen en verder moet je aantonen waar het "nieuwe" blok vandaan komt. Niks meer, niks minder .......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 22:05 #1389048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als dat zo is,
Als dat zo is, is het inmiddels veranderd, want dat was niet het geval, je moest speciaal naar de keuring een 10 jaar geleden of zo en als je het vermogen meer dan 40% had opgevoerd was (of is nog steeds?) een geluid test vereist. Ik had dat toen nagevraagd toen ik een 760GLE ombouwde tot cabrio en men vertelde mij welke testen er noodzakelijk waren bij ombouwen van een auto.
Een T5 swap is mogelijk, het zal wel veel werk zijn.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 22:32 #1389054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogen
Wellicht dat de regels verandert zijn. Geen idee.
Het vermogen maakt trouwens ook niets meer uit. Mits het een toename is en geen afname van vermogen. Dat laatste mag dus niet zomaar ..............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 23:18 #1389057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koets
Dat kwam omdat jij de koets verbouwd had van sedan naar cabrio, dat moet volledig na gekeken worden en getest.
Motorswap kun je zo doen mits het opgegeven motor vermogen niet met meer dan 40% is toegenomen is een visuele chek op de deugdelijkheid wat Roy aan haalt voldoende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD