PROJECT 531 Tuning in het Gooi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 02:24 #1371118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leukleuk
Ziet er netjes uit Rob! Kan niet anders zeggen, zo te zien heb je nog wat aan de tips gehad :)

Een 960 gasklep flowt meer, of je het echt gaat merken...
Denk het niet, maar alle beetjes kunnen helpen.

Zolang je maar de juiste turbo erop schroeft, icm de juiste nokkenas dan komt het helemaal goed.

Nu nog een paar extra honderdsten(misschien iets meer..) eraf voor ietsiepietsie meer compressie and you'll be having fun!

Continue.. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2012 23:17 #1371197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vragen

Jelmar86 schreef : Ziet er netjes uit Rob! Kan niet anders zeggen, zo te zien heb je nog wat aan de tips gehad :) Een 960 gasklep flowt meer, of je het echt gaat merken... Denk het niet, maar alle beetjes kunnen helpen. Zolang je maar de juiste turbo erop schroeft, icm de juiste nokkenas dan komt het helemaal goed. Nu nog een paar extra honderdsten(misschien iets meer..) eraf voor ietsiepietsie meer compressie and you'll be having fun! Continue.. ;)

Thnx Jelmar, aangaande het gasklephuis: ik denk ook dat het in het hele pakket altijd wel helpt. Nu zou ik graag van jou wel eens willen horen welke nokkenas jij zou gebruiken in combi met een 15G Turbo, de meningen zijn nogal verdeeld namelijk, de ene zegt Ipd maar ik denk eigenlijk een VX3.Betreffende de compressie, zou jij het van de "deck hight" doen of van de kop afhalen als je echte "tight squish" wilt, enne... ik ben niet zo'n rekenwonder namelijk.Heb ik, denk jij, erg veel te vrezen van rek van de drijfstangen (blijven origineel Volvo n.l.) i.v.m. de deck hight etc.Tja... je begrijpt als jij reageert dat ik dan meteen even misbruik wil maken van je kennis. Ik ga je trouwens nog even bellen voor onderdelen ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 08:29 #1371209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
is dat toch, Engelse termen door Nederlandse tekst heen? Ik zie dat steeds vaker en vaker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 10:42 #1371213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobbelstok
Ik heb nog wel een mooie bobbelstok liggen, custom grind van Jelmar. Mis alleen even de exacte specificaties?

--> Jelmar, kom er maar in :-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 19:52 #1371246 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Engelse sites
Hallo Frans

Tomaat schreef : is dat toch, Engelse termen door Nederlandse tekst heen? Ik zie dat steeds vaker en vaker.

Dat komt omdat mensen hun informatie van Engeltalige sites halen i.p.v. uit Nederlandse boeken.  Vaak kom je dan termen tegen, waarvan je de Nederlandse term niet kent.  Erop los vertalen werkt niet.  Om over Google's vertaalkunsten maar helemaal te zwijgen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2012 22:49 #1371265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mmm...

Woes schreef : Ik heb nog wel een mooie bobbelstok liggen, custom grind van Jelmar. Mis alleen even de exacte specificaties?
--> Jelmar, kom er maar in :-)

Mmm... ben benieuwd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2012 14:47 #1371405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobbelstok
De nokkenas schijnt erg te lijken op een CK1 (een die ik ook in mijn bezit heb). Een regrind die vooral voor 'veel-lucht'-cilinderkoppen geschikt is.
Een standaard 740 tic haalde er volgens Jelmar meer dan 200pk op. Hij is ongebruikt en kan zonder aanpassingen gemonteerd worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2012 11:41 #1374401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 531 kop
mocht iemand nog interesse hebben: Ik heb nog een 531 kop liggen, maar die is toe aan een totale revisie (vrijwel uitgesteld). VX3 nokkenas niet (meer) aanwezig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC