PROJECT 531 Tuning in het Gooi.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Hier wordt serieus en respectvol gewerkt.
Gaat het tegen het voorjaar geplaatst worden Rob? Ben wel heel benieuwd.
Hoe ga je het gat in het spruitstuk nu ruimer maken? Zit er al even naar te kijken maar zie de oplossing niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is Gerben die mag dat zeggen ha ha.Voor het gat van het inlaatspruitstuk is net genoeg "vlees" om het te matchen met het 960 gasklephuis. dat moet dus gaan lukken. Het blok reviseren kost best een "bakkie" geld, de krukas en de kop liggen nu bij het revisiebedrijf, de kop om gevlakt te worden (minimaal), en voor nieuwe conisch gedraaide klepgeleiders, en de krukas om te slijpen en eventueel balanceren..Daarna wordt alles uitgemeten qua lagerschalen overmaat opboren etc. dan kan ik de zuigers gaan bestellen.Ik hoop dat alles i.d.d. volgend voorjaar ingebouwd kan worden, moet ook nog de gekochte automaatbak reviseren en aanpassen (zuigermod).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb jij andere info?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Willem,Woes schreef : Ik had gelezen dat die gasklep alleen maar een extra 'dode' slag oplevert, behalve boven pakweg 350 pk.
Heb jij andere info?
bij mijn weten hangt ie dan met nog meer response aan het gas.Alles wat er extra aan lucht in kan lijkt mij meegenomen, e.e.a. kan ik alleen bij eigen ondervinding ervaren. Werkt het niet dan gaat het terug naar "normaal", als je het niet probeert dan kom je nooit ergens "echt" achter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik gelezen heb (heb ook een 3" klep gehad, maar niet gemonteerd), is dat de standaard gasklep op 100% opening 100% lucht doorlaat.
De grotere gasklep geeft de 100% lucht al bij pakweg 70% open. De laatste 30% blijft de luchtverwerking 100% en heb je dus een 'dode slag' aan het eind.
Pas boven ca. 350pk is er een grotere gasklep nodig.
Ik heb dit nooit zelf ondervonden, simpelweg omdat ik na deze info van TB de aanpassing niet heb doorgevoerd.