Heren van de tuning, MS of KDFI
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je het allemaal ff te gemakkelijk ziet!
Dit doe je niet allemaal ff en je zult teleurgesteld worden voordat je het in orde hebt...
Wat is je doel?
MEt lh kom je ook erg ver en ik weet het dat ik zo weer een boel poehaa tehoren krijg maar ik zie nog steeds niemand in nederland als normaal particulier met die systemen in onze auto's rond tuffen op lpg.....
Ja verhalen vertellen dat kan men goed!!!
Maar echt een snelle lpg auto voor dagelijks gebruik moet ik nog zien met dergelijke zelfbouw projecten.
Het wordt natuurlijk anders als die systemen wel goed werken want dan is er een grote battery aan mogelijkheden.
Tot nu toe loop ik met lh nog tegen geen echt probleem aan dankzij de lh mannen en mijn test verslagen waar hun op in springen.
Hiermee zeg ik niet dat het niks is maar wel een moeilijke tijdrovende klus met een boel ergenis als gevolg voordat je het gewenste resultaat hebt wat jij wil zien!
Koop voor dat geld een fatsoenlijke lpg instalatie en een dikke turbo en cam.
Dan lach je harder!!!!!!!!
Groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan mooie verhalen vertellen, en je bent leuk bezig met je auto.
Maar doe alsjeblieft die oogkleppen af.
Zolang je zelf geen ervaring hebt met dergelijke management systemen begin dan niet gelijk over alle zogenaamde problemen.
Je doet net of het altijd en alleen maar problemen zijn, toch wel jammer.
Buiten dat zijn er meer dan genoeg particulieren die met een dergelijke set-up dagelijks rijden.
Zelfs met meer vermogen dan jij.
Alleen gaat niet iedereen dat vertellen op internet.
Zelfde als ik niet al mn klantprojecten op internet ga showen, sommige mensen vinden dat niet fijn.
Simpele feit is wel dat Rob (zei het met een instructie) straks zelf zijn auto kan bijregelen met een willekeurig laptop.
Jij hebt daar iemand anders voor nodig.
Vind ik toch wel een behoorlijk punt. Je bent toch afhankelijk.
Wil ik niet zeggen stand-alone altijd het beste is, maar alles heeft zo z'n voor en nadelen.
Ik heb auto's uitgerust met LH (en andere bosch systemen) in mn werkplaats gehad, werkelijk de tranen sprongen in je ogen zo slecht was het zooitje afgesteld.
Toch jammer dat dat die beste meneer 2 motoren gekost heeft.
Mooi toch zo'n goedkoop chippie?????!!!!!!
Maar dat wil dus niet zeggen dat alles wat LH heet rotzooi is.
Wat het voor mij betekend is dat ik LH vaarwel gezegd heb, en als klanten vragen af te stellen dat ik ze er niet mee kan & ga helpen.
Met kdfi & megasquirt werk ik steeds minder (hoewel er een ms3 op de werkbank ligt...) aangezien ik KMS dealer geworden ben.
Heeft ook zo z'n redenen.
Maar om nou blindelings stand-alone systemen af te kraken, en te zeggen dat het moeilijk en vol problemen zit...
Toch jammer, had je hoger in geschat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het zo simpel, en kun je geen (serieuze) fouten maken omdat die omgeving goed is beschermd ? Maw: Kun je hier een aap die een AFR meter kan aflezen op loslaten (absoluut niet doelend op Rob, Chris of andere personen maar "as matter of speak") of heb je toch meer achtergrond informatie, kennis en ervaring nodig om dit soort gereedschapen goed te kunnen gebruiken en te begrijpen wat er in het blok gebeurt ?Ze kunnen de hulpmiddelen natuurlijk steeds toegankelijker maken, maar voor sommige zaken heb je gewoon een minimale hoeveelheid kennis nodig om er verstandig mee op te kunnen gaan. Naar dat niveau ben ik wel benieuwd, en hoe gemakkelijk je daar als leek zou kunnen komen.Jelmar86 schreef : Simpele feit is wel dat Rob (zei het met een instructie) straks zelf zijn auto kan bijregelen met een willekeurig laptop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil je het eerlijk weten... als je het mij vraagt zijn er echt maar heel weinig mensen die de kennis hebben om alle mogelijkheden te benutten. Zoals ik al eerde vertelde (en dit ook voor Chris), ik ben bereid om op mijn bek te gaan en heb het er voor over, ik WIL gewoon weten hoe alles werkt. Vooral het kunnen lezen van de logbestanden kan ik me nu al op verheugen.Vind het moment nu gekomen om van getheoretiseer naar praktijk te gaan, kost mij misschien een paar jaar maar dan heb ik wel alles in het "snotje" mag ik hopen. En als je dan eindelijk begrijpt hoe het werkt kun je zelf je setup gaan maken wetende waar je mee bezig bent, dat is mijn einddoel.Dat ik er nu nog een nono mee ben begrijp ik ook wel, maar dat gaat op termijn helemaal goed komen.henk 940LPT schreef :
Is het zo simpel, en kun je geen (serieuze) fouten maken omdat die omgeving goed is beschermd ? Maw: Kun je hier een aap die een AFR meter kan aflezen op loslaten (absoluut niet doelend op Rob, Chris of andere personen maar "as matter of speak") of heb je toch meer achtergrond informatie, kennis en ervaring nodig om dit soort gereedschapen goed te kunnen gebruiken en te begrijpen wat er in het blok gebeurt ?Ze kunnen de hulpmiddelen natuurlijk steeds toegankelijker maken, maar voor sommige zaken heb je gewoon een minimale hoeveelheid kennis nodig om er verstandig mee op te kunnen gaan. Naar dat niveau ben ik wel benieuwd, en hoe gemakkelijk je daar als leek zou kunnen komen.Jelmar86 schreef : Simpele feit is wel dat Rob (zei het met een instructie) straks zelf zijn auto kan bijregelen met een willekeurig laptop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
niet alles draait om het uiteindelijke vermogen. Buiten het management om, moet de hardware natuurlijk ook goed in orde zijn!Heb jij een brakke vR sensor, of koelvloeistof temp sensor, kun je bij welk systeem dan ook hele vreemde storingen hebben.Daarbij kun je ook niet verwachten dat elk 300.000/400.000km B230Fk motortje het zomaar pikt dat je het vermogen wil verdubbelen.Ik heb er gehad met 2 ton op de teller die bij 270 pk uit elkaar spatte en met 380K bij 350+ pk geen problemen hadden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De punten die je hierboven noemt kan ik volledig onderschrijven. Zeker vanuit het zakelijke perspectief bekeken gaan andere zaken zoals het kunnen geven van garantie een belangrijke rol spelen. Je moet kunnen vertrouwen op de produkten die je klanten biedt.
Het voorbeeld van de gepensioneerde man met zijn toyota spreekt me erg tot de verbeelding. Ik kan me voorstellen dat dat veel voldoening geeft. Het hoeft zeker niet altijd te gaan om het uiteindelijke vermogen. Simpelweg een mooi lopende motor krijgen zoals je het zelf wilt is al erg plezierig. Zo zit ons eigen MS2 project ook niet in een zwaar getunede turbo auto, maar in een omgebouwde volvo 340 met maar een redelijk std 1.7. Het doel was vooral om er van te leren en te onderzoeken wat je zoals tegenkomt.
Ik denk dat we moeten concluderen dat er en hoop mogelijkheden zijn. Iedereen zal voor zichzelf helder moeten krijgen wat de beste optie is. Belangrijkste is dat je kiest voor iets dat je begrijpt en waar je plezier aan kunt beleven.
Vast staat dat het geld en tijd kost om grip te krijgen op de aansturing van je motor. Ofwel door het investeren in een emulator om met lh aan de sag te gaan, of het inbouwen van een ander management. De ene oplossing kost misschien minder geld en veel tijd en bij de andere oplossing is het andersom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.