Heren van de tuning, MS of KDFI
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 01:20 #1091155
door V700 register
Heren van de tuning, MS of KDFI is gemaakt door V700 register
Aan allen die het kunnen weten de vraag:wil nu serieus gaan beginnen met een Ems, waar ligt in het algemeen de voorkeur, Ms of Kdfi en waarom?Waar moet ik mee starten (buiten eerst de wideband afr), ik bedoel welke accessoires ga ik meteen mee bestellen.Is zelf een Ecu bouwen moeilijk, zag b.v. bij MsIIpnp dat er standaard nog niets is voor Volvo, kan dat eigenlijk wel met Lh2.4?Zie op termijn zo vreselijk veel voordelen, en oh ja... vraag het hier omdat er op de MS website zo idioot veel info staat dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus mannen van de gestampte pot brand los a.u.b.,Bij voorbaat dank,
Chilm
Chilm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 10:34 #1345909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom langs
Ik zou zeggen kom eens langs.
Dan kun je het een en ander bekijken naast een auto met kdfi. En een laptop erbij.
Dat legt veel makkelijker uit dan via tekst op internet.
Dan kun je het een en ander bekijken naast een auto met kdfi. En een laptop erbij.
Dat legt veel makkelijker uit dan via tekst op internet.
- FD Bijlsma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 11:25 #1345910
door FD Bijlsma
Beantwoord door FD Bijlsma in topic Beste rob,Wat voor een doel
Beste rob,
Wat voor een doel heb je voor ogen met megasquirt/kdfi? Je hebt namelijk niet persé een andere motormanagement nodig voor +/- 250 pk.
Natuurlijk bied het ook extra mogelijkheden, maar vergeet niet dat er nog aardig wat bij komt kijken om een auto goed af te stellen op MS/KDFI. Als je echt wil doen is het wel verstandig om iemand in de armen te nemen die er ervaring mee heeft, dit kan een hoop ''frustratie'' besparen.
Samen met blabla heb ik Megasquirt 2 Extra in mijn volvo 340 gebouwd, Zorg dat je massa's goed zijn! Daarnaast gaat er wel een wereld open met dataloging! Weet de juiste specificatie van je sensoren, injectoren. Zorg voor een goede wideband, evt. EGT.
Ik heb geen ervaring met kdfi spullen, het mindere wat ik van Megasquirt vind is de ''mindere'' db37 connector (sub-d). Bij kdfi is hier wat meer aandacht aan besteed.
Kdfi zal Jelmar/ Jeroen Bosma wel wat meer over kunnen vertellen?
Gr. Fabian
Edit: Ik zag dat Jelmar mij al voor was.
Wat voor een doel heb je voor ogen met megasquirt/kdfi? Je hebt namelijk niet persé een andere motormanagement nodig voor +/- 250 pk.
Natuurlijk bied het ook extra mogelijkheden, maar vergeet niet dat er nog aardig wat bij komt kijken om een auto goed af te stellen op MS/KDFI. Als je echt wil doen is het wel verstandig om iemand in de armen te nemen die er ervaring mee heeft, dit kan een hoop ''frustratie'' besparen.
Samen met blabla heb ik Megasquirt 2 Extra in mijn volvo 340 gebouwd, Zorg dat je massa's goed zijn! Daarnaast gaat er wel een wereld open met dataloging! Weet de juiste specificatie van je sensoren, injectoren. Zorg voor een goede wideband, evt. EGT.
Ik heb geen ervaring met kdfi spullen, het mindere wat ik van Megasquirt vind is de ''mindere'' db37 connector (sub-d). Bij kdfi is hier wat meer aandacht aan besteed.
Kdfi zal Jelmar/ Jeroen Bosma wel wat meer over kunnen vertellen?
Gr. Fabian
Edit: Ik zag dat Jelmar mij al voor was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 16:51 #1345982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
@Jelmar: o.k. ik hoopte al op zo'n antwoord, ik ga je pb'en, thnx.@Fabian: ik wil graag de finesses weten, de datalogging spreekt mij i.d.d. enorm aan. En als ik dan lees dat er ook een sensor in het turbosysteem zelf kan (flow, temperatuur) dan geeft dat enorm veel extra info als je zelf aan het tunen bent geslagen natuurlijk.Tevens heb ik van Jeroen Bosma nog een gratis sessie aangaande Kdfi te goed. Dit i.v.m. het helpen van zijn vriendin (ra. ra). En mijn wasted spark moet er ook nog in en dan is een Ems natuurlijk ook wel heel erg lekker.Kortom ik wil het gewoon zelf eens uitvinden i.p.v. de sofa tuner uit te hangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 17:22 #1345987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasted spark
Volgens mij doe je jezelf tekort als je een aftermarket motormanagement gaat gebruiken met wasted spark.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 17:26 #1345989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uuuhhh
ik snap efkes niet wat je bedoeld Michael, nee weer geprobeerd maar...Vernaar je klader.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 17:32 #1345991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobines
Als je dan toch overstapt, ga dan gewoon over op een systeem met vier bobines, die allemaal individueel worden aangestuurd. Dus zonder verdeelkap enzo.
Edit: Ohja, wasted spark is ook zonder verdeelkap natuurlijk. Maar toch. Geen half werk doen als je toch over stapt.
Edit: Ohja, wasted spark is ook zonder verdeelkap natuurlijk. Maar toch. Geen half werk doen als je toch over stapt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 17:54 #1346002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Ah op zo'n fiets, dat behoort dan i.d.d. tot 1 van de mogelijkheden ja.Daarom is een Ems ook zo interessant, de mogelijkheden zijn (bijna) onbeperkt.Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel tijd je er in wilt steken en of je een keer "op je bek" durft te gaan. Ik onderschat de kennis die je er voor nodig hebt absoluut niet.Maar gelukkig kan ik met vragen en/of vastlopen bij de bekende jongens hier op het forum terecht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 18:40 #1346010
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kuch kuch
Mooi verhaal Mike!
Ik draai nu ook gewoon met een wasted spark / DIS bobine.
Wegens wat problemen op hoge toeren. De laadtijd van de bobines bleek te lang te zijn voor boven de 7200rpm.
Dus de bobines kregen niet genoeg tijd om volledig op te laden vandaar misfires
Ik draai nu ook gewoon met een wasted spark / DIS bobine.
Wegens wat problemen op hoge toeren. De laadtijd van de bobines bleek te lang te zijn voor boven de 7200rpm.
Dus de bobines kregen niet genoeg tijd om volledig op te laden vandaar misfires
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2012 18:57 #1346011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobines
Ja, weet ik, maar zou je ook niet gewoon voor een ander bobine type kunnen kiezen?
Moderators: Jerry Stam