SPEED CENTRE GELDERMALSEN

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2011 21:34 #1326451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga niet door met SC, Maar
Ik ga niet door met SC, Maar toch ben ik weer wat dichter bij de oplossing gekomen. Want het kan bijv geen injector zijn of zo, want dan zou die het na de nieuwe afstelling ook niet goed gedaan hebben. En de brandstofdruk moet dan toch ook wel in orde zijn. Het moet dus iets met het motormanagement te maken hebben. Ik wil het dus gaan proberen met de Lambda sonde, LMM en misschien dan toch nog een brandstofdrukregelaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2011 23:20 #1326460 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Te rijk
Ik, daarantegen, zou denken (en IK denk ook) dat je wagen TE RIJK loopt.
als de ECU merkt dat er problemen zijn gaat ie in "noodloop" en spuit ie extra rijk in om zo motorschade te voorkomen..hierdoor gaat de motor ook inhouden.
Dit is de ECU's zijn "natuur" en dit is zo gedaan door Bosch
Vaak komt dit door een defecte lambda sonde of een meetfout van de LMM.ECU merkt dat er iets niet klopt en gaat om motorschade te voorkomen extra rijk inspuiten.
Ook is het zo, dat 9 van de 10 keer dat een brandstofdrukregelaar kapoet gaat, hij niet minder druk gaat leveren, maar juist MEER, en dus rijker lopen.
Het ingrijpen van de ECU en het steeds rijker doen lopen kan zelfs zo erg worden dat er zwarte walmen uit je pijp komen en de motor op 2 of 3 cilinders loopt. (erg slechte verbranding)
Die van mij liep op een gegeven moment zo rijk dat je de zwarte walm uit de pijp zag en hij vaak op 2 of 3 pootjes liep.
CO was ook wel flink hoog.
Na het vervangen van de Lambda Sonde, de LMM, de brandstofdrukregelaar, de brandstofpomp (en nog wel veel en veeel meer) loopt ie nu strak.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 16:31 #1326595 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen zwarte walmen en een
Geen zwarte walmen en een verbruik van 1:9,5. Dus dat lijkt me normaal. De diagnose was dat ie te árm liep.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 22:00 #1327843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SC

willemvAnbenthem schreef :

gj schreef : Dat de computer de boel weer corrigeert zou hij toch moeten weten.

Nou, dat vind ik ook. Dus ik wil nog wel proberen om die €55 voor reparatie terug te krijgen

Geen discussie mogelijk: telefoon werd erop gegeooid.
Zie verder <a href="/node/33258#comment-215597">HIER</a> verder

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC