SPEED CENTRE GELDERMALSEN

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2011 21:52 #1088373 door Mathy van Nisselroy
SPEED CENTRE GELDERMALSEN is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ben vanmorgen dus naar Speed Centre geweest in Geldermalsen om het probleem ‘inhouden’ te verhelpen. De auto kon gelijk op de testbank. Deze meet vermogen, snelheid, koppel, lucht/brandstofverhouding etc. Hij liep inderdaad niet goed, maar het vermogen klopte wel. LMM werd schoongemaakt en weer op de bank. Toen een gat in het gaasje van de LMM gemaakt,zodat er meer lucht langs de draden komt. Dat was al een stuk beter. Ook de Gaskleppositiesensor afgesteld en dat scheelde ook alweer. Uiteindelijk de brandstofdrukregelaar aangepakt: Deze werd met een dopsleutel iets ingedrukt, zodat de druk iets verhoogd, want hij had dat al geprobeerd door de brandstofslang iets dicht te knijpen. Toen was ie helemaal goed. En uiteindelijk ook 4 pk winst (van 120 naar 124). Overigens werd ie behoorlijk op toeren gebracht en haalde ie 255 km/u op de rollerbank. Kun je nagaan hoe lang die 5 is. 150 in de 3 en ik geloof 200 in de 4. Ik zo blij als een kind, want toen ik naar huis reed liep ie echt goed, pakte ie sneller op, was ook wel wat sneller en had minder moeite met de airco. Die man is echt een vakman, daar twijfel ik niet aan. Maar naar mate ik dichter bij huis kwam had ik toch het idee dat het minder werd en nu is het weer zoals ie was. Snap je dat nou? Ik begin nu toch echt aan de LMM te twijfelen, omdat ie die had ingespoten en het toen goed deed. Ga hem maandag wel even bellen om te vragen hoe nu verder.   Oh ja, ik heb er 4 pagina’s met grafieken bij gekregen. Maar ik heb geen scan. Als jullie het interessant vinden, wil ik ergens proberen in te scannen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2011 22:07 #1325656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scan
Als je een digitale camera hebt vanaf 3 à 4 mega pixel wil een foto ook wel hoor.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 01:04 #1325674 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Waarom probeer je deze 3 onderdelen niet even te lenen van iemand en zo achter de boosdoener(s) te komen? Denk dat dat een stuk goedkoper is dan via de rollenbank te checken.

• W. Slijkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 17:57 #1325732 door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic inhouden
Als ik het verhaal lees en zie wat er gebeurd is dan vraag ik me af hebben deze
techneuten verstand van motoren.Het is toch belangrijk om de diagnose vast te
stellen want dit gaat meer de richting van op goed geluk.
Zijn er geen bougiekabels met veel weerstand of een injectoren die niet goed
functioneren of valse lucht. Want het kapotmaken van een zeef of met een tang
slangen dicht knijpen dat is het niet, want thuisgekomen was het weer hetzelfde.
Zijn het de kleppen met tekort aan speling .
Ik hoor het graag als het gelukt is, want daar leren  we allen van
Veel succes gr: W. Slijkerman Lid no: 1254

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 18:25 #1325739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 keer
Ben er een keer geweest met de rollenbank meeting....
Als ik zie hoe die man met een auto omgaat dan komt de mijne er echt nooi op.
Vind dit ook een appart verhaal...

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 19:50 #1325746 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Uh
Die van mij gaat daar ook echt niet heen als ik dit zo lees.
Allemaal leuk en aardig, in dingen knijpen en slangen aandrukken..en busjes spuiten, maar een oplossing is dat ECht niet.
Gewoon de brandstofdrukregelaar vervangen (NIEUW), een andere LMM, een NIEUWE lambdasonde (een 2e hands is flut) en een setje andere injectoren.
Desnoods ook de CISklep nog eens vervangen. en de ECU tempsensor vervangen (tientjes werk)
Ik heb dit allemaal, en nog wel veel meer, ook aan mijn eigen 16V vervangen en gedaan en die doet het nu echt gewoon Goed.
Daarvoor ook lopen pielen met 2e hands lambda sensoren en al dat gedoe.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 20:34 #1325752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die gaasjes voor de LMM zijn
Die gaasjes voor de LMM zijn er voor om de wervelende lucht wat gelijkmatiger langs de sensor te laten stromen. Ga je gaten knippen in die gaasjes om meer lucht langs de sensor te laten stromen dan creeer je dus een sensor die niet goedmeer werkt.
Vooral bij lage toerentallen gaat de luchtstroom flink op en neer in het inlaattraject.
Vererger je dit dan klopt het gewoon niet meer en krijgt de ecu foute waardes. Wellicht dat ie bij hogere toerentallen inderdaad doorgeeft dat er meer lucht de motor in gaat maar bij lage toerentallen juist weer niet.
Als je meestal 6000 toeren draait is dat geen probleem natuurlijk maar een volvo rijder rijdt meestal wat relaxter...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 21:06 #1325759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5000
5000 doe ik elke dag hoor!!
Vind de motor helemaal niet erg met de juiste configuratie:))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 12:21 #1325808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal allemaal best, maar hij
Zal allemaal best, maar hij heeft wel klanten uit heel Europa en doet ook aan racerij, dus dan moet je de boel toch wel goed voor elkaar hebben. Overigens jaagt ie de toerenteller niet in het rood hoor. En als je vermogen wilt meten, moet je toch echt even door trekken, want je max vermogen ligt niet bij 2000 rpm.
Maar inderdaad een nieuwe Lambdasonde is een goed idee. Ware het niet dat ie bij Volvo niet meer origineel te verkrijgen is. Ze kunnen hem wel ergens anders bestellen en dan kost ie €280. Bij de automaterialenzaak €150 en dan heb ik ook nog een 3-polige en dus de verkeerde.
Dus wie weet ergens een nieuwe LS?
Kijk <a href=" www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fue...r/lambda-sensor/621/ ">HIER eens: moet ik dan die van €109 of van €114 hebben?
LMM al een keer vervangen en temp sensor ook. Bougie en kabels ook en klepspeling is ok.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 12:23 #1325812 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Functioneren.
Timen (wp001) hier op het forum levert ze Nieuw Origineel Volvo(Bosch).
Ik was ongeveer 150 kwijt aan een nieuwe LS bij hem, inclusief verzending.

Inderdaad ligt het vermogen niet bij 2000, maar je gaat echt niet binnen de bebouwde kom of op een 50-80 weg tot de 5000-6000 toeren.
Draai je constant 5000-6000 toeren, ja, dan werken zijn oplossing goed, maar val je telkens weer terug naar stationair, bij wachten enzo, en rijd je over het algemeen maar tot zo'n 3000 toeren, dan Nee, dan werken zijn oplossingen niet.
Het zijn meer oplossingen voor op een track-baan waar je constant veel vermogen nodig hebt en constant hoge toeren draait.
Niet voor dagelijks gebruik.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC