SPEED CENTRE GELDERMALSEN
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onzin... die gaasjes (2 zijn het er), zijn er voor om eventuele losse deeltjes bij het draadje van de LMM weg te houden. Als daar maar iets tegenaan komt is het draadje n.l. stuk. Als ze er een gat in hebben gemaakt zijn het echt prutsers want de gaasjes haal je zo los, niet nodig om te "mollen" dus.Overigens heb ik ze beiden weggehaald voor de flow, er zit een risico aan maar ja... het hele leven zit vol risico'sMrah schreef : Die gaasjes voor de LMM zijn er voor om de wervelende lucht wat gelijkmatiger langs de sensor te laten stromen. Ga je gaten knippen in die gaasjes om meer lucht langs de sensor te laten stromen dan creeer je dus een sensor die niet goedmeer werkt.
Vooral bij lage toerentallen gaat de luchtstroom flink op en neer in het inlaattraject.
Vererger je dit dan klopt het gewoon niet meer en krijgt de ecu foute waardes. Wellicht dat ie bij hogere toerentallen inderdaad doorgeeft dat er meer lucht de motor in gaat maar bij lage toerentallen juist weer niet.
Als je meestal 6000 toeren draait is dat geen probleem natuurlijk maar een volvo rijder rijdt meestal wat relaxter...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Juist geantwoord Willem... Maarrrrr als je dat doet haal dan al het schuim uit je luchtfilterbak. Dit vergaat op den duur, verpulverd en komt los, dat wil je dus niet zonder gaasjes.willemvAnbenthem schreef : En wat is het risico dan? Je hebt toch al een luchtfilter? Dus als het goed is komt er helemaal geen rommel tegenaan. Want als je filter het niet tegen houdt, dan het gaasje zeker niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel echt goede ervaringen met Van Beek autoracing uit den haag by the way......
gr.M
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu loopt ie ook 2000tpm stationair bij koude motor, alleen de eerste halve minuut.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor zover ik kan beoordelen ben je er niks mee opgeschoten, behalve wat leuke grafiekjes. Dat de computer de boel weer corrigeert zou hij toch moeten weten.
Niettemin hoop ik dat je het euvel snel vindt, succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klinkt inderdaad als symptoombestrijding. Meestal eindig je dan van de drup in de regen (bewust omgedraaid) omdat symptoombestrijding weer andere gekkigheden oproept (bijv. jouw 2000 rpm na starten). Die worden soms (ik wil niet zeggen bij Speed centre) weer verholpen met andere paardenmiddelen. De hele boel raakt gaandeweg zo ontregeld dat je weer flink tijd en geld moet spenderen om het weer goed te krijgen. Eerst alle symptoombestrijding opheffen en dan alsnog de echte oorzaak wegnemen.Ik heb geen ervaring met Speed Centre en kan dus niet beoordelen of hij problemen echt oplost. Ik wil dus ook niet beweren dat hij maar aanprutst en aan symptoombestrijding doet. Maar de dingen die je beschrijft (brandstofregelaar indrukken) komen wat vreemd op mij over, net als de side-effects (2000rpm na starten). Ik zou me erop beraden of je verder wilt bij Speed Centre en dat je er vertrouwen in hebt dat ze de rootcause aanpakken of dat je liever een ander adres zoekt.willemvAnbenthem schreef : Maar hij wist wel dat het mengsel te arm was en heeft dat aangepast. Helaas is toen de computer daar weer mee gaan rekenen.
Nu loopt ie ook 2000tpm stationair bij koude motor, alleen de eerste halve minuut.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, dat vind ik ook. Dus ik wil nog wel proberen om die €55 voor reparatie terug te krijgengj schreef : Dat de computer de boel weer corrigeert zou hij toch moeten weten.