Chippen en turbo opschroeven ... of niet?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 16:55 #1323309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WRC
Als het om snelheid en veiligheid en ruimte gaat: doe mij dan maar een subaru legacy in special (pro-drive?) uitvoering. Wordt in de UK gebruikt door de politie en volgens mij is die kietelbaar tot 270, 280...
Maar ik rijd volvo voor de beheersing. Zo'n MBC lijkt me wel wat, zeker als het mijn trekkracht wat zou optrekken en het verbruik verminderen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 16:58 #1323310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @chris
Is een grapje van voor jouw tijd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 19:05 #1323320 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Koppakking
Er is een speciale koppakking voor de verhoogde druk!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 21:30 #1323336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pakkingg

wp001 schreef : Er is een speciale koppakking voor de verhoogde druk!!!

De originele Elrings doen het ongeveer tot 300pk had ik begrepen via Turbobricks?
Groeten Willem,
Volvo 745T op 1,1 barrr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 22:57 #1323353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 300?
Uit ervaring gaat 400+ ook. Wel koperspray ik de pakking bij hogere vermogens.

Kenny howard deed 578 wiel pk met een elring pakking, pakking ging stuk nadat ie een keer arm had gelopen op vol vermogen (tank leeg).
Staat zelfs op video.

Stalen koppakking kan, punt is wel dat dan niet je je koppakking (als een soort zekering) er uit blaast maar er hele andere dingen stuk gaan.
Ask me how I know ;)

Maarre ontopic, lekker bezig Bas :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 23:19 #1323356 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Turbo's?
Turbo's? wasda? gewoon overstappen op een standaard ongeblazen 16 klepper B234F en je hebt zomaar 155 Peekaatjes ;)
;) ;)
(Wil je meer, kan er nog een Turbo op ook! ;) )
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 23:58 #1323358 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 1 Bar
Bij mij staat tie gewoon op 1 Bar.
Trekt als een beest.
Turbo druk metertje zegt dat het altijd maar van korte duur is, kan dus weinig schade aanrichten mits de koeling goed is.
Tijdens hard rijden met een caravan/paarden trailer kan je hem wat langduriger in de hoek trappen.
Maar dan rijdt je wel 140 Km/U oid. Niet echt legaal/relaxt dus
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 11:35 #1327319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mbc
9402.3 B230FK wat zijn de mogelijkheden en hoe kom ik aan eenMBC en wat doet dat ding
aad van duin lidnummer909

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2011 11:52 #1327326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oneindig
De mogelijkheden zijn oneindig. Je andere vragen worden gewoon in dit topic en de links die er in staan beantwoord.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2011 13:22 #1332189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tunen of niet?
Hallo Peter,
Hoe het is om een automaat extra te belasten weet ik niet. Die van mij ( handbak uit '98 met 290 d. op de teller) is door Rica opgeschroefd naar 193 pk. Dat is werkelijk een zegen. Bij rustig gebruik is 1 op 10,5 probleemloos haalbaar. Op de autobahn met soms 220 op de teller is 1 op 7,5 realistischer. Na 30.000 km. nog geen enkel probleem ontstaan. Motor loopt er alleen maar beter van.
Succes!
Vanja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD