Chippen en turbo opschroeven ... of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij was Rica idd degene die beweerde 215pk uit een motor te peuteren mbv chiptuning.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
net toch echt even terug gelezen, het staat er toch echt.petersimoons schreef : Ron vertelde mij enthousiast dat mijn Blackberry 940 LPT uitstekend gekieteld kan worden naar 215 PK en daar zelfs zuiniger van zal worden.
en dat hij Rica materiaal gebruikt dat zal zeer waarschijnlijk zijn, maar hoeft per definitie niet.
Maar Ron geeft aan dat het makkelijk kan, daar verwijs ik dan ook naar.
dus Ron zal wel weten waar hij over praat (aandrijving en standaard kp's van een volvo).
dus dat RICA dit beweert zou best kunnen zijn maar dat geeft TS niet aan in zijn verhaal.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk kan een LPT gekieteld worden tot 215 pk. Ook uitstekend tot 400 pk. Of 500. Maar dat is denkelijk niet wat Ron bedoelde.
ik denk dat het meer ligt aan hoe ga je het gebruiken.petersimoons schreef : ..... en daar was het advies: niet doen met de argumentatie dat alles sneller gaat slijten en dat ook mogelijk mijn automaat er niet tegen zou kunnen.
Tja, die extra souplesse door het hogere vermogen spreekt mij wel aan, als dat dan werkelijk gecombineerd wordt met zuiniger gebruik dan is het helemaal mooi meegenomen......
zelf heb ik een actuator met een 0.8 bar potje, en heb een org turbodrukmeter in de toerenteller (onnauwkeurig maar vind ik nu eenmaal mooi).
nu heb ik zelf gemerkt dat ik niet/ nauwelijks meer druk vraag als met de 0.35.
en de keer dat je het eens gebruikt, even snel inhalen of zo, is het makkelijk dat je het achter de hand heb.
ik denk dat er dan nauwelijks meer slijtage optreed.
als je er natuurlijk een van stoplicht naar stoplicht race van maakt zal het in mijn beleving idd wel minder lang mee gaan.
er zijn immers mensen die alles kapot kunnen trappen en versneld kunnen laten slijten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder hebben dealers, en zeker de leidinggevenden, vaak maar barweinig verstand van auto's. Ik vraag me dus inderdaad af of Ron wel weet wat voor blok er in ligt. 2.3 turbo's liggen immers in zowel 850's als 940's.....
Autoliefhebbers die echt kennis van zaken hebben vindt je maar zelden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De goedkoopste (en veilige) update de ik ooit op een auto heb uitgevoerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En de teller staat nu op 389.000 KMs
hier staat het verhaal .
<a href=" www.haringen.eu/Volvo740turbo+.htm "> www.haringen.eu/Volvo740turbo+.htm
Goed onderhoud is alles..
- V700 register
- Nieuw lid
-

Dus beter een origineel volvo turbo+ kit op de kop zien te tikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-