Chippen en turbo opschroeven ... of niet?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 12:54 #1323213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog beter lezen..
@asatter; volgende keer NOG beter lezen, Ron Middendorp gebruikt spullen (lees: chips) van Rica om te tunen.

Daarbij was Rica idd degene die beweerde 215pk uit een motor te peuteren mbv chiptuning.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
13-07-2011 13:13 #1323215 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic volgens mij ....
bij de TS staat toch echt

petersimoons schreef :  Ron vertelde mij enthousiast dat mijn Blackberry 940 LPT uitstekend gekieteld kan worden naar 215 PK en daar zelfs zuiniger van zal worden.

net toch echt even terug gelezen, het staat er toch echt.
en dat hij Rica materiaal gebruikt dat zal zeer waarschijnlijk zijn, maar hoeft per definitie niet.
Maar Ron geeft aan dat het makkelijk kan, daar verwijs ik dan ook naar.
dus Ron zal wel weten waar hij over praat (aandrijving en standaard kp's van een volvo).
dus dat RICA dit beweert zou best kunnen zijn maar dat geeft TS niet aan in zijn verhaal.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 13:44 #1323218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijpend lezen
Ik heb de titel Begrijpend lezen al vaker gebruikt, als onderwerp titel, dus het schort er nogal aan blijkbaar. Ron gebruikt Rica materiaal. Rica heeft voor onze auto's alleen maar een set chips en een MBC. De ervaring, door middel van een rollenbank, leert dat je daarmee geen 215 pk haalt. Iemand bij mijn dealer zei ook ooit eens dat je met een speldenprikje in dat slangetje waar je je mbc tussen zou zetten waarvan ik de naam niet meer weet, 200 pk zou hebben. Ook nonsens. En hij zei dat een 780 vak niet zou passen in een 940. Dat was ook niet waar.
Natuurlijk kan een LPT gekieteld worden tot 215 pk. Ook uitstekend tot 400 pk. Of 500. Maar dat is denkelijk niet wat Ron bedoelde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
13-07-2011 14:20 #1323223 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic hoe wordt het gebruikt

petersimoons schreef : ..... en daar was het advies: niet doen met de argumentatie dat alles sneller gaat slijten en dat ook mogelijk mijn automaat er niet tegen zou kunnen.
Tja, die extra souplesse door het hogere vermogen spreekt mij wel aan, als dat dan werkelijk gecombineerd wordt met zuiniger gebruik dan is het helemaal mooi meegenomen......

ik denk dat het meer ligt aan hoe ga je het gebruiken.
zelf heb ik een actuator met een  0.8 bar potje, en heb een org turbodrukmeter in de toerenteller (onnauwkeurig maar vind ik nu eenmaal mooi).
nu heb ik zelf gemerkt dat ik niet/ nauwelijks meer druk vraag als met de 0.35.
en de keer dat je het eens gebruikt, even snel inhalen of zo, is het makkelijk dat je het achter de hand heb.
ik denk dat er dan nauwelijks meer slijtage optreed.
 
als je er natuurlijk een van stoplicht naar stoplicht race van maakt zal het in mijn beleving idd wel minder lang mee gaan.
er zijn immers mensen die alles kapot kunnen trappen en versneld kunnen laten slijten.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 14:24 #1323224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja middendorp...
Geen ideeen over het tunen van turbo's hiero maar Middendorp was echt een zeer matige dealer met slechte tweedehandsjes (iig tot zo'n 10j terug). Niet voor niets overgenomen door Scholten.
Verder hebben dealers, en zeker de leidinggevenden, vaak maar barweinig verstand van auto's. Ik vraag me dus inderdaad af of Ron wel weet wat voor blok er in ligt. 2.3 turbo's liggen immers in zowel 850's als 940's.....
 
Autoliefhebbers die echt kennis van zaken hebben vindt je maar zelden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 15:39 #1323227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op de plaats ....
Zo, alle reacties maken het weer een leerzaam onderwerp, maar maken ook dat ik er nog eens goed over nadenk. Ik maak dan ook maar eerst eens even pas op de plaats en doe even niets. Tenslotte heb ik de auto net, dus laat ik hem eerst maar beter leren kennen en ook zorgen dat ik zeker weet dat "stage 0" zoals Michael het omschreef in orde is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 19:28 #1323243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Peter, er rijden hier net zoals ik velen met een MBC op 0,6 Bar rond en ik kan je vertellen dat de auto er echt véél prettiger van wordt. En dat vindt mijn vrouw ook, en die rijdt een stuk rustiger dan ik en gebruikt de auto voor woon werk verkeer! Voor die 35 euro en 5 minuten inbouw....
De goedkoopste (en veilige) update de ik ooit op een auto heb uitgevoerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 16:14 #1323301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0.9
Ach.. Ik heb een pluskitje er op en dat levert (in theorie) 190 PK en bij mij is hat af fabriek geleverd met Automaat.
 En de teller staat nu op 389.000 KMs
hier staat het verhaal .
<a href=" www.haringen.eu/Volvo740turbo+.htm "> www.haringen.eu/Volvo740turbo+.htm
Goed onderhoud is alles..
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 16:37 #1323304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Maar van een pluskit word je 740 een subaru killer, en dat red je met een MBC niet. ;) ;) ;) ;) :)
Dus beter een origineel volvo turbo+ kit op de kop zien te tikken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 16:51 #1323307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter mbc
Heb toch liever een mbc met goeie chip!
Wedden dat ik dan sneller ben.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD