Chippen en turbo opschroeven ... of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, die extra souplesse door het hogere vermogen spreekt mij wel aan, als dat dan werkelijk gecombineerd wordt met zuiniger gebruik dan is het helemaal mooi meegenomen. Ik heb het forum al even doorgezocht en o.a. <a href="/node/15559">dit draadje</a> gevonden waarin Richard zijn plannen en eerste ervaringen deelt. Echter dat draadje is alweer een paar jaar oud. Dus ben ik benieuwd naar de ervaringen van de mensen die al wat langer met gechipte/getunede 940 LPT's rondrijden: doen / niet doen? Slijtage? Automaat? wat is jullie mening?
Alvast dank,
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Met een setje chips van BlaBla, een MBC en een turbodrukmeter kom je een heel eind. Regelmatig de olie van de automaat verversen moet voldoende zijn om de opgefokte standaard turbo aan te kunnen. Eventueel kun je een oliekoeler monteren voor de automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oliekoeler laten monteren is een idee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je op zoek bent, naar een redleijk veilige 30 pk meer, kun je er zelf, in een handomdraai (bijna letterlijk) een MBC in schroeven, voor grofweg 35 euro.Heb ik er al een jaar of drie in zitten, net als (via mij) een stuk of 60 anderen.petersimoons schreef : ...... dat ik niet vermeld heb dat ik best wel handig ben, maar absoluut niet met motoren en andere mechaniek van de auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De vraag is ook, of Rica inmiddels weet wat voor blok er in jouw auto ligt, aan welke kant de aandrijving zit en hoeveel PK's er zonder tuning uit komen.petersimoons schreef : De echte vraag is idd wat het effect is op slijtage en dergelijke, waar de lokale Volvo dealer mij voor waarschuwde?
Die dingen hadden ze vorige keer niet paraat en inmiddels, of nog steeds, is de 940 van de site verdwenen.
Ik zou er niet aan beginnen, bij Rica, maar dat is mijn persoonlijke mening
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoek op deze site even naar MBC, of R-spec (waar ik ze vandaan haalde) en je vind voldoende informatie.petersimoons schreef : Dat klinkt best wel interessant Bas, maar ehhh, wat is een MBC?
Ik heb er trouwens nog eentje liggen, zonder meter weliswaar, maar ik kan hem wel af stellen, voor je.Ligt in Den Bosch
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles valt en staat bij onderhoud. Zorg eerst voor een goede stage 0 (olie, bougies, bougiekabels, koeling, oliekoeler etc). Daarna moet alles opzich wel goed gaan. Zit een koppakking er al aan te komen, dan zal t wel wat sneller gaan na een verhoogde turbodruk.petersimoons schreef : De echte vraag is idd wat het effect is op slijtage en dergelijke, waar de lokale Volvo dealer mij voor waarschuwde?