kapot....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2011 13:07 #1312007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Honda of Volvo maakt geen drol uit principe is hetzelfde ;)

De olietoevoer is zijn AN4 fittings met een AN3 leiding en uiteraard restrictor in de juiste maat.
Retour is een AN10-->AN12 verloop en met een flauwe bocht terug het Carter in (boven olie niveau).

Waterleidingen op basis van het stock Volvo spul. Geen rare dingen dus.

Komend weekend gaan we het kapotte spul eens verder uit elkaar halen en de datalogs uitgebreid bekijken.

Verder draaide op de dyno de turbo op zo'n 1,5 bar en waren we bezig richting de 2 bar te gaan.
Compressie is (was) 9.3:1, niets heel geks dus.

Ik lees wel regelmatig op de Amerikaanse variant; hondatech.com ;) en ik heb ook wel eens wat met honda's gerommeld. ;)

@chilm, spruitstuk mankeert niks ;)

@tomaat, als je goed kijkt mist er wel meer op die foto ;)

@Michael; Tuurlijk! Spul is niet aan te slepen hier :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2011 17:44 #1312014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij wie ga je trouwens op de
Bij wie ga je trouwens op de testbank?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2011 19:44 #1312027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillend.
Dat is heel verschillend, ben op verschillende plekken geweest om eens te kijken wat het fijnst werkt. (dus niet waar de hoogste waardes uitkomen)
En eigenlijk overal bellen waar er tijd is hahaha

Denk dat ik volgende keer naar DP-Engineering ga, ik hoor daar heel veel positieve verhalen over.
Vooral kwa service & vakkennis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2011 21:39 #1312043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel pk had je nu dan,
Hoeveel pk had je nu dan, voordat die kapot ging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2011 22:17 #1312050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hondatech is inderdaad een
Hondatech is inderdaad een goede site,maar er wordt ook veel onzin verkondigd daar,dus lang niet alles klopt wat men beweert.
Maar met een cr van 9,3:1 en 2 bar is wel knap hoog.
Moet heel goed kunnen,mist je hem echt strak afsteld,anders is de lol er snel vanaf.
Met welk programma doe je hem tunen ?
Wat betreft de detonatie,welke brandstof gebruik je ?
BP 98 ultimate ?(enige fatsoenlijke brandstof voor dergelijke (straat) setups) en je ontsteking eens geprobeerd later te zetten ?
Heb je er een knocksensor opzitten ?
Zelf reed ik altijd met ECtune,en de vorige setup op Crome.
Bekend voor jou ?
Olie en water klinkt goed,niks op aan te merken als ik het zo lees.
Apart dat toch die turbo kapot gegaan is,deze staan erg hoog aangeschreven met betrouwbaarheid en dat ze erg snel spoolen,ondanks hun grootte,dankzij de dual ball bearing.

Hoe heb je je carterventilatie aangepakt ?
Neem aan dat deze niet std. is ?

Excuses voor de vele vragen,maar dit vind ik altijd hele interessante projecten!

Gr.Gert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2011 17:47 #1312126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Vragen staat vrij ;)Maar met een cr van 9,3:1 en 2 bar is wel knap hoog.Dat klopt ;)Moet heel goed kunnen,mist je hem echt strak afsteld,anders is de lol er snel vanaf.Met welk programma doe je hem tunen ?Ik heb een KdFi management systeem, afstellen gebeurd met TunerStudio MS of MegaTune.Wat betreft de detonatie,welke brandstof gebruik je ?BP Ultimate 98 (kan ik mooi tanken op de raffinaderij).BP 98 ultimate ?(enige fatsoenlijke brandstof voor dergelijke (straat) setups) en je ontsteking eens geprobeerd later te zetten ?We hebben genoeg getest met ontstekings tijdstip & nokkenastiming, maar vermogen is te halen bij de ontsteking, en als je die later zet is het misschien wel veiliger maar heb je de helft van de pret.En dat is nou net NIET de bedoeling. Heb je er een knocksensor opzitten ?Ik heb een knock link, maar ik vertrouw die voor geen meter, dus afstellen gebeurd met Detcans.Zelf reed ik altijd met ECtune,en de vorige setup op Crome.Bekend voor jou ?Jup, is mij zeker weten bekend.Heb er niet heel veel ervaring mee maar ik mag er wel eens mee spelen. :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2011 18:39 #1312132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer dat het stuk is,
Jammer dat het stuk is, risico als je de grens probeert op te zoeken. Maar ja je maakt er tenminste geen drama van
Wel goed denk ik dat je de benzine rechtstreeks nieuw hebt. De ervaring met mijn racer is nogal divers, Het lijkt wel of 98 te weinig verkocht wordt en bij veel pompstations eigenlijk al te oud is. ik ben daarom maar overgestapt op racebenzine. Maar met dik 4 Euro de liter is dat geen fijne optie voor straatgebruik.
Veel rallycrossers rijden overigens met een EVO-2 blok rond. Schijnbaar een speciale cilinderkop en opgeboord tot 2,8 liter. Die zitten dan atmosferisch op dik 300 pk. En bijpassende sound... is dat niks voor je? Is wel weer een heel ander experiment natuurlijk, maar wel leuk om eens over te denken.
<a href=" www.rallycross.com/sales_db/viewoffer.php?id=2740&lang_id=0 "> www.rallycross.com/sales_db/viewoffer.php?id=2740&lang_id=0

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2011 18:53 #1312134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Two valve evo
Een Two Valve Evo kop is seks, maar voor de prijs van zo een ding kun je bijna twee 400PK 740's bouwen. Bij wijze van, dan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC