250 pk uit een 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 turbo gekocht en deze haal ik volgende week op en maak dan gelijk een paar foto,s van de motor.
Mijn T-5R laten chippen bij fasttech, nu lees ik dat er ook kant en klare produkten zijn voor een 740 turbo, wie heeft er een link naar deze chips of kan ik beter weer naar fasttech gaan.
Weer een mooie volvo erbij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welk bouwjaar?
Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid informatie in eerste instantie nogal overweldigend is.
Het klopt dat er best wat kant en klare produkten beschikbaar zijn voor de 200/700/900 serie, maar totale stage X tuning pakketten zijn naar mijn weten niet voorhanden. Het tunen van een 740 Turbo zal dan ook een wat grotere uitdaging zijn.
Afhankelijk van het type motormanagement dat je in je 740 hebt zijn er een aantal verschillende chips beschikbaar. Deze chips zullen in tegenstelling tot de T5 op zichzelf niet zorgen voor een vermogenswinst, maar enkel het verhogen van de turbodruk met een boost controller ondersteunen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto is van 1990 en een automaat. Welke chips zijn er beschikbaar voor de 740 turbo en waar te koop. Info over de motor komt volgende week.
gr wim
- V700 register
- Nieuw lid
-
@wimpiDe zogenaamde ''stage 0'' dus het wel bekende onderhoud is ALTIJD het begin!!Dan is het de vraag, wat kan je zelf, en wat niet.Heb je nu een Garrett Turbo op de auto zitten, en kan je zelf niet lassen, of ben je niet super handig?Blijf dan bij een Garrett, -laat- de turbo upgraden met een groter compressorwiel & huis.Dan hoef je namelijk, kwa olieleidingen, evt. waterleidingen, en de intercooler piping niets aan te passen.hetzelfde geld natuurlijk voor mitsubishi.Afhankelijk van het motormanagement dat je hebt, kun je daar een chip voor kopen, of evt. laten schrijven bij diverse bedrijven of een gekke particulier ;)De uitlaat, een 3'' uitlaat is zeker weten een upgrade, maar is niet zo heilig als somige mensen het doen voorkomen.Een prima uitlaat voor een leuke prijs kun je kijken naar JT.Wil je een RVS uitlaat is dat ook mogelijk en kom je bij Ferrita uit of iemand die wat voor je op maat kan maken.
Mijn LH kennis is niet extreem, wat ik wel weet is dat de injectorflow en luchtmassameter in verhouding moeten zijn, of je anders met een weerstand moet werken in je LMM signaal.Maar daar zal martijn je vast meer over kunnen vertellen.De intercooler, daar is mijn inziens best wel wat te winnen, de originele intercooler is niet heel slecht, en word voor andere merken zelfs als upgrade gezien.Maak de intercooler wel goed schoon, door er wat remmenreiniger in te spuiten en het ding op zn kop te zetten, vaak komt er genoeg bruine troep uit.Kijk anders eens naar een goedkope vervanger in de vorm van een 'eBay intercooler' de grotere alu exemplaren, kun je zo inbouwen met wat slangen van bijv. samco.
Het doen van de accumulator modificatie op je aw71 wil ik niet verplicht noemen, maar is wel een aanrader.Mocht je dit zelf niet aandurven kun je me altijd een pb sturen.Zowiezo ben ik te bereiken via pb -voor een ieder- met vragen over diverse modificaties, en mocht je het zelf niet aandurven of niet het gereedschap hebben, een prijsopgave

Ik denk dat je dan alles bij elkaar al een leuke auto hebt, ga dan eens langs de rollenbank en kijk hoever je bent, en evt. hoe je verder gaat als je nog meer pk's wilt.

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
De al eerder vermelde 740 Sedan 1991 met B230FB dacht ongeveer 309000km , deze 740 sedan is verder een basis uitvoering dus geen verdere opties of zo
Of de hier op de site al bekend zijnde Haddock is l van een V700 lid geweest en via een omweg weer bij mij is terechtgekomen
Deze Volvo is een 945 Estate van 1992 met 360000km en een B200Ft met MBC , verder heeft deze Estate wel wat meer opties:
O.a lederen bekleding /abs/airco/cc/hondenrek./aries velgen/armsteunen met bekerhouders/electrische ramen en spiegels, deze Volvo heeft nog wel onderhoud nodig voor wat betreft schoonmaak/poetswerk en leer mag ook wel een beurtje hebben .
Bij de estate moet de verbinding tussen voorpijp en kat herstel worden ivm verroeste/verrotte klemmen (hier voor al een setje gekocht) en waarschijnlijk een fuseekogel vervangen .

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijdt met een wide band rond waarde lambda 0.82 op 0.9 bar met 15g.
Dus schijnbaar ben ik toch op de goede weg?
Verder vind ik het geweldig dat er nu eindelijk eens meer aan de achterwiel aangedreven volvo's getuned wordt in Nederland.
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lambda 0.82 staat gelijk aan een AFR van 12.05, wanneer is jouw AFR 12.05 ? bij volgas ? boven een bepaald toerental ? bij een bepaalde turbodruk?en je maakt uit een lambda waarde op dat je op de goede weg bent ? leg me het eens uit, want ik begrijp het niet ?Ik vind het eerlijk gezegd een beetje loze opmerking.
Maar ook dat zal wel weer bot overkomen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was een mooi ritje gisteren Chris, ik kan beamen dat jou 940 i.d.d. trekt als een "lier", en daarbij nog vreselijk mooi loopt ook. Zowel stationair na een snelle rit, als bij het uitaccelereren op vol vermogen, top en betrouwbaar voorelkaar dus. En even terugkomend op de bovenstaande discussies, het is leuker om elkaar te helpen en er iets van mee te krijgen, dan om te proberen iemand "de loef af te steken". Het is zoals met het hele leven, probeer open te staan voor andere (afwijkende) meningen, en steek er wat van op.Amen... ;bscaniar164 schreef : @Jelmar
Ik rijdt met een wide band rond waarde lambda 0.82 op 0.9 bar met 15g.
Dus schijnbaar ben ik toch op de goede weg?
Verder vind ik het geweldig dat er nu eindelijk eens meer aan de achterwiel aangedreven volvo's getuned wordt in Nederland.
Groet Chris