Gezocht: Blowoff testpiloten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 11:33 #1282653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losse slang.
Ik begrijp nog steeds niet waar die slang vanaf het turbohuis dan heen moet.Ik dacht dat alles bijgeleverd was, maar krijg de indruk dat ik ergens iets mis, een T-stukje of zo?Holzken schreef : De bedoeling is dat je de orginele cvb afdopt met de bijgeleverde metalen plaat om goed en maximaal af te blazen met de externe blowoff valve.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 15:22 #1282680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mmm
Hallo Bas,
Om het duidelijker te maken, er loopt een slangetje van je inlaatspruitstuk naar je orginele CBV op je turbo (over je kleppendeksel heen)
De org CBV schroef je eraf met de drie boutjes sleutelwijdte tien en daar plaats je de blindplaat met bijgeleverde boutjes.
De vacuumslang steek je op de te testen bowoff en klaar is kees (Bas). evt gebruik je de blauwe bijgeleverde slang om het eea pas te maken.
Succes.

Om het duidelijker te maken, er loopt een slangetje van je inlaatspruitstuk naar je orginele CBV op je turbo (over je kleppendeksel heen)
De org CBV schroef je eraf met de drie boutjes sleutelwijdte tien en daar plaats je de blindplaat met bijgeleverde boutjes.
De vacuumslang steek je op de te testen bowoff en klaar is kees (Bas). evt gebruik je de blauwe bijgeleverde slang om het eea pas te maken.
Succes.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 16:33 #1282682
door V700 register
Dus, dat ga ik vanavond even proberen.
Beantwoord door V700 register in topic Aha.
Aha, ik heb net even onder de kap gekeken en zag dat ik de slangen van de CBV en de WGA helemaal door elkaar haal.Als ik daar een keer mee ophou zie ik inderdaad dat de slang van de CBV naar de BOV kan, zonder dat de de WGA functie wijzigt.Holzken schreef : De vacuumslang steek je op de te testen bowoff en klaar is kees (Bas). evt gebruik je de blauwe bijgeleverde slang om het eea pas te maken.
Dus, dat ga ik vanavond even proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2010 22:47 #1282710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebeurd.
Ik moest even heen en weer naar de Maaspoort en heb eind van de middag die block-off erin gezet.
Stationair liep ie al meteen een stuk rauwer, wat me niet erg beviel.De eerste 100 meter tot de drempel, niks mis, maar bij gas los op de drempel, gingen er een lampje of 4 aan in de tellerbak, waaronder SRS (die aan bleef....huh?) en het lampje van mijn ECC begon te knipperen.
Omdat er verder nergens meer een punt was waarop ik helemaal gas los moest tot bijna stilstand, ging het verder wel schappelijk, maar niet helemaal netjes.Met de block-off erop, is de turbo wel weer sneller op druk, had ik het idee, wat ik eerder niet had.
Bijna aangekomen bij de bestemming, kom ik toch bij een steile drempel en laat gas los en slaat ie af. (wat voor een automaat best knap is)
Opnieuw starten was geen punt, bijh de volgende drempel weer afslaan.
Na mijn afspraak bezocht te hebben, heb ik het hele spul er uit gehaald en ben met normale buizenstelsels weer probleemloos huiswaarts gereden.
GJ: hij komt dus weer jouw kant op, tenzij je een andere tester hebt, waar ie nog heen moet.
Stationair liep ie al meteen een stuk rauwer, wat me niet erg beviel.De eerste 100 meter tot de drempel, niks mis, maar bij gas los op de drempel, gingen er een lampje of 4 aan in de tellerbak, waaronder SRS (die aan bleef....huh?) en het lampje van mijn ECC begon te knipperen.
Omdat er verder nergens meer een punt was waarop ik helemaal gas los moest tot bijna stilstand, ging het verder wel schappelijk, maar niet helemaal netjes.Met de block-off erop, is de turbo wel weer sneller op druk, had ik het idee, wat ik eerder niet had.
Bijna aangekomen bij de bestemming, kom ik toch bij een steile drempel en laat gas los en slaat ie af. (wat voor een automaat best knap is)
Opnieuw starten was geen punt, bijh de volgende drempel weer afslaan.
Na mijn afspraak bezocht te hebben, heb ik het hele spul er uit gehaald en ben met normale buizenstelsels weer probleemloos huiswaarts gereden.
GJ: hij komt dus weer jouw kant op, tenzij je een andere tester hebt, waar ie nog heen moet.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2010 01:10 #1282720
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lassen..
Dat bedoel ik nou, met die lelijke aluminium lassen (verwijzend naar een ander draadje)
Zoiets zet je toch niet op "jou buis".........
Zoiets zet je toch niet op "jou buis".........
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 11:47 #1282806
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Hij mag weer deze kant op Bas. De BOV heeft ondertussen op 4 940's gezeten, allen met wisselend resultaat.
Moderators: Jerry Stam