Wat heb ik nodig om een B234 in een B234 FT om te bouwen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 18:18 #1274766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja!
Ja, van Vialle zijn ze inderdaad, ook die ik bedoelde. Zitten in het geval waar ik over sprak in een TT.
Mag je moeder trouwens in je auto rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 18:21 #1274767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluid enzo

Wytze schreef : Dus het wolf in schaapskleren karakter is het beste vwb de uitlaat te realiseren met: Een dikke 3 inch vlampijp, GEEN KAT, wel 3 inch verlengpijp, en eerste demper in 3 inch en dan over de Kardan met 3 inch
Dan terug naar 2.5 en tot slot het originele gebogen eindpijpje. eerlijk gezegd vind een chrome eindstukje niet zo mooi. Dus het originele eindpijpje heeft mijn absolute voorkeur als het tenminste geen verstoring geeft. Of is dat toch niet aan te raden? Kan er ook een van 2.5 laten buigen natuurlijk.

Dan zou ik al na de downpipe overgaan op 2,5 inch, als je het toch wilt. Dan zit je nog ongeveer voor je oren in het traject, dus dan zit onder je bijrijders billen al de - zogenaamd - stillere 2.5 pijp. Hoe verder naar achter, hoe minder het geluidsvoordeel me dunkt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 21:10 #1274785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha ha
Mijn moeder heeft in mijn auto gereden maar ze wil zelf ook niet meer, de R is rustiger zegt ze  
Wytze, Wat michael zegt bedoel ik ook na de downpipe meteen 2,5"werkt perfect. Maar een opgevoerde motor kun je niet maskeren met een standaard uitlaat :)
en die uitlaat heb je toch nodig om er echt een sprinter van te maken.
Uiteraard is geen cat nog beter dan een racecat (het blijft een turbulentie veroorzakende obstructie) Turbo hoor je goed fluiten:)
Op de FB en ET zat geloof ik de 531 kop (FB zo en zo) deze heeft een beter inlaat en uitlaat flow en een beter gevormde verbrandingskamer wat ik weet ( de exacte details weet ik niet).
Op de FK en FT zat een 530 kop waarom ze dat niet verandert hebben weet ik niet. Mischien om het gemoedelijke karakter te behouden.
Weet iemand trouwens de overbrengingsverhouding van het differentieel van een 940 diesel?
Groeten,
A-J  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 22:14 #1274798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 531 heeft alleen andere
531 heeft alleen andere inlaatkanalen en verbrandingskamer, uitlaatkanalen zijn gelijk aan 530
Hou het simpel en ga voor 8v turbo. Met de juiste dingen meer dan snel zat. Je moet er ook rekening mee houden dat een motor die op een gegeven moment meer dan 100pk/L gaat leveren ook gevoeliger is voor onderhoud (geen olie van Lidl meer etc. maar dat is mijn mening)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-05-2010 00:46 #1274858 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Geen lidl olie meer?
Dan stop ik dit project
Neen ik ben alvan de 16V gedachte af. Dit was em overigens: <a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190391880695 "> cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190391880695  Ben benieuwd waar ie nu heen is gegaan.
Maar de uitlaat zoe dus een 3 inch down + katvervanger moeten zijn tot deel na de Kat en dan overop 2.5 inch.
Maar zou ik geen extra demper tussen vlampijp en eerste demper moeten zetten? De Kat demt immers ook behoorlijk. De pre-Kat modellen van de 740 hadden immers ook 3 potten.
Maar elders lees ik ook weer dat Bas de laatste demper er af had gehaald en geen overlast had omdat zijn Simons nog meer herrie maakt. Wat een puzzel zeg die uitlaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 20:33 #1359792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b234f
EDIT moderator: Een nieuwe discussie gestart voor jouw vraag (<a href="/node/44584" target="_blank">hier</a>), aangezien onderwerpen verschillen (inbouw B234F versus ombouw B234F naar B234FT)END EDIT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 09:17 #1359826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 531 vs 530, groupbuy 3" downpipe & racecat??
EDIT moderator:
Ook voor deze vraag een nieuwe discussie gestart (<a href="/node/44591" target="_blank">hier</a>), aangezien onderwerpen verschillen (koppen die niet op een B234F horen/uitlaat versus ombouw B234F naar B234FT).END EDIT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 12:32 #1359847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet off-topic posten
Als je een vraag of opmerking hebt die NIET over montage van een turbo op een B234 16-klepper gaat dan daar graag een nieuwe discussie voor starten (menu linkerzijde, onder "maak een...""). Zaken die niets met turbo op een B234 te maken hebben zijn off-topic en horen niet in deze discussie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 13:31 #1359856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic what's the topic?
Beste Henk,
Ik begrijp dat je de topics graag ON-topic wilt houden, dus heel erg vind ik het niet dat mijn bijdrage(n) naar een nieuw topic zijn verhuisd.
Echter, zo zuiver wàs het topic al niet to start with, Wytze had het over een 16V kop op een 230FT/FK onder de header "van een B234 een B234 FT maken en  Aaldert-Jan, Wytze en flip_21 begonnen vervolgens over 531 koppen (naast een lijntje over 3" en 2.5" downpipes, uitlaten en race-cats)....misschien ben ik nog wel niet helemaal 'bij' qua motor-types en is een B234F een B230 + 16V kop of zo? maarre....  klopte Wytze's header dan eigenlijk wel...en gaat het nog wel (uitsluitend) over een turbo op een B234 zetten....?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 13:53 #1359858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze
Deze discussie heeft 2 jaar terug gelopen.Het heeft geen zin om na 2 jaar de discussie weer te hervatten met berichten die uiteindelijk weinig met de topicstart te maken hebben. Je kunt dan beter gewoon een nieuwe discussie starten, al dan niet met verwijzing naar de oude discussie die de aanleiding was. Of de laatste berichten 2 jaar terug nu wel of niet off-topic waren maakt daarvoor niet zoveel uit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC