Wat heb ik nodig om een B234 in een B234 FT om te bouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zou ik al na de downpipe overgaan op 2,5 inch, als je het toch wilt. Dan zit je nog ongeveer voor je oren in het traject, dus dan zit onder je bijrijders billen al de - zogenaamd - stillere 2.5 pijp. Hoe verder naar achter, hoe minder het geluidsvoordeel me dunktWytze schreef : Dus het wolf in schaapskleren karakter is het beste vwb de uitlaat te realiseren met: Een dikke 3 inch vlampijp, GEEN KAT, wel 3 inch verlengpijp, en eerste demper in 3 inch en dan over de Kardan met 3 inch
Dan terug naar 2.5 en tot slot het originele gebogen eindpijpje. eerlijk gezegd vind een chrome eindstukje niet zo mooi. Dus het originele eindpijpje heeft mijn absolute voorkeur als het tenminste geen verstoring geeft. Of is dat toch niet aan te raden? Kan er ook een van 2.5 laten buigen natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze, Wat michael zegt bedoel ik ook na de downpipe meteen 2,5"werkt perfect. Maar een opgevoerde motor kun je niet maskeren met een standaard uitlaat

en die uitlaat heb je toch nodig om er echt een sprinter van te maken.
Uiteraard is geen cat nog beter dan een racecat (het blijft een turbulentie veroorzakende obstructie) Turbo hoor je goed fluiten:)
Op de FB en ET zat geloof ik de 531 kop (FB zo en zo) deze heeft een beter inlaat en uitlaat flow en een beter gevormde verbrandingskamer wat ik weet ( de exacte details weet ik niet).
Op de FK en FT zat een 530 kop waarom ze dat niet verandert hebben weet ik niet. Mischien om het gemoedelijke karakter te behouden.
Weet iemand trouwens de overbrengingsverhouding van het differentieel van een 940 diesel?
Groeten,
A-J
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hou het simpel en ga voor 8v turbo. Met de juiste dingen meer dan snel zat. Je moet er ook rekening mee houden dat een motor die op een gegeven moment meer dan 100pk/L gaat leveren ook gevoeliger is voor onderhoud (geen olie van Lidl meer etc. maar dat is mijn mening)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Neen ik ben alvan de 16V gedachte af. Dit was em overigens: <a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190391880695 "> cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190391880695 Ben benieuwd waar ie nu heen is gegaan.
Maar de uitlaat zoe dus een 3 inch down + katvervanger moeten zijn tot deel na de Kat en dan overop 2.5 inch.
Maar zou ik geen extra demper tussen vlampijp en eerste demper moeten zetten? De Kat demt immers ook behoorlijk. De pre-Kat modellen van de 740 hadden immers ook 3 potten.
Maar elders lees ik ook weer dat Bas de laatste demper er af had gehaald en geen overlast had omdat zijn Simons nog meer herrie maakt. Wat een puzzel zeg die uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook voor deze vraag een nieuwe discussie gestart (<a href="/node/44591" target="_blank">hier</a>), aangezien onderwerpen verschillen (koppen die niet op een B234F horen/uitlaat versus ombouw B234F naar B234FT).END EDIT
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp dat je de topics graag ON-topic wilt houden, dus heel erg vind ik het niet dat mijn bijdrage(n) naar een nieuw topic zijn verhuisd.
Echter, zo zuiver wàs het topic al niet to start with, Wytze had het over een 16V kop op een 230FT/FK onder de header "van een B234 een B234 FT maken en Aaldert-Jan, Wytze en flip_21 begonnen vervolgens over 531 koppen (naast een lijntje over 3" en 2.5" downpipes, uitlaten en race-cats)....misschien ben ik nog wel niet helemaal 'bij' qua motor-types en is een B234F een B230 + 16V kop of zo? maarre.... klopte Wytze's header dan eigenlijk wel...en gaat het nog wel (uitsluitend) over een turbo op een B234 zetten....?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.