MBC op HPT, anders dan turbo+ pakket ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is t m nou net: ze zijn allebei HPT , waarvan een er een pluspakket op heeft.Wouter1973 schreef :
Zeker een zinnig discussie! Misschien raak je wel de kern met je laatste zin Jeroen, en is hét grote verschil tussen een LPT en HPT wel in de ophanging te vinden. Strak en stevig versus relaxt en Amerikaans!+++t blijft behelpen+++ schreef : Maar ik ben wel benieuwd naar hoe Maarten het heeft opgelost, inderdaad.
Overigens, in dit weekend weer met allebei gereden, en het is opvallend hoe ze hetzelfde zijn , maar toch ook heel verschillend.
De blauwe is (lijkt) veel steviger en echt meer power en strakker. Remt ook beter bijvoorbeeld, De zilveren is relaxter en amerikaanser. maar loopt zonder problemen 170 op 3/4 gas, De rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Zelf heb ik daar rode koni's achter en zwaardere veren op gezet. en heeft hij een nieuw stuurhuis, en hij lijkt een fractie lager te staan.
Voor de rest is het vrijwel een 940, en dat zou wel eens een verschil kunnen zijn met een echte '88-er 740 met oude neus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar das op papier natuurlijk. Ik weet niet hoe ze alle opties meenemen.
En een HPT is in de basis natuurlijk sneller dan een LPT. En 135 PK voor zoveel gewicht is ook niet zo gek veel tegenwoordig. Gelukkig wel een relatief hoog koppel voor een benzine motor.
Maar ik ben nu met de FT+ en die is toch echt een STUK gretiger.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen,heeft jou turbo geen garret turbo?
Zou dit nog wat uitmaken ?
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
De FT+ wel en die zit er ongeveer 120.000 km inscaniar164 schreef : Hallo
Jeroen,heeft jou turbo geen garret turbo?
Zou dit nog wat uitmaken ?
groet chris
maar de zilveren zou ik moeten kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jazeker. Meer vermogen.jeex schreef : Voordat ik klok en klepel weer met elkaar verwar: kan iemand hier ook in gewonemensentaal uitleggen waarom ik die MBC in mijn 940 FK (met lpt) zou moeten plaatsen? De info hiervoor is voor mij net een brug tever.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grootste voordelen zijn vooral inhalen op de snelweg, invoegen op de snelweg, etc het gaat allemaal net wat makkelijker met 35 pk meer (bij 0.7bar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Boost = druk
Controler = bediening
Dus het handmatig bedienen van de turbodruk in dit geval. Je kan er dus je turbodruk mee afstellen.

GG,