MBC op HPT, anders dan turbo+ pakket ?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 14:04 #1248652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2x HPT!

Wouter1973 schreef :

+++t blijft behelpen+++ schreef : Maar ik ben wel benieuwd naar hoe Maarten het heeft opgelost, inderdaad.
Overigens, in dit weekend weer met allebei gereden, en het is opvallend hoe ze hetzelfde zijn , maar toch ook heel verschillend.
De blauwe is (lijkt) veel steviger en echt meer power en strakker. Remt ook beter bijvoorbeeld,  De zilveren is relaxter en amerikaanser.  maar loopt zonder problemen 170 op 3/4 gas, De rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Zeker een zinnig discussie! Misschien raak je wel de kern met je laatste zin Jeroen, en is hét grote verschil tussen een LPT en HPT wel in de ophanging te vinden. Strak en stevig versus relaxt en Amerikaans!

Dat is t m nou net: ze zijn allebei HPT , waarvan een er een pluspakket op heeft.
Zelf heb ik daar rode koni's achter en zwaardere veren op gezet. en heeft hij een nieuw stuurhuis, en hij lijkt een fractie lager te staan.
Voor de rest is het vrijwel een 940, en dat zou wel eens een verschil kunnen zijn met een echte '88-er 740 met oude neus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 18:27 #1248687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewicht
Hey Jeroen, misschien zit het grootste verschil bij jou auto,s in het gewicht.De 940 is al weer een stuk zwaarder dan de 740.En ik vermoed dat ze bij de late 740 met de 940 neus het kenteken gewicht wat aan de lage kant vermelden op kenteken.Zo zit er ook al veel verschil tussen de latere 940 met het kenteken gewicht.Mijn 945 uit 1998 weegt op kenteken al een dikke 1522kg.Dat is dan wel met lpi instalatie.Maar er zijn er bij met lpt en lpi die een belastinggroep lager zitten.En de witte 745 uit 1990 met 940 neus weegt op kenteken 1380 geloof ik.Mijn 87er 745 tic voelde trouwens wel veel sneller aan dan de 945lpt die ik nu heb. Die laatste voelt wel weer veel strakker aan en remt veel beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 22:53 #1248736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 kg...
Lichter! is de blauwe 1387 om 1389 kg voor de Zilveren
Maar das op papier natuurlijk. Ik weet niet hoe ze alle opties meenemen.
En een HPT is in de basis natuurlijk sneller dan een LPT. En 135 PK voor zoveel gewicht is ook niet zo gek veel tegenwoordig. Gelukkig wel een relatief hoog koppel voor een benzine motor.
Maar ik ben nu met de FT+ en die is toch echt een STUK gretiger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 07:24 #1248742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic garret
Hallo
Jeroen,heeft jou turbo geen garret turbo?
Zou dit nog wat uitmaken ?

groet chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 21:11 #1248801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ff kijken

scaniar164 schreef : Hallo
Jeroen,heeft jou turbo geen garret turbo?
Zou dit nog wat uitmaken ?

groet chris

De FT+ wel en die zit er ongeveer 120.000 km in
maar de  zilveren zou ik moeten kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 11:59 #1260158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klok en klepel
Voordat ik klok en klepel weer met elkaar verwar: kan iemand hier ook in gewonemensentaal uitleggen waarom ik die MBC in mijn 940 FK (met lpt) zou moeten plaatsen? De info hiervoor is voor mij net een brug tever.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 19:57 #1260222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

jeex schreef : Voordat ik klok en klepel weer met elkaar verwar: kan iemand hier ook in gewonemensentaal uitleggen waarom ik die MBC in mijn 940 FK (met lpt) zou moeten plaatsen? De info hiervoor is voor mij net een brug tever.

Jazeker. Meer vermogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 22:03 #1260238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer
van alles heb je meer. Meer koppel, meer topsnelheid, meer acceleratie...
Grootste voordelen zijn vooral inhalen op de snelweg, invoegen op de snelweg, etc het gaat allemaal net wat makkelijker met 35 pk meer (bij 0.7bar)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 09:43 #1260265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dasmooimaarhoe?
Das mooi, maar het ding heet Manual Boost Controller. Wat moet je dan Manual doen? Kan iemand de werking nog even uitleggen? En heeft het ook nadelen of risico's (hoger verbruik, plof, whatever)? Dit is echt een ver van mijn bed show. En: werkt het ding ook bij de LPT van mijn B230FK?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 10:07 #1260268 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic MBC = HDB
Manual = handmatig
Boost = druk
Controler = bediening
Dus het handmatig bedienen van de turbodruk in dit geval. Je kan er dus je turbodruk mee afstellen.
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD