Groupbuy Ferrita uitlaten. Update!!! Bestelling ligt bij ET!

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 22:23 #1232538 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Vreemd.
Een uitlaat voor de 960 phase 2 is toch echt anders dan die van de 940. Die gaat dus niet passen en ik wil ook geen gebroddel om hem passend te maken. Ik zal dus morgen als ik mijn uitlaat op ga halen eerst heel goed kijken als er ook een dergelijke sticker op mijn pakket zit. Ik verwacht dat de bestelde uitlaat zonder allerlei kunstgrepen onder de s90 gemonteerd kan worden. Zo niet, dan heeft ET TUning toch een serieus probleem met mij. Ze kunnen me meer vertellen maar een uitlaat van een redblock hoort en past niet onder een 6 cilinder in lijn.
We zien het wel morgen en ik laat mijn bevindingen wel weten.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 22:31 #1232539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ppassend of niet
Heren die de auto gaan "uitlaten".... 
Passend of niet, ik wens iedereen veel plezier met het uitlaten, in de H&M Loods.
vrgr
Hans

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 23:01 #1232545 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Langs
Als ik morgen klaar ben met werk, kan het nog wel zijn dat nog wel even aan kom gummen........leut........
De KTM moet ook uit"ge"laten worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 23:42 #1232556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanavond de uitlaat
vanavond de uitlaat opgehaald bij aaldert jan, bedankt voor de moeite ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 00:20 #1232561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij hangt er onder
Ook met een kantekening. Zoals het plaatje op de foto aangeeft perfect passend op de B230FK, op de bokjes een uur werk.
Gewoon de oude er onderuit geslepen, vooraf de diameter gemeten om zeker te zijn van de juiste aansluit maat op de kat.
Conclusie, degene met een afwijkende motor dan opgegeven op het velletje in de verpakking moet even goed kijken, de B280FB moet zowiezo een verloopring hebben (ervaring met scaniar164). Succes mannen.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 00:29 #1232562 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Probleem...
Als wat ik nu heb meegekregen het gene is wat ook volgens Ferrita geschikt is voor een tweede type 960/90, dan hebben we een probleem. De uitlaat is exact gelijk aan de uitlaat welke Aaldert-Jan hierboven op foto's plaatste. Qua buisdiameter en aansluiting op de KAT-flens is dit grotendeels tussen de 940 en 960/90 uitwisselbaar. Er zijn echter twee belangrijke verschillen. De bocht over de achteras en de toegepaste einddemper met bijpassend sierstuk. De einddemper en met name de aansluiting van het sierstuk verschillen aanzienlijk tussen de 940's en de 960/90 modellen. Bij de 940 is er ruimte om het sierstuk recht uit de demper te laten lopen. Dit aangezien de bumperhoes minder ver naar beneden doorloopt. Het enige dat zal moeten worden aangepast is de zwart kunststoffen anti-inkijkskirt onder de bumper. Bij de 960/90 loopt de gehele bumperhoes veel verder door en vormt één geheel. Hier in is aan beide zijden een uitsparing aanwezig. Links voor het sleepoog en rechts voor het uitlaatsierstuk. Met de huidige Ferrita oplossing past dit nooit zonder zaagwerk in de bestaande bumperhoes. Dat ben ik niet van plan. Ferrita biedt of een 960/90 waardige zonder gefreubel passende oplossing of ze hebben het gewoon niet in het assortiment. Ook best maar dan moeten ze daar ook duidelijk in zijn en dan kan mijn setje weer om.Om een passende oplossing voor de 960/90 te krijgen zal de einddemper breder en platter qua vorm moeten zijn. Intern zal dan een geperforeerde S-buis moeten worden gebruikt waardoor de in - en uitgaande aansluitingen ten opzichte van elkaar in tegenovergestelde hoeken zijn geplaatst. Op die manier kan het eindsierstuk bestaan uit een rechte pijp die exact in lijn ligt met de originele affabriek aanwezige bumperuitsparing.
Ben benieuwd naar Jan zijn bevindingen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 14:05 #1232578 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Probleem inderdaad.
Marco,
ik ben vandaag bij European Tuning geweest en heb ter plaatse de demper gepast. Die is dus niet goed want je kunt niet bij de 960 Phase 2 en s/v90 met een recht eindstuk werken. Was geen probleem. De man van European Tuning was heel begripvol. Volgens hem heeft Ferrita alleen naar de bodemplaat gekeken en die is natuurlijk wel identiek aan de 940. En was er uiteraard niet blij mee dat Ferrita zijn werk maar half heeft gedaan. Aaldert-Jan, hij neemt ook nog even met jou contact op. Overigens heeft de 960 geen verloopstuk nodig, de downpipe met cat heeft de goede diameter van 2,5". Heeft ET zelf naar gekeken ter plekke bij mijn auto.
Hij gaat een oplossing regelen voor Marco en mijzelf. Wellicht is het verstandig dat jij nog even contact met hem opneemt omdat jij ook nog geconstateerd hebt dat de bocht om de achteras niet goed is. Heb ET er ook op gewezen dat de achterasconstructie van de 960 geheel anders is dan bij de 940.
Vervelend is het wel  maar gezien de reactie van de man van ET heb ik er alle vertrouwen in dat het netjes wordt opgelost. Ik heb mijn complete pakket bij hem achtergelaten en hij stuurt het mij per koerier als alles goed is op kosten van ET. Hoef ik er niet voor terug. Een net gebaar dus. Wordt vervolgd. Laten we elkaar even op de hoogte houden van de vorderingen.
André, jouw downpipe met cat ligt wel netjes bij mij in de schuur. Nog even wachten dus tot ik mijn spulletjes ook voor elkaar heb.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 20:40 #1232611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo brulvoos
Heb hem sinds woensdag onder de bolide hangen en hij doet precies wat ik verwachte van een zweedse sportpijp.
Lekkere donkere zware brom!!!
Auto trekt merkbaar beter en betere gasresponse.
Niet gek als je de buizen vergelijkt van de b230fb standaart en de ferrita,duidelijk betere flow.
Uit ervaring weet ik uit de 850 wereld dat er diverse personen een beetje isolatie in de kofferruimte hebben aangebracht ivm brom.
Ik heb zoiets van brullen met die spullen!!!
Hoe zijn de ervaringen???

Groet Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 23:18 #1232619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb hem er sinds vanavond
ik heb hem er sinds vanavond onder , netjes beschaafd geluid , dat zal ook wel komen omdat het een turbo is , die maakt al minder lawaai via de uitlaat (turbo slokt geluid op) , voor t gevoel trekt ie vlotjes en t stsat ook nog eens mooi ;)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 02:24 #1232628 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Hallo Ferritisti
Waar blijven de foto's?
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC